Kurs: ITIL® 4 Foundation
Sopra Steria AS
3 dager Kurs Norsk Klasserom
   Påmeldingsskjema Kontakt oss


Sopra Steria Akademiet er en del av Sopra Steria, og tilbyr kurs og opplæring innen:

  • IT Service Management
  • Prosjekt- og programstyring
  • It-styring og kontroll

Våre instruktører jobber til daglig som rådgivere innen disse områdene i Sopra Steria. 

ITIL® 4 er det mest utbredte og anerkjente rammeverket for IT Service Management (ITSM) i verden, og ITIL® 4 Foundation er et introduksjonskurs til rammeverket.

ITIL® 4 Foundation-sertifiseringen er designet som en introduksjon til ITIL® 4 og gjør det mulig for kandidater å se på IT-tjenestestyring gjennom en ende-til-ende-driftsmodell for oppretting, levering og kontinuerlig forbedring av teknisk aktiverte produkter og tjenester.

Kurset avsluttes med en sertifiseringstest som gjennomføres etter at kurset er fullført. Sertifiseringen gjøres via en online-basert tjeneste via vår partner PeopleCert. Man velger selv tidspunkt for sertifiseringen.

Kurset inkluderer: Kursdokumentasjon, sertifiseringstest og lunsj ved fysisk oppmøte

 

  • Kurset varer i 3 dager. Dag 1 og 2: 09:00-16:00. Dag 3: 09:00-13:00
  • Vi stiller med erfarne norske instruktører. Kursmateriell og eksamen er på engelsk.
  • Eksamen varer i 75 minutter. 
  • Det bør beregnes 6 timer til selvstudium.

Du kan lese mere om ITIL her

ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

 

Stedsbeskrivelse

Sopra Steria AS

Biskop Gunnerusgate 14a

Oslo

 

Forkunnskaper

Ingen

Varighet

3 dager

Målgruppe

Alle som er involvert i tjenesteleveranser

Instruktører

Geir Senland
Geir er Agency Director i Sopra Steria, og arbeider med ledelse. Han har over 10 års erfaring fra IT-bransjen, fra både det offentlige og private markedet.

Geir har bred erfaring innen ledelse, personalutvikling, prosjektledelse, prosessforbedringer, salg og salgsledelse. I tillegg har han lang erfaring innen utvikling av embedded systemer, IoT devices, prototype og produktutvikling. Geir har gode kommunikasjons -egenskaper og har en profesjonell tilnærming til sitt arbeid.
Geir får meget gode tilbakemeldinger fra våre kursdeltakere.

Geir er sertifisert i:
TOGAF9
PMP
PRINCE2 Foundation og Practitioner
Six Sigma Green Belt
Scrum master
MsP Foundation og Practitioner
ITIL4 Foundation
ITIL4 Managing Professional
ITIL 4 Leader: Digital and IT Strategy
ITIL 4 Strategic Leader
SAFe® 5 Agilist
AgileSHIFT
AZ-900: Microsoft Azure Fundamentals PRINCE2 Agile Practitioner

Les mer om Sopra Steria AS

Se flere kurs fra Sopra Steria AS (53)

43 Kurs i ITIL

  Kontakt oss

Våre kurs (54)

Sorter på søkerangering, kursnavn, pris, sted, kursdato,

Nettkurs 12 måneder 8 000 kr
21 May
DevOps Fundamentals vil gi deg en solid forståelse og kunnskap for begrepene, verktøyene og prinsippene i DevOps.
Virtuelt klasserom 3 dager 17 500 kr
3-dagers instruktør-ledet kurs som fører frem til ITIL Foundation sertifisering.
Nettstudie 12 måneder 5 000 kr
12 Sep
Learn to maximise the number of successful service and product changes by ensuring that risks have been accurately assessed, authorising changes, and managing change sche...
Nettstudie 12 måneder 5 000 kr
16 Sep
Learn to deliver an agreed quality of service by handling all predefined, user-initiated service requests in an effective and user-friendly manner.
Nettstudie 12 måneder 5 000 kr
12 Sep
Learn how to move new or changed hardware, software, documentation, processes, or any other component to live environments, and how to deploy components to other environm...
Nettstudie 12 måneder 5 000 kr
12 Sep
Learn about the processes and activities of the Incident Management practice, and their roles within the service value chain.
Nettstudie 12 måneder 5 000 kr
16 Sep
The purpose of this module is to provide best practice guidance on how to set clear, business-based targets for service utility, warranty and experience.
Nettstudie 12 måneder 5 000 kr
16 Sep
Learn how to plan and manage the full lifecycle of all IT assets to help your organisation maximise value, control costs, and manage risks related to the purchase, use, a...
Nettstudie 12 måneder 5 000 kr
03 Oct
Learn how to systematically observe services and service components, recording, reporting, and responding to selected changes of state identified as events.
Nettstudie 12 måneder 5 000 kr
12 Sep
Receive practical guidance on the processes and activities of Problem Management, including their roles in the service value chain.
Nettstudie 12 måneder 5 000 kr
16 Sep
Learn best practices for making new and changed services available for use, in line with your organisation's policies and any agreements between the organisation and its ...
Nettstudie 12 måneder 5 000 kr
16 Sep
Learn to provide accurate and reliable information about the configuration of services and configuration support items when and where it is needed.
Nettstudie 12 måneder 5 000 kr
12 Sep
Learn how to improve user and customer experience, as well as the overall success of your service relationships.
Nettstudie 12 måneder 5 000 kr
16 Sep
The purpose of this module is to provide best practice guidance on how to set clear, business-based targets for service utility, warranty and experience.
Nettstudie 12 måneder 5 000 kr
16 Sep
The purpose of this module is to ensure that the organisation’s suppliers and their performances are managed appropriately to support the seamless provision of quality pr...
Gå til neste