Alle kategorier
Du har valgt: IT-kurs
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff i IT-kurs
 

3 dager 1 500 kr
PowerPoint 2010 er et presentasjonsprogram som brukes når vi skal vise fram data – enten det er tekst, bilder, tall eller tegninger. [+]
PowerPoint 2010 er et presentasjonsprogram som brukes når vi skal vise fram data – enten det er tekst, bilder, tall eller tegninger. Programmet kan brukes til å lage lysark som skrives ut, eller vi kan vise presentasjonen ved hjelp av PC + videokanon. På kurset vil grunnleggende funksjoner vektlegges, men vi vil og se på hvordan en bygger opp og setter sammen en presentasjon. Forkunnskaper: Du må ha kunnskaper tilsvarende PC-begynnerkurs. Brukere av Powerpoint 2007 kan og følge dette kurset. [-]
Les mer
Stavanger 3 dager 17 500 kr
10 Jun
30 Sep
3-dagers instruktør-ledet kurs som fører frem til ITIL Foundation sertifisering. [+]
Sopra Steria Akademiet er en del av Sopra Steria, og tilbyr kurs og opplæring innen: IT Service Management Prosjekt- og programstyring It-styring og kontroll Våre instruktører jobber til daglig som rådgivere innen disse områdene i Sopra Steria.  ITIL® 4 er det mest utbredte og anerkjente rammeverket for IT Service Management (ITSM) i verden, og ITIL® 4 Foundation er et introduksjonskurs til rammeverket. ITIL® 4 Foundation-sertifiseringen er designet som en introduksjon til ITIL® 4 og gjør det mulig for kandidater å se på IT-tjenestestyring gjennom en ende-til-ende-driftsmodell for oppretting, levering og kontinuerlig forbedring av teknisk aktiverte produkter og tjenester. Kurset avsluttes med en sertifiseringstest som gjennomføres etter at kurset er fullført. Sertifiseringen gjøres via en online-basert tjeneste via vår partner PeopleCert. Man velger selv tidspunkt for sertifiseringen. Kurset inkluderer: Kursdokumentasjon, sertifiseringstest og lunsj ved fysisk oppmøte   Kurset varer i 3 dager. Dag 1 og 2: 09:00-16:00. Dag 3: 09:00-13:00 Vi stiller med erfarne norske instruktører. Kursmateriell og eksamen er på engelsk. Eksamen varer i 75 minutter.  Det bør beregnes 6 timer til selvstudium. Du kan lese mere om ITIL her ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.   [-]
Les mer
12 måneder 12 000 kr
A combined module that covers the key concepts of 5 key ITIL practices: Change Enablement, Deployment Management, Release Management, Service Configuration Management, an... [+]
Understand the purpose and key concepts of the Plan, Implement, and Control practices, highlighting their importance in establishing, executing, and governing IT service strategies effectively. This eLearning is: Interactive Self-paced Device-friendly 2-3 hours content Mobile-optimised Practical exercises   Exam: 60 questions Multiple Choice 90 Minutes Closed book Pass Mark: 65% [-]
Les mer
1 dag 9 500 kr
26 May
AI-3025: Work smarter with AI [+]
AI-3025: Work smarter with AI [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 12 000 kr
ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value dekker alle typer engasjement og interaksjon mellom en tjenesteleverandør og deres kunder, brukere, leverandører og partnere. [+]
Kurset fokuserer på konvertering av etterspørsel til verdi via IT-relaterte tjenester. Modulen dekker sentrale emner som SLA-design, styring av flere leverandører, kommunikasjon, relasjonsstyring, CX- og UX-design, kartlegging av kunder og mer. E-læringskurset inneholder 18 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på  AXELOS sine websider. Du vil motta en e-post med tilgang til e-læringen, sertifiseringsvoucher og digital bok fra Peoplecert. Du avtaler tid for sertifiseringen som beskrevet i e-posten fra Peoplecert. [-]
Les mer
1 dag 9 500 kr
09 May
27 Jun
10 Oct
AZ-2005: Develop AI agents using Azure OpenAI and the Semantic Kernel SDK [+]
AZ-2005: Develop AI agents using Azure OpenAI and the Semantic Kernel SDK [-]
Les mer
Oslo 2 dager 16 900 kr
02 Jun
Modern Application Architecture [+]
Modern Application Architecture [-]
Les mer
1 dag 9 500 kr
26 May
AI-3022: Implement knowledge mining with Azure AI Search [+]
AI-3022: Implement knowledge mining with Azure AI Search [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 5 000 kr
Learn to maximise the number of successful service and product changes by ensuring that risks have been accurately assessed, authorising changes, and managing change sche... [+]
Understand the purpose and key concepts of Change Enablement, highlighting its importance in managing changes effectively to minimise risk and ensure business continuity.   This eLearning is: Interactive Self-paced   Device-friendly   2-3 hours of content   Mobile-optimised   Exam: 20 questions Multiple choise 30 minutes Closed book Minimum required score to pass: 65% [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 1 990 kr
PowerPoint webinar for deg som skal lage eller endre organisasjonens PowerPoint-maler. Profesjonelt utformede maler er et viktig utgangspunkt for å lage profesjonelle pr.... [+]
Instruktørbasert opplæring:   PowerPoint nivå 4 - Utvikling av maler Lysbildemal Generelt om maloppsettet Flere lysbildemaler i samme presentasjon Definere temafarger Bytte lysbildemal i en presentasjon Gjøre maler tilgjengelig for "alle" Lysbildeoppsett Tilpasse eksisterende oppsett Lage egendefinerte lysbildeoppsett Kontrollere rekkefølgen på plassholdere   3 gode grunner til å delta 1. Få forståelse av hvordan malen fungerer 2. Lær hvordan temafarger styrer utseende 3. Se hvordan du kan tilpasse lysbildeoppsett, og hvordan lage egne [-]
Les mer
Bedriftsintern 4 timer 6 200 kr
Trenger bedriften din å bli bedre på samhandlingsløsning for prosjekter og avdelinger? Har bedriften din brukt Microsoft Teams en stund, men dere møter stadig små og stor... [+]
Dette kurset tilbys som bedriftsinternt kurs   Fra mars 2020 til oktober 2020 økte antall daglige teams-brukere på verdensbasis fra 44 millioner til 115 millioner. Dette er en enorm økning og for mange innebar det å bli kastet inn i noe nytt uten opplæring. Det som egentlig skulle gjøre arbeidsdagen lettere, lagde flere utfordringer.  Appen er brukervennlig og fungerer sømløst med de andre verktøyene i Microsoft 365, men appen vokser ettersom behovene endrer seg, og med 115 millioner brukere er behovene også mange. Microsoft Teams er derfor et stort verktøy for god og effektiv samhandling, men verktøyene kan være så gode de bare vil – dersom de som bruker det ikke er kjent med funksjonalitetene som gjør Microsoft sømløst. I løpet av kurset vil deltagere få en god oversikt på hva Teams er, hva det kan brukes for, og hvordan best mulig bruke det. Kurset gir også tips og triks for best practice, samt hvordan man kan holde seg oppdatert på ny funksjonalitet som kommer.    Metode: Digitalkurs: Kursholder holder informative økter med gjennomgang og demonstrasjoner av de viktigste verktøyene, hvordan de virker sammen, og hvordan du og dine kollegaer bruker de effektivt sammen. Kursdeltakerne vil ha mulighet til å stille spørsmål, enten muntlig eller skriftlig, avhengig av gruppestørrelsen.    Kurs på Bouvethuset på Majorstuen: Kursholdere vil bruke en kombinasjon av undervisning, demonstrasjoner og øvelser så deltagerne kan raskt komme i gang og samtidig bygge en bevisst og robust tilnærming til verktøyet. Deltagkerne får da mulighet til å teste ut funksjonalitet underveis i Bouvet sitt kursmiljø.    Målgruppe Alle som ønsker en grundig introduksjon og opplæring i Teams applikasjonen. Det passer både for deg som aldri har brukt Teams før, og for deg som ønsker å utvikle deg til superbruker. Spesielt egnet for deg som skal være med å spesifisere, tilrettelegge eller være ansvarlig for innføring av samhandlingsløsninger.   Kursinnhold •    Teams som del av Office 365 plattformen•    Oversikt over begreper, lisensmodeller og relatert•    Pålogging, navigasjon og grensesnitt i Teams•    Hvordan strukturere velfungerende Teams: kanaler, faner, og mer•    Fillagring og fildeling•    Samtaler, chat og virtuelle møter•    Samtidig redigering•    Beste praksiser, tips og triks•    Innstillinger og sikkerhet•    Administrasjon for Teams eiere•    Kontinuerlig læring i bruk av verktøyet•    Samhandlingsstrategier   [-]
Les mer
Oslo 2 dager 20 900 kr
08 May
08 May
03 Jul
React Advanced (Hands-on) [+]
React Advanced (Hands-on) [-]
Les mer
Nettstudie 1 semester 4 980 kr
På forespørsel
Intranett og intranett-teknologi; Tjenesteinnhold i lokale informasjonssystemer; Sikkerhet i informasjonstjenester; Bedriftsopplæring; [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: IINI1001 IT Introduksjon eller tilsvarende forhåndskunnskaper. Innleveringer: Et større prosjektarbeid som gjennomføres som gruppearbeid. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Vurderingen i faget er basert på prosjektarbeidet. Prosjektene gjennomføres gruppevis. Individuelle karakterer kan gis ved manglende deltakelse eller ved kontraktsbrudd med øvrige medlemmer. Ansvarlig: Thor O. Olsen         Læremål: Etter å ha gjennomført emnet «Lokale informasjonstjenester» skal studenten ha følgende samlete læringsutbytte: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kjenner til ulike typer informasjon som brukes i bedrifter og organisasjoner- har kunnskap om hvordan datateknologi og nettløsninger kan brukes i bedriftens forvaltning av informasjon- har kunnskap om moderne former for intern opplæring og oppbevaring og tilgjengelighet av kunnskapskapital FERDIGHETER:Kandidaten:- kan se behov for og være pådriver for små og mellomstore informasjonsløsninger for intern informasjon- kan komme med anbefalinger for bruk av moderne IT-kommunikasjonsløsninger - kan både individuelt og i grupper diskutere og redegjøre for holdninger og standpunkter i forhold til informasjonsforvaltning og ivaretakelse av virksomheters kunnskapskapital GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- har forståelse for betydningen av aktiv informasjons- og kunnskapsforvaltning.- kan delta i planlegging og gjennomføring av informasjonshåndteringsprosjekter- kan identifisere, planlegge og gjennomføre en selvstendig oppgave i samarbeid med andre Innhold:Intranett og intranett-teknologi; Tjenesteinnhold i lokale informasjonssystemer; Sikkerhet i informasjonstjenester; Bedriftsopplæring;Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Dette faget går: Høst 2013    Fag Lokale informasjonstjenester 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 dager 15 900 kr
This course provides IT leaders, practitioners, support staff and staff interfacing with the organisation’s digital and information systems functions with a practical und... [+]
COURSE OVERVIEW . It also prepares delegates for the ITIL Foundation Certificate Examination. The course is based on the ITIL4 best practice service value system featured in the latest 2019 guidelines. TARGET AUDIENCE This course is aimed at all levels of IT professional and those involved in designing, building, delivering and managing modern digital products and services. COURSE OBJECTIVES After you complete this course you will be able to: Key IT service management concepts. How ITIL guiding principles can help and organization to adopt and adapt service management. The 4 dimensions of service management. The purpose and components of the service value system. The activities of the service value chain and how the interconnect. Know the purpose of key ITIL practices. Sit the ITIL4 foundation examination - Sample papers are set during the class by instructors to take during the class or as homework exercises. COURSE CONTENT IT Service Management definitions; Service, Utility, Warranty, Customer, User, Service management, Sponsor Key concepts of value creation Key concepts of service relationships; service offering; service provision; service consumption; service relationship management The nature, use and interaction of 7 ITIL guiding principles; Focus on value; Start where you are; Progress iteratively with feedback; Collaborate and promote visibility; Think and work holistically; Keep it simple and practical; Optimize and automate The 4 dimensions of service management; Organizations and people; Information and technology; Partners and suppliers; Value streams and processes    The ITIL service value system The service value chain, its inputs and outputs, and its role in supporting value streams Service value chain elements; Plan, Improve, Engage, Design & transition, Obtain / Build, Deliver & support Detail of how the following ITIL practices support the service value chain: -  Continual Improvement (including continual improvement model); Change control; Incident management; Problem Management; Service request management;  Service desk; Service level management The purpose of the following ITIL practices: - Information security management; Relationship management; Supplier management; Availability management; Capacity and performance management; Service configuration management;    IT asset management; Business analysis; Service continuity management; Deployment management; Monitoring and event management; Release management   TEST CERTIFICATION Recommended preparation for exam(s): ITIL4 Foundation Certificate in IT Service Management This is a pre-requisite for other ITIL4 qualifications. The examination is a 1 hour, closed book, multiple choice paper of 40 questions taken after completion of the course - exam vouchers are provided with this course. These will have a validity of 12 months. You will need to schedule your exams within this time frame. The pass mark is 65% (26 out of 40) Cost of the exam is included in the course fee [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 4 dager 24 000 kr
This course provides the knowledge and skills to design and implement DevOps processes and practices. [+]
Students will learn how to plan for DevOps, use source control, scale Git for an enterprise, consolidate artifacts, design a dependency management strategy, manage secrets, implement continuous integration, implement a container build strategy, design a release strategy, set up a release management workflow, implement a deployment pattern, and optimize feedback mechanisms TARGET AUDIENCE Students in this course are interested in designing and implementing DevOps processes or in passing the Microsoft Azure DevOps Solutions certification exam. COURSE OBJECTIVES Plan for the transformation with shared goals and timelines Select a project and identify project metrics and Key Performance Indicators (KPI's) Create a team and agile organizational structure Design a tool integration strategy Design a license management strategy (e.g., Azure DevOps and GitHub users) Design a strategy for end-to-end traceability from work items to working software Design an authentication and access strategy Design a strategy for integrating on-premises and cloud resources Describe the benefits of using Source Control Describe Azure Repos and GitHub Migrate from TFVC to Git Manage code quality, including technical debt SonarCloud, and other tooling solutions Build organizational knowledge on code quality Explain how to structure Git repos Describe Git branching workflows Leverage pull requests for collaboration and code reviews Leverage Git hooks for automation Use Git to foster inner source across the organization Explain the role of Azure Pipelines and its components Configure Agents for use in Azure Pipelines Explain why continuous integration matters Implement continuous integration using Azure Pipelines Design processes to measure end-user satisfaction and analyze user feedback Design processes to automate application analytics Manage alerts and reduce meaningless and non-actionable alerts Carry out blameless retrospectives and create a just culture Define an infrastructure and configuration strategy and appropriate toolset for a release pipeline and application infrastructure Implement compliance and security in your application infrastructure Describe the potential challenges with integrating open-source software Inspect open-source software packages for security and license compliance Manage organizational security and compliance policies Integrate license and vulnerability scans into build and deployment pipelines Configure build pipelines to access package security and license ratings   COURSE CONTENT Module 1: Get started on a DevOps transformation journey Module 1 Lessons Introduction to DevOps Choose the right project Describe team structures Choose the DevOps tools Plan Agile with GitHub Projects and Azure Boards Introduction to source control Describe types of source control systems Work with Azure Repos and GitHub Lab 1: Agile planning and portfolio management with Azure Boards   Lab 2: Version controlling with Git in Azure Repos   After completing Module 1, students will be able to: Understand what DevOps is and the steps to accomplish it Identify teams to implement the process Plan for the transformation with shared goals and timelines Plan and define timelines for goals Understand different projects and systems to guide the journey Select a project to start the DevOps transformation Identify groups to minimize initial resistance Identify project metrics and Key Performance Indicators (KPI's) Understand agile practices and principles of agile development Create a team and agile organizational structure Module 2: Development for enterprise DevOps Module 2 Lessons Structure your Git Repo Manage Git branches and workflows Collaborate with pull requests in Azure Repos Explore Git hooks Plan foster inner source Manage Git repositories Identify technical debt Lab 3: Version controlling with Git in Azure Repos   After completing Module 2, students will be able to: Understand Git repositories Implement mono repo or multiple repos Explain how to structure Git Repos Implement a change log Describe Git branching workflows Implement feature branches Implement GitFlow Fork a repo Leverage pull requests for collaboration and code reviews Give feedback using pull requests Module 3: Implement CI with Azure Pipelines and GitHub Actions Module 3 Lessons Explore Azure Pipelines Manage Azure Pipeline agents and pools Describe pipelines and concurrency Explore Continuous integration Implement a pipeline strategy Integrate with Azure Pipelines Introduction to GitHub Actions Learn continuous integration with GitHub Actions Design a container build strategy Lab 4: Configuring agent pools and understanding pipeline styles   Lab 5: Enabling continuous integration with Azure Pipelines   Lab 6: Integrating external source control with Azure Pipelines   Lab 7: Implementing GitHub Actions by using DevOps Starter   Lab 8: Deploying Docker Containers to Azure App Service web apps   After completing Module 3, students will be able to: Describe Azure Pipelines Explain the role of Azure Pipelines and its components Decide Pipeline automation responsibility Understand Azure Pipeline key terms Choose between Microsoft-hosted and self-hosted agents Install and configure Azure pipelines Agents Configure agent pools Make the agents and pools secure Use and estimate parallel jobs Module 4: Design and implement a release strategy Module 4 Lessons Introduction to continuous delivery Create a release pipeline Explore release strategy recommendations Provision and test environments Manage and modularize tasks and templates Automate inspection of health Lab 9: Creating a release dashboard   Lab 10: Controlling deployments using Release Gates   After completing Module 4, students will be able to: Explain continuous delivery (CD) Implement continuous delivery in your development cycle Understand releases and deployment Identify project opportunities to apply CD Explain things to consider when designing your release strategy Define the components of a release pipeline and use artifact sources Create a release approval plan Implement release gates Differentiate between a release and a deployment Module 5: Implement a secure continuous deployment using Azure Pipelines Module 5 Lessons Introduction to deployment patterns Implement blue-green deployment and feature toggles Implement canary releases and dark launching Implement A/B testing and progressive exposure deployment Integrate with identity management systems Manage application configuration data Lab 11: Configuring pipelines as code with YAML   Lab 12: Setting up and running functional tests   Lab 13: Integrating Azure Key Vault with Azure DevOps   After completing Module 5, students will be able to: Explain the terminology used in Azure DevOps and other Release Management Tooling Describe what a Build and Release task is, what it can do, and some available deployment tasks Implement release jobs Differentiate between multi-agent and multi-configuration release job Provision and configure target environment Deploy to an environment securely using a service connection Configure functional test automation and run availability tests Setup test infrastructure Use and manage task and variable groups Module 6: Manage infrastructure as code using Azure and DSC Module 6 Lessons Explore infrastructure as code and configuration management Create Azure resources using Azure Resource Manager templates Create Azure resources by using Azure CLI Explore Azure Automation with DevOps Implement Desired State Configuration (DSC) Implement Bicep Lab 14: Azure deployments using Azure Resource Manager templates   After completing Module 6, students will be able to: Understand how to deploy your environment Plan your environment configuration Choose between imperative versus declarative configuration Explain idempotent configuration Create Azure resources using ARM templates Understand ARM templates and template components Manage dependencies and secrets in templates Organize and modularize templates Create Azure resources using Azure CLI Module 7: Implement security and validate code bases for compliance Module 7 Lessons Introduction to Secure DevOps Implement open-source software Software Composition Analysis Static analyzers OWASP and Dynamic Analyzers Security Monitoring and Governance Lab 15: Implement security and compliance in Azure Pipelines   Lab 16: Managing technical debt with SonarQube and Azure DevOps   After completing Module 7, students will be able to: Identify SQL injection attack Understand DevSecOps Implement pipeline security Understand threat modeling Implement open-source software Explain corporate concerns for open-source components Describe open-source licenses Understand the license implications and ratings Work with Static and Dynamic Analyzers Configure Microsoft Defender for Cloud Module 8: Design and implement a dependency management strategy Module 8 Lessons Explore package dependencies Understand package management Migrate, consolidate, and secure artifacts Implement a versioning strategy Introduction to GitHub Packages Lab 17: Package management with Azure Artifacts   After completing Module 8, students will be able to: Define dependency management strategy Identify dependencies Describe elements and componentization of a dependency management Scan your codebase for dependencies Implement package management Manage package feed Consume and create packages Publish packages Identify artifact repositories Migrate and integrate artifact repositories Module 9: Implement continuous feedback Module 9 Lessons Implement tools to track usage and flow Develop monitor and status dashboards Share knowledge within teams Design processes to automate application analytics Manage alerts, Blameless retrospectives and a just culture Lab 18: Monitoring application performance with Application Insights   Lab 19: Integration between Azure DevOps and Microsoft Teams   Lab 20: Sharing Team Knowledge using Azure Project Wikis   After completing Module 9, students will be able to: Implement tools to track feedback Plan for continuous monitoring Implement Application Insights Use Kusto Query Language (KQL) Implement routing for mobile applications Configure App Center Diagnostics Configure alerts Create a bug tracker Configure Azure Dashboards Work with View Designer in Azure Monitor [-]
Les mer