Ingen salg - ingen business! Har du kunder, så selger du, og hele din virksomhet står og faller på om noen vil gi penger for de tjenester eller produkter vi tilbyr. Med et vell av mange og flinke konkurrenter, krever det rett kompetanse å vinne salget. Det gjelder både innen B2B og innen B2C at selgerne må kunne faget sitt. Ellers taper de salget.
Hvor mange salgsmuligheter går tapt på grunn av dårlig teknikk? For mye informasjon, overlesser med salgspitch, ikke i stand til å identifisere kundens behov og ønsker, eller å identifisere og formidle fordelene med produktet eller tjenesten for kunden, bare snakke om funksjonene, osv.
De beste selgerne er de som har en avslappet tilnærming. De stiller de riktige spørsmålene, og lytter så nøye til hva kundene sier at de vil ha, og viser dem deretter hva produktet eller tjenesten vil gjøre for dem. Ikke hva det er, hvordan det gjør det eller hva det er laget av, men hva det vil gjøre for at kunden skal få tilfredsstilt sine behov.
Typiske læringsutbytte
-
Forbedre salgsytelsen med en strukturert tilnærming
-
Utvikle ferdigheter som bygger gode kundeforhold
-
Forstå forskjellen mellom å selge funksjoner, men heller selge fordeler
-
Forbedre planleggingen av salg
-
Utvikle gode spørreteknikker
-
Forbedre effektiviteten av kundeoppfølgingen
-
Lær hvordan du vinner salget
-
Kunne håndtere innvendinger
-
Forstå viktigheten av mersalg
-
Sette seg personlig mål
Ingen
7 timer
Dette kurset er rettet mot nye selgere eller de som har hatt liten eller ingen formell selgertrening.
Kontakt oss