En oppfølgingsdag i KOMTEK tilpasses den enkeltes behov. En erfaren konsulent kommer til dere og kan bidra med kunnskap og deltagelse i diskusjon rundt ønskede tema. Erfaring fra best practice ute i kommune-Norge kan formidles og oppdatering av endringer i lover og regler.
Her er eksempel på aktuelle tema:
- Oversikt over KOMTEK og hvilke moduler kommunen har og ikke har
- Oversikt over kommunens organisasjonsplan med plassering av KOMTEK-brukere
- Gjennomgang av viktige arbeidsprosesser
- Hvordan opprettes ny avtale (hvem initierer jobben og hvor hentes data?)
- Ajourhold av kunderegister og grunnlagsdata (feier oppdager flere piper, innlegging av slamgebyr, endring av grunnlag i renovasjon, påbygg som gir endring i VA-areal og eiendomsskatt, innlegging og skifte av vannmålere)
- Kvalitetskontroll av kunderegisteret (gratispassasjerer, feil i forhold til matrikkel, manglende enkeltavgifter, avvik gebyr – fagdata )
- Samsvar mellom forskrift/gebyrregulativ og dagens praksis
- Publikumskontakt/servicetorg
- Internkommunikasjon/meldingssystem
- Gjennomgang av nyheter i siste versjon
- Opplæringsbehov
- Problemstillinger kommunen ønsker å ta opp
1 dag
Kommuner som bruker en eller flere KOMTEK moduler.
Kontakt oss