Alle kategorier
Du har valgt: IT-kurs
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff i IT-kurs
 

Oslo Trondheim 2 dager 16 900 kr
27 Jan
17 Feb
24 Mar
Modern Application Architecture [+]
Modern Application Architecture [-]
Les mer
Nettkurs 365 dager 2 995 kr
Excel for Selgere - elæringskurs [+]
Excel for Selgere - elæringskurs [-]
Les mer
Oslo 3 dager 27 900 kr
11 Dec
11 Dec
Advanced Architecting on AWS [+]
Advanced Architecting on AWS [-]
Les mer
Oslo Bergen Og 1 annet sted 5 dager 34 000 kr
02 Dec
02 Dec
16 Dec
TOGAF® EA Course Combined [+]
TOGAF® EA Course Combined [-]
Les mer
Nettkurs 1 time 549 kr
En pivottabell er et kraftig verktøy i Microsoft Excel som gjør at du kan beregne, summere og analysere store mengder data på en rask og effektiv måte. En pivottabell kan... [+]
En pivottabell er et kraftig verktøy i Microsoft Excel som gjør at du kan beregne, summere og analysere store mengder data på en rask og effektiv måte. En pivottabell kan brukes til å analysere numeriske data og til å besvare uventede spørsmål om dataen. Kort fortalt, en pivottabell hjelper deg med å ta informerte beslutninger basert på funnene i dataene dine. I dette kurset, ledet av Espen Faugstad, vil du lære alt du trenger å vite for å jobbe med pivottabeller i Microsoft Excel. Kurset vil dekke hva en pivottabell er, hvordan du klargjør data, organiserer data, formaterer data, presenterer data, og mye mer. For å ta dette kurset, bør du ha grunnleggende forståelse av Microsoft Excel. Kurset er strukturert i følgende kapitler: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Grunnleggende Kapittel 3: Viderekommen Kapittel 4: Avslutning Etter å ha fullført kurset vil du være i stand til å bruke pivottabeller til å analysere data, trekke innsikter og ta informerte beslutninger basert på dataene i Excel.   Varighet: 1 time   Om Utdannet.no: Utdannet.no tilbyr noen av landets beste digitale nettkurs. Vår tjeneste fungerer på samme måte som strømmetjenester for musikk eller TV-serier, der våre kunder betaler en fast månedspris for tilgang til alle kursene vi har tilgjengelig. Vi har opplevd betydelig vekst de siste årene, med over 30 000 registrerte brukere og 1,5 millioner videoavspillinger. Vårt mål er å gjøre kompetanseutvikling engasjerende, spennende og tilgjengelig for alle, og vi har støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 5 dager 33 000 kr
VMware Horizon 8: Deploy and Manage is a five-day combination course of VMware Horizon 8: Skills for Virtual Desktop Management & VMware Horizon 8: Infrastructure Adm... [+]
COURSE OVERVIEW . This training collection gives you the hands-on skills to deliver virtual desktops and applications through a single virtual desktop infrastructure platform. You will build on your skills in configuring and managing VMware Horizon® 8 through a combination of lecture and hands-on labs. You learn how to configure and deploy pools of virtual machines and how to provide a customized desktop environment to end-users. Additionally, you will learn how to install and configure a virtual desktop infrastructure platform. You learn how to install and configure VMware Horizon® Connection Server™, VMware Unified Access Gateway™, how to configure a load balancer for use with Horizon, and how to establish Cloud Pod Architecture.  Product Alignment: VMware Horizon 8 V2006 TARGET AUDIENCE Operators, administrators, and architects for VMware Horizon should enroll in this course. These individuals are responsible for the creation, maintenance, and or delivery of remote and virtual desktop services. Additional duties can include the implementation, support, and administration of an organization's end-user computing infrastructure. COURSE OBJECTIVES By the end of the course, you should be able to meet the following objectives: Recognize the features and benefits of Horizon Use VMware vSphere® to create VMs to be used as desktops for Horizon Create and optimize Windows VMs to create Horizon desktops Install and configure Horizon Agent on Horizon desktop Configure and manage the VMware Horizon® Client™ systems and connect the client to a VMware Horizon desktop Configure, manage, and entitle desktop pools of full VMs Configure, manage, and entitle pools of instant-clone desktops Create and use Remote Desktop Services (RDS) desktops and application pools Monitor the Horizon environment using Horizon Console Dashboard and Horizon Help Desk Tool Identify Horizon Connection Server installation, architecture, and requirements. Describe the authentication and certification options for a Horizon environment Recognize the integration process and benefits of VMware Workspace ONE® Access™ and Horizon 8 Discuss performance and scalability options available in Horizon 8 Describe different security options for the Horizon environment COURSE CONTENT 1  Course Introduction Introductions and course logistics Course objectives 2  Introduction to VMware Horizon Recognize the features and benefits of Horizon Describe the conceptual and logical architecture of Horizon 3  Introduction to Use Case Define a use case for your virtual desktop and application infrastructure Convert customer requirements to use-case attributes 4  vSphere for Horizon 8 Explain basic virtualization concepts Use VMware vSphere® Client™ to access your vCenter Server system and VMware ESXi™ hosts Create, provision, and remove a virtual machine 5  VMware Horizon Desktops Create a Windows and a Linux virtual machine using vSphere Optimize and prepare Windows and Linux virtual machines to set up Horizon desktop VMs 6  VMware Horizon Agents Outline the configuration choices when installing Horizon Agent on Windows and Linux virtual machines Create a gold master for Windows Horizon desktops 7  VMware Horizon Pools Identify the steps to set up a template for desktop pool deployment List the steps to add desktops to the VMware Horizon® Connection Server™ inventory Compare dedicated-assignment and floating-assignment pools Outline the steps to create an automated pool Define user entitlement Explain the hierarchy of global, pool-level, and user-level policies 8  VMware Horizon Client Options Describe the different clients and their benefits Access Horizon desktop using various Horizon clients and HTML Configure integrated printing, USB redirection, and the shared folders option Configure session collaboration and media optimization for Microsoft Teams 9  Creating and Managing Instant-Clone Desktop Pools List the advantages of instant clones Explain the provisioning technology used for instant clone desktop pools Set up an automated pool of instant clones Push updated images to instant clone desktop pools 10  Creating RDS Desktop and Application Pools Explain the difference between an RDS desktop pool and an automated pool Compare and contrast an RDS session host pool, a farm, and an application pool Create an RDS desktop pool and an application pool Access RDS desktops and application from Horizon Client Use the instant clone technology to automate the build-out of RDSH farms Configure load-balancing for RDSHs on a farm 11  Monitoring VMware Horizon Monitor the status of the Horizon components using the Horizon Administrator console dashboard Monitor desktop sessions using the HelpDesk tool 12  Course Introduction Introductions and course logistics Course objectives 13  Horizon Connection Server Recognize VMware Horizon reference architecture Identify the Horizon Connection Server supported features Identify the recommended system requirements for Horizon Connection Server Configure the Horizon event database Outline the steps for the initial configuration of Horizon Connection Server Discuss the ADAM database as a critical component of Horizon Connection Server installation 14  VMware Horizon Authentication and Certificates Compare the authentication options that Horizon Connection Server supports Describe the Smartcard authentication options that Horizon Connection Server supports Outline the steps to create a Horizon administrator and custom roles Describe the roles available in a Horizon environment Explain the role that certificates play for Horizon Connection Server Install and configure certificates for Horizon Connection Server Install and configure True SSO in a Horizon environment 15  Workspace ONE Access & Virtual Application Management Recognize the features and benefits of Workspace ONE Access Recognize the Workspace ONE Access console features Explain identity management in Workspace ONE Access Explain access management in Workspace ONE Access Describe the Workspace ONE Access directory integration Describe the Workspace ONE Access directory integration Deploy virtual applications with Workspace services 16  VMware Horizon Performance and Scalability Describe the purpose of a replica connection server Explain how multiple Horizon Connection Server instances in a pod maintain synchronization Describe the 3D rendering options available in Horizon 8 List the steps to configure graphics cards for use in a Horizon environment Configure a load balancer for use in a Horizon environment Explain Horizon Cloud Pod Architecture LDAP replication and VIPA Explain Horizon Cloud Pod Architecture scalability options 17  Managing VMware Horizon Security Explain concepts relevant to secure Horizon connections Describe how to restrict Horizon connections. Discuss the benefits of using Unified Access Gateway List the two-factor authentication options that are supported by Unified Access Gateway List Unified Access Gateway firewall rules Describe the situation in which you might deploy Unified Access Gateway instances with one, two, or three network interfaces TEST CERTIFICATION VMware Certified Professional – Desktop and Mobility 2020 (VCP-DTM 2020) [-]
Les mer
Oslo 3 dager 20 900 kr
12 Feb
12 Feb
14 Apr
Python Data Science [+]
Python Data Science [-]
Les mer
Oslo 5 dager 27 900 kr
27 Jan
27 Jan
12 May
ISO/IEC 27701 Lead Implementer [+]
ISO/IEC 27701 Lead Implementer [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 5 dager 28 500 kr
This course covers three central elements of Microsoft 365 enterprise administration – Microsoft 365 security management, Microsoft 365 compliance management, and Microso... [+]
 In Microsoft 365 security management, you will examine all the common types of threat vectors and data breaches facing organizations today, and you will learn how Microsoft 365’s security solutions address these security threats. Global Knowledge will introduce you to the Microsoft Secure Score, as well as to Azure Active Directory Identity Protection. You will then learn how to manage the Microsoft 365 security services, including Exchange Online Protection, Advanced Threat Protection, Safe Attachments, and Safe Links. Finally, you will be introduced to the various reports that monitor your security health. You will then transition from security services to threat intelligence; specifically, using the Security Dashboard and Advanced Threat Analytics to stay ahead of potential security breaches. TARGET AUDIENCE This course is designed for persons who are aspiring to the Microsoft 365 Enterprise Admin role and have completed one of the Microsoft 365 work load administrator certification paths. COURSE OBJECTIVES By actively participating in this course, you will learn about the following: Microsoft 365 Security Metrics Microsoft 365 Security Services Microsoft 365 Threat Intelligence Data Governance in Microsoft 365 Archiving and Retention in Office 365 Data Governance in Microsoft 365 Intelligence Search and Investigations Device Management Windows 10 Deployment Strategies Mobile Device Management COURSE CONTENT Module 1: Introduction to Microsoft 365 Security Metrics Threat Vectors and Data Breaches Security Solutions in Microsoft 365 Introduction to the Secure Score Introduction to Azure Active Directory Identity Protection Module 2: Managing Your Microsoft 365 Security Services Introduction to Exchange Online Protection Introduction to Advanced Threat Protection Managing Safe Attachments Managing Safe Links Monitoring and Reports Module 3: Lab 1 - Manage Microsoft 365 Security Services Exercise 1 - Set up a Microsoft 365 Trial Tenant Exercise 2 - Implement an ATP Safe Links policy and Safe Attachment policy Module 4: Microsoft 365 Threat Intelligence Overview of Microsoft 365 Threat Intelligence Using the Security Dashboard Configuring Advanced Threat Analytics Implementing Your Cloud Application Security Module 5: Lab 2 - Implement Alert Notifications Using the Security Dashboard Exercise 1 - Prepare for implementing Alert Policies Exercise 2 - Implement Security Alert Notifications Exercise 3 - Implement Group Alerts Exercise 4 - Implement eDiscovery Alerts Module 6: Introduction to Data Governance in Microsoft 365 Introduction to Archiving in Microsoft 365 Introduction to Retention in Microsoft 365 Introduction to Information Rights Management Introduction to Secure Multipurpose Internet Mail Extension Introduction to Office 365 Message Encryption Introduction to Data Loss Prevention Module 7: Archiving and Retention in Office 365 In-Place Records Management in SharePoint Archiving and Retention in Exchange Retention Policies in the SCC Module 8: Lab 3 - Implement Archiving and Retention Exercise 1 - Initialize Compliance in Your Organization Exercise 2 - Configure Retention Tags and Policies Exercise 3 - Implement Retention Policies Module 9: Implementing Data Governance in Microsoft 365 Intelligence Planning Your Security and Complaince Needs Building Ethical Walls in Exchange Online Creating a Simple DLP Policy from a Built-in Template Creating a Custom DLP Policy Creating a DLP Policy to Protect Documents Working with Policy Tips Module 10: Lab 4 - Implement DLP Policies Exercise 1 - Manage DLP Policies Exercise 2 - Test MRM and DLP Policies Module 11: Managing Data Governance in Microsoft 365 Managing Retention in Email Troubleshooting Data Governance Implementing Azure Information Protection Implementing Advanced Features of AIP Implementing Windows Information Protection Module 12: Lab 5 - Implement AIP and WIP Exercise 1 - Implement Azure Information Protection Exercise 2 - Implement Windows Information Protection Module 13: Managing Search and Investigations Searching for Content in the Security and Compliance Center Auditing Log Investigations Managing Advanced eDiscovery Module 14: Lab 6 - Manage Search and Investigations Exercise 1 - Investigate Your Microsoft 365 Data Exercise 2 - Configure and Deploy a Data Subject Request Module 15: Planning for Device Management Introduction to Co-management Preparing Your Windows 10 Devices for Co-management Transitioning from Configuration Manager to Intune Introduction to Microsoft Store for Business Planning for Mobile Application Management Module 16: Lab 7 - Implement the Microsoft Store for Business Exercise 1 - Configure the Microsoft Store for Business Exercise 2 - Manage the Microsoft Store for Business Module 17: Planning Your Windows 10 Deployment Strategy Windows 10 Deployment Scenarios Implementing Windows Autopilot Planning Your Windows 10 Subscription Activation Strategy Resolving Windows 10 Upgrade Errors Introduction to Windows Analytics Module 18: Implementing Mobile Device Management Planning Mobile Device Management Deploying Mobile Device Management Enrolling Devices to MDM Managing Device Compliance Module 19: Lab 8 - Manage Devices with Intune Exercise 1 - Enable Device Management Exercise 2 - Configure Azure AD for Intune Exercise 3 - Create Intune Policies Exercise 4 - Enroll a Windows 10 Device Exercise 5 - Manage and Monitor a Device in Intune TEST CERTIFICATION This course helps you to prepare for exam MS101. [-]
Les mer
Oslo Bergen 2 dager 16 900 kr
17 Mar
17 Mar
17 Mar
htWeb Security for Developers [+]
httpWeb Security for Developers [-]
Les mer
Nettstudie 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Innføring i webprogrammering med PHP. Grunnleggende syntaks og byggestener. Strukturering av kode. Skjemabehandling for økt dynamikk og interaktivitet. Databaseintegrasjo... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Forkunnskaper om webutvikling tilsvarende emnet Webutvikling 1 og grunnleggende programmeringskunnskaper er en fordel. Emnet passer godt i kombinasjon med for eksempel Ajax og HTML5. Innleveringer: 6 øvinger må være godkjent Vurderingsform: Prosjektoppgave, individuell, som vurderes til bestått/ikke bestått. Ansvarlig: Svend Andreas Horgen         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan konstruere en funksjonell webløsning ved hjelp av PHP utfra en gitt problemstilling- kan strukturere kode på en god måte i en webløsning- kan forklare hvordan tilstandsbevaring kan gjøres med PHP FERDIGHETER:Kandidaten:- kan bruke PHP-manualen og annen webbasert dokumentasjon- kan bruke PHP-scripting som verktøy for å løse problemer og oppgaver relatert til informasjonsbehandling- kan lage funksjonsrike webbaserte løsninger- kan programmere en fullverdig databasedrevet løsning GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- kan identifisere potensielle sikkerhetsmessige svakheter i en webløsning og iverksette gode sikkerhetstiltak Innhold:Innføring i webprogrammering med PHP. Grunnleggende syntaks og byggestener. Strukturering av kode. Skjemabehandling for økt dynamikk og interaktivitet. Databaseintegrasjon. Filbehandling. Sikkerhet. Tilstandsbevaring med sessions og cookies.Les mer om faget herDemo: Her er en introduksjonsvideo for faget   Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Webprogrammering i PHP 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer
1 dag 5 900 kr
Ønsker du å å bli bedre mht å organisere informasjonen din og dagen din? Da er dette kurset perfekt for deg! [+]
Kan du de grunnleggende funksjonene i Outlook, men ønsker å få mer kontroll over e-post, kalender og oppgaver? Ønsker du noen tips til hvordan du kan tilpasse Outlook for å få bedre oversikt over hverdagen? Da er Ta dagen din tilbake kurset for deg! Kurset kan også spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt i deres eller våre lokaler.    Kursinnhold:     Generelle råd mht å organisere informasjon Fra/på hvilke steder mottar/samler du e-post, avtaler, oppgaver og dokumenter? Er alt du mottar/samler formålstjenelige for deg? Hvilke overordnede mål har du på jobben og privat? Lær forskjellen på referanseinfo og handlingsinfo Slik bør du lagre e-post, filer og papirdokumenter Oppskrift for å bli ”kvitt” alt det gamle (filer, e-post og oppgaver) som du egentlig ikke trenger   Hvordan finne rett informasjon (e-post, filer osv) til rett tid Hvordan bør elementene i Innboksen vises? Bruk av automatisk formatering i Outlook (som f.eks gjør alle e-post til deg ”blå”) Sortering av e-post på flere nivåer Bruk av søkemapper Unngå å bla i "endeløse" undermapper når du åpner/lagrer dokumenter Hold tingene du bruker mest, lett tilgjengelig   Viktige innstillinger i Outlook Visning av mapper i Outlook, og antall elementer i mappen Bør kalenderen være standard oppstartsbilde i Outlook? Skreddersy Kalenderen og Gjøremålslisten til ditt personlige ”kontrollpanel”   Råd mht skriving av e-post m.m. Om bruk av Til-, Kopi- og Blindkopi-feltene Om bruk av Emnefeltet Om utforming av meldingsteksten Om bruk av vedlegg og hyperlinker Smart bruk av signaturer Spar tid ved å bruke ferdige e-postmaler Bruk av svaralternativer Råd mht skriving av oppgaver   Råd mht sending av e-post Om bruk av distribusjonslister Kreve lesebekreftelse? Angivelse av holdbarhetsdato Angi viktighet? Benytte angrefrist før e-posten ”fyres av” Generelt om ”e-post vett”   Andre nyttige muligheter Om bruk av Fraværsassistenten   Møteplanlegging, -innkallelser og møtenotater Slik kaller du inn til møter – hvilke møterom er ledige og hvem har ledig tid? Ta møtenotater via OneNote raskt og effektivt Samle møtenotater og møter i Outlook Få med "absolutt alt" fra et møte Ha maks kontroll på det du lover å gjøre i etterkant av møter Innhenting av info fra kilder som for eksempel internett har aldri vært enklere Slik finner du data i tidligere møtenotater   Råd mht daglig prosessering av e-post Når bør du behandle e-post i Innboksen Hvordan kategorisere Gjøremålslisten (To do bar)? Overføring av e-post til Gjøremålslisten De 4 D-er for decision making: "Delete it, Do it, Delegate it, Defer it" Avslutt dagen med en tom innboks!   Prioritere og planlegge dagen ut fra Outlook-Kalenderen Sjansene for å få gjort en oppgave er 75% større, hvis den ligger i Kalenderen Planlegge både jobbaktiviteter og private? La ikke e-post styre deg – Slik jobber du strategisk og proaktivt Planlegge gjennomføring av periodiske gjøremål Slik håndterer du avbrytelser, "utrykninger" og ad-hoc oppgaver Daglig bruk av Gjøremålslisten Periodisk revidering/kontroll av Gjøremålslisten   4 gode grunner til å velge KnowledgeGroup 1. Best practice kursinnhold 2. Markedets beste instruktører 3. Små kursgrupper 4. Kvalitets- og startgaranti   [-]
Les mer
Nettstudie 6 måneder 8 000 kr
Dette kurset gir deg en grunnleggende innføring i to-dimensjonal Datamaskin Assistert Konstruksjon (DAK). [+]
Dette kurset gir deg en grunnleggende innføring i to-dimensjonal Datamaskin Assistert Konstruksjon (DAK). Du får et grunnlag for videre studier, og kompetanse som gjør tegnearbeidet både utfordrende og interessant. Du lærer å bli fortrolig med å bruke denne type hjelpemiddel til tegnearbeid, teknisk tegning og revidering av tegninger.   Studentlisens for AutoCAD og Revit Structure/Architecture er inkludert. Kurset er på norsk, men AutoCAD-programmet er på engelsk. Programvaren er gratis. Du lærer å bruke de grunnleggende kommandoene slik at du kan utføre enklere tegnearbeid. Du blir fortrolig med å bruke denne type hjelpemiddel til tegnearbeid, teknisk tegning og revidering av tegninger. Du lærer å jobbe rasjonelt og å velge enkle løsninger. Bruk av flere lag med ulike farger gir god visualisering og bedre lesing av tegningene. Målsetting og teksting er viktig, og må utføres tydelig og på en riktig måte. Flater fylles med skravur og elementer kan lagres separat for senere bruk i andre tegninger. Kurset gir deg inngående informasjon gjennom studieveiledningen om hvordan du skal bruke de enkelte kommandoene. Det stilles krav til 100 % nøyaktighet, noe du oppnår når du jobber riktig. Du får øvelser med tegneoppgaver innen bygg, elektro, elkraft og maskin.   [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 dager 20 000 kr
Learn how to operate machine learning solutions at cloud scale using Azure Machine Learning. [+]
 This course teaches you to leverage your existing knowledge of Python and machine learning to manage data ingestion and preparation, model training and deployment, and machine learning solution monitoring in Microsoft Azure. TARGET AUDIENCE This course is designed for data scientists with existing knowledge of Python and machine learning frameworks like Scikit-Learn, PyTorch, and Tensorflow, who want to build and operate machine learning solutions in the cloud. COURSE CONTENT Module 1: Introduction to Azure Machine Learning In this module, you will learn how to provision an Azure Machine Learning workspace and use it to manage machine learning assets such as data, compute, model training code, logged metrics, and trained models. You will learn how to use the web-based Azure Machine Learning studio interface as well as the Azure Machine Learning SDK and developer tools like Visual Studio Code and Jupyter Notebooks to work with the assets in your workspace. Getting Started with Azure Machine Learning Azure Machine Learning Tools Lab : Creating an Azure Machine Learning WorkspaceLab : Working with Azure Machine Learning Tools After completing this module, you will be able to Provision an Azure Machine Learning workspace Use tools and code to work with Azure Machine Learning Module 2: No-Code Machine Learning with Designer This module introduces the Designer tool, a drag and drop interface for creating machine learning models without writing any code. You will learn how to create a training pipeline that encapsulates data preparation and model training, and then convert that training pipeline to an inference pipeline that can be used to predict values from new data, before finally deploying the inference pipeline as a service for client applications to consume. Training Models with Designer Publishing Models with Designer Lab : Creating a Training Pipeline with the Azure ML DesignerLab : Deploying a Service with the Azure ML Designer After completing this module, you will be able to Use designer to train a machine learning model Deploy a Designer pipeline as a service Module 3: Running Experiments and Training Models In this module, you will get started with experiments that encapsulate data processing and model training code, and use them to train machine learning models. Introduction to Experiments Training and Registering Models Lab : Running ExperimentsLab : Training and Registering Models After completing this module, you will be able to Run code-based experiments in an Azure Machine Learning workspace Train and register machine learning models Module 4: Working with Data Data is a fundamental element in any machine learning workload, so in this module, you will learn how to create and manage datastores and datasets in an Azure Machine Learning workspace, and how to use them in model training experiments. Working with Datastores Working with Datasets Lab : Working with DatastoresLab : Working with Datasets After completing this module, you will be able to Create and consume datastores Create and consume datasets Module 5: Compute Contexts One of the key benefits of the cloud is the ability to leverage compute resources on demand, and use them to scale machine learning processes to an extent that would be infeasible on your own hardware. In this module, you'll learn how to manage experiment environments that ensure consistent runtime consistency for experiments, and how to create and use compute targets for experiment runs. Working with Environments Working with Compute Targets Lab : Working with EnvironmentsLab : Working with Compute Targets After completing this module, you will be able to Create and use environments Create and use compute targets Module 6: Orchestrating Operations with Pipelines Now that you understand the basics of running workloads as experiments that leverage data assets and compute resources, it's time to learn how to orchestrate these workloads as pipelines of connected steps. Pipelines are key to implementing an effective Machine Learning Operationalization (ML Ops) solution in Azure, so you'll explore how to define and run them in this module. Introduction to Pipelines Publishing and Running Pipelines Lab : Creating a PipelineLab : Publishing a Pipeline After completing this module, you will be able to Create pipelines to automate machine learning workflows Publish and run pipeline services Module 7: Deploying and Consuming Models Models are designed to help decision making through predictions, so they're only useful when deployed and available for an application to consume. In this module learn how to deploy models for real-time inferencing, and for batch inferencing. Real-time Inferencing Batch Inferencing Lab : Creating a Real-time Inferencing ServiceLab : Creating a Batch Inferencing Service After completing this module, you will be able to Publish a model as a real-time inference service Publish a model as a batch inference service Module 8: Training Optimal Models By this stage of the course, you've learned the end-to-end process for training, deploying, and consuming machine learning models; but how do you ensure your model produces the best predictive outputs for your data? In this module, you'll explore how you can use hyperparameter tuning and automated machine learning to take advantage of cloud-scale compute and find the best model for your data. Hyperparameter Tuning Automated Machine Learning Lab : Tuning HyperparametersLab : Using Automated Machine Learning After completing this module, you will be able to Optimize hyperparameters for model training Use automated machine learning to find the optimal model for your data Module 9: Interpreting Models Many of the decisions made by organizations and automated systems today are based on predictions made by machine learning models. It's increasingly important to be able to understand the factors that influence the predictions made by a model, and to be able to determine any unintended biases in the model's behavior. This module describes how you can interpret models to explain how feature importance determines their predictions. Introduction to Model Interpretation using Model Explainers Lab : Reviewing Automated Machine Learning ExplanationsLab : Interpreting Models After completing this module, you will be able to Generate model explanations with automated machine learning Use explainers to interpret machine learning models Module 10: Monitoring Models After a model has been deployed, it's important to understand how the model is being used in production, and to detect any degradation in its effectiveness due to data drift. This module describes techniques for monitoring models and their data. Monitoring Models with Application Insights Monitoring Data Drift Lab : Monitoring a Model with Application InsightsLab : Monitoring Data Drift After completing this module, you will be able to Use Application Insights to monitor a published model Monitor data drift   [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 3 120 kr
I de fleste prosjekter skal bygget/byggene plasseres geografisk i henhold til et koordinatsystem. [+]
NTI leverer opplæring for å forenkle og effektivisere din arbeidshverdag Årlig utdanner over 8.000 personer seg i ulike CAD- og BIM-løsninger hos NTI.Vi har mer enn 70 forskjellige kurs innen fagområdene CAD/BIM-, Industri, Prosess, Plant og Infrastruktur- og dokumenthåndtering, og i snitt har våre 100 konsulenter og instruktører mer enn 10 års erfaring med opplæring og konsulenttjenester. Hvordan få riktig oppsett av koordinater i prosjekt? Dette er et tema NTI merker stor pågang rundt til support, og henvendelsene kommer fra disipliner som byggteknikk, VVS og elektro i tillegg til arkitekt. Det er ofte arkitekten som setter opp koordinatene i Revit. Hvis utgangspunktet er feil, påvirkes dette i alle andre disipliner også. Spesielt der det er krav til at utvekslingsformatet er IFC. På dette online-kurset vil du lære: Forskjellen mellom de ulike koordinatsystemene Hva er et lokalt nullpunkt Sette opp reelle koordinater (Survey) «Best Practice» i oppsett av koordinater fra start Samhandling ved utveksling av filer og koordinater Behandle flere koordinatsystemer i samme prosjekt IFC export/import i forhold til delte koordinater Det kan gå noe tid mellom hver gang du setter opp koordinater, og det er lett å glemme prosessen. Etter gjennomført kurs, får du en «step by step» dokumentasjon, som kan benyttes som oppslagsverk senere.  Kurs på dine betingelser!Ditt firma har kanskje investert i ny CAD-programvare, oppgradert til ny versjon, oppdatert til ny programvare eller dere trenger rett og slett oppfriskning. Da er det på tide å investere i kompetanse for dine ansatte! Kontakt vår kurskoordinator Wenche, telefon 21 40 27 89 eller epost. [-]
Les mer