Alle kategorier
Du har valgt: IT-kurs
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff i IT-kurs
 

Oslo Trondheim 2 dager 16 900 kr
27 Jan
17 Feb
24 Mar
Modern Application Architecture [+]
Modern Application Architecture [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig Bærum 3 dager 12 480 kr
02 Dec
Kurset er for deg som skal konstruere elektroinstallasjonstegninger i Revit MEP. [+]
  Fleksible kurs for fremtidenNy kunnskap skal gi umiddelbar effekt, og samtidig være holdbar og bærekraftig på lang sikt. NTI AS har 30 års erfaring innen kurs og kompetanseheving, og utdanner årlig rundt 10.000 personer i Nord Europa innen CAD, BIM, industri, design og konstruksjon.     Revit MEP MagiCAD El Basis I   Her er et utvalg av temaene du vil lære på kurset: Introduksjon til BIM Link av Revit-modeller Koordinering av modeller Utarbeidelse av EL-installasjoner Snitt og detaljer Skjemaer og uttrekk til utprint   Dette er et populært kurs, meld deg på nå!   Tilpassete kurs for bedrifterVi vil at kundene våre skal være best på det de gjør - hele tiden.  Derfor tenker vi langsiktig om kompetanseutvikling og ser regelmessig kunnskapsløft som en naturlig del av en virksomhet. Vårt kurskonsept bygger på et moderne sett av ulike læringsmiljøer, som gjør det enkelt å finne riktig løsning uansett behov. Ta kontakt med oss på telefon 483 12 300, epost: salg@nticad.no eller les mer på www.nticad.no [-]
Les mer
Majorstuen 3 dager 9 200 kr
02 Dec
Dette er kurset som passer for deg som har basisferdighetene på plass og som ønsker å lære flere avanserte muligheter i programmet. Her kan du virkelig lære hvordan du ut... [+]
Etter 3 dager med kurs vil du bli løftet opp på et helt nytt nivå. Du vil kunne kvalitetssikre ditt arbeid og bruke mindre tid på å løse dine arbeidsoppgaver. Du vil garantert merke stor forskjell når du er tilbake på jobb! Kurset passer for deg som har basisferdighetene på plass men som ønsker å lære mer. Kurset passer også for deg som er selvlært og som ønsker å jobbe mer effektivt. Endre innstillingene i Excel for å få brukergrensesnittet du ønsker Kvalitetssikre regnearkene dine og unngå feil input gjennom validering Beskytt regneark mot å bli ødelagt ved feil bruk og feil lagring Betinget formatering gjør det enkelt å følge med sentrale verdier i regnearket. Bruk flere arbeidsbøker samtidig og utvid mulighetene dine Sortering og filtrering gjør arbeidet med lister og tabeller enkelt og effektivt. Bruk av funksjoner for å dra ut ønsket data fra en celle eller område Pivottabeller og pivotdiagram kan brukes for å trekke ut og vise data på en oversiktlig måte. Verktøy for analyse av data gjør deg i stand til å løse avanserte hva skjer hvis-spørsmål. Legg inn knapper/kontroller for å gjøre det enda lettere å bruke regnearkene dine Deling av arbeidsbøker gjør det lett å samarbeide med andre kollegaer. Innspilling av makroer sikrer konsekvent og korrekt databehandling Lag makroer ved å skrive programkoden selv (VBA) I tillegg får du en rekke tips og triks du kan bruke i din arbeidsdag. Alt du lærer får du repetert gjennom aktiv oppgaveløsning slik at du husker det du har lært når du kommer tilbake på jobb. Kursdokumentasjon, lunsj og pausemat er selvsagt inkludert! Kursholderne har mer enn 20 års Excel erfaring som de gjerne deler med deg! «Fikk veldig mye ny kunnskap på relativt kort tid. Har blitt mye mer bevisst på hva Excel kan brukes til og det er mye mer enn jeg først trodde. Veldig god kursleder» Maria Amundsen, Jernbaneverkets Fellestjenester Kursinnhold Slik kan du kvalitetssikre regnearkmodellene dine - Effektiv og nyttig validering sikrer mot feil input- Beskytt regneark og bok mot å bli ødelagt ved feil bruk Lær deg å bygge gode og effektive formler med - Riktig bruk av cellereferanser- Navning av celler- Nyttige tekstformler- Smarte, innebyggede funksjoner- Å lage egne funksjoner for mer kompliserte formler som du ofte anvender Lær deg de smarte triksene du trenger til å arbeide med flere ark - Enkel kopiering av ark- Formler som summerer data fra flere ark- Hvordan du kan spare tid ved å arbeide på flere ark samtidig Slik bruker du flere Excel-bøker samtidig og utvider mulighetene dine - Riktig bruk av cellereferanser til annen bok, lær om fallgrubene og hvordan du unngår dem- Lær hvordan du setter opp og bruker hyperkoblinger til å hoppe mellom deler av prosjektet ditt- Lær om hvordan du lager dynamiske koblinger mellom Excel og andre programmer Smart bruk av Excel-maler gjør deg mer effektiv - Lær å lage, bruke og endre maler Når du vil koble Excel til bedriftens database-system - Forstå grunnprinsippene for en database- Lær hvordan du automatisk trekker data ut fra databasen og får dem skrevet inn i regnearket Slik analyserer du store datamengder på en effektiv og enkel måte - Lær deg riktig og god bruk av verktøyet Pivot- Lag sammendrag av dataene dine akkurat slik du ønsker- Lag pivot-tabeller basert direkte på bedriftens database Lær deg de nyttige og gode verktøyene for behandling av lister i Excel - Bruk av det nye, flotte verktøyet ’Tabell’- Forskjellige måter å sortere lister på- Hvordan du bruker filter for å plukke ut poster fra en liste- Hvordan du kan sette inn mellomsummer i listene dine Slik kan du forbedre brukervennligheten av regnearkene dine - Sett opp smarte kontroller som gjør det lettere for ukyndige brukere å anvende regneark-applikasjonene din- Lær deg å bruke validering til innskriving av lange tekster i celler Ta det store skrittet: lær deg effektiv og riktig makroprogrammering - Bruk av makroer kan gjøre dine Excel-applikasjoner raskere, enklere å bruke og sikrere- Makroinnspilleren hjelper deg til å lage flotte, nyttige og effektive makroer uten at du trenger å kunne programmering- Gå videre: lær deg også å forstå hemmeligheten ved programmering slik at du kan skrive programkoden selv. [-]
Les mer
Sentrum Hele landet 2 dager 7 490 kr
12 Dec
25 Feb
05 Jun
Dette er et SharePoint-kurs for deg som skal fungere som superbruker, skal eie områder, eller deg som ønsker å bli kjent med administrasjon, rettigheter og tilpasning ... [+]
Dette er et SharePoint-kurs for de som bruker SharePoint Online og skal fungere som superbruker, eie områder, eller deg som ønsker å bli kjent med administrasjon, rettigheter og tilpasning av funksjonalitet. Om din virkshomhet har egen SharePoint Server, og ikke bruker SharePoint Online, sjekk ut vårt Område-eier kurs for SharePoint Server. Kurset kan også spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt i deres eller våre lokaler.   Kursinnhold:   Bruksområder for SharePoint i Office 365 Forstå SharePoints rolle Sammenheng med Grupper og Teams Områdets livssyklus   Om områder Team-områder for samarbeid Kommunikasjonsområder for å informere   Rettigheter Legge til og håndtere medlemmer Forskjell på frittstående og Gruppe-knyttede områder Forstå områdets roller Rettigheter for elementer og filer   Navigasjon i område Tilpasse områdemenyen Tilpasse utseende på område   Tilpasse lister og bibliotek Opprette og endre kolonner Sorter og filtrer med visninger Legg til egne maler   Tilpasse sider og bruke nyheter Forstå side-typene i område Rediger side Legg til og tilpass nettdeler   Dashboard Presentere informasjon fra andre tjenester Integrasjon med Gruppe-verktøy (Planner, Teams)   4 gode grunner til å velge KnowledgeGroup 1. Best practice kursinnhold 2. Markedets beste instruktører 3. Små kursgrupper 4. Kvalitets- og startgaranti   [-]
Les mer
Sentrum 1 dag 8 500 kr
03 Dec
07 Jan
Dette éndagskurset gir ledere praktisk trening i cybersikkerhetsledelse, med fokus på strategisk IT-planlegging, risikohåndtering, og utvikling av effektive sikkerhetsrut... [+]
I en digital tidsalder hvor samhandling er essensielt for bedrifters suksess, er det kritisk for ledere å oppdatere sin kompetanse. Dette éndagskurset tilbyr praktisk trening og materiale for videre selvstudium, slik at ledere kan møte dagens databehov effektivt. Kurset fokuserer på tre hovedområder for å styrke deltakernes lederkompetanse innen datahåndtering. Det kombinerer teori og praksis for å maksimere læringen. Kurset avholdes på én arbeidsdag, med en strukturert agenda som dekker følgende temaer: Strategiske IT/IS-planer, inkludert organisatoriske strukturer, lederansvar, kompetansekartlegging, IT/IS-policyer, og en gjennomgang av IS-domener. Dette inkluderer også sikkerhetsaspekter som aktiva, nettverk, identitets- og tilgangsstyring, risikostyring, sikkerhetsvurdering og -testing, sikkerhetsoperasjoner, og sikkerhet i utviklingsfasen. Intern gapanalyse, oppbygging av en effektiv Enterprise Information Security Architecture (EISA), definering av opplæringskrav, tilpassede SETA-programmer, trusselvurdering, håndtering av sårbarheter, og en praktisk tilnærming til leverandørrisiko og sikkerhetsvurdering av digitale nettverk. Utvikling av KPI-dashboards, trusselvurdering, kommunikasjonsstrategier, introduksjon til økonomiske nøkkeltall innen informasjonssikkerhet, samt planlegging for forretningskontinuitet og katastrofegjenoppretting. Målsettingen er at hver deltaker etter kurset skal kunne sette SMART-mål for hvert punkt, hvor SMART representerer Spesifikke, Målbare, Oppnåelige, Relevante og Tidsbestemte mål. Kurset gir deltakerne verktøyene de trenger for å forbedre sitt lederskap i en digitalisert verden. Kursholder har jobbet med informasjonssikkerhet for ledende teknologiselskaper de siste 25 årene, og har hjulpet ledere finne farbare veier i krevende situasjoner. Han er sertifisert kvalitetsrevisor ISO 19011 og har utarbeidet sikkerhetsstyringsrutiner for selskaper som følger både enkle og svært strenge lovkrav. Han har en Ph.D. i Cybersecurity Leadership, en MBA innen Finans, Digital transformasjon, Forretningsstrategi, Kommunikasjon og Markedsføring. Han er sertifisert i Advanced Computer Security fra Stanford University og Cyber Forensics and Counterterrorism fra Harvard University. Han har også CISSP fra ISC2, Certified Data Privacy Solution Engineer fra ISACA, og CCSK (Certificate of Cloud Security Knowledge) fra CSA. I tillegg har han gjennomført NHH sitt styreprogram, som utgjør en relevant bakgrunn for dette kurset. Til daglig jobber han som CISO for et selskap med lokasjoner på 24 steder over hele verden. Selskapet må både sikre trygg drift og utvikle programvare og tjenester som må være i drift 24/7. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 5 dager 33 000 kr
VMware Horizon 8: Deploy and Manage is a five-day combination course of VMware Horizon 8: Skills for Virtual Desktop Management & VMware Horizon 8: Infrastructure Adm... [+]
COURSE OVERVIEW . This training collection gives you the hands-on skills to deliver virtual desktops and applications through a single virtual desktop infrastructure platform. You will build on your skills in configuring and managing VMware Horizon® 8 through a combination of lecture and hands-on labs. You learn how to configure and deploy pools of virtual machines and how to provide a customized desktop environment to end-users. Additionally, you will learn how to install and configure a virtual desktop infrastructure platform. You learn how to install and configure VMware Horizon® Connection Server™, VMware Unified Access Gateway™, how to configure a load balancer for use with Horizon, and how to establish Cloud Pod Architecture.  Product Alignment: VMware Horizon 8 V2006 TARGET AUDIENCE Operators, administrators, and architects for VMware Horizon should enroll in this course. These individuals are responsible for the creation, maintenance, and or delivery of remote and virtual desktop services. Additional duties can include the implementation, support, and administration of an organization's end-user computing infrastructure. COURSE OBJECTIVES By the end of the course, you should be able to meet the following objectives: Recognize the features and benefits of Horizon Use VMware vSphere® to create VMs to be used as desktops for Horizon Create and optimize Windows VMs to create Horizon desktops Install and configure Horizon Agent on Horizon desktop Configure and manage the VMware Horizon® Client™ systems and connect the client to a VMware Horizon desktop Configure, manage, and entitle desktop pools of full VMs Configure, manage, and entitle pools of instant-clone desktops Create and use Remote Desktop Services (RDS) desktops and application pools Monitor the Horizon environment using Horizon Console Dashboard and Horizon Help Desk Tool Identify Horizon Connection Server installation, architecture, and requirements. Describe the authentication and certification options for a Horizon environment Recognize the integration process and benefits of VMware Workspace ONE® Access™ and Horizon 8 Discuss performance and scalability options available in Horizon 8 Describe different security options for the Horizon environment COURSE CONTENT 1  Course Introduction Introductions and course logistics Course objectives 2  Introduction to VMware Horizon Recognize the features and benefits of Horizon Describe the conceptual and logical architecture of Horizon 3  Introduction to Use Case Define a use case for your virtual desktop and application infrastructure Convert customer requirements to use-case attributes 4  vSphere for Horizon 8 Explain basic virtualization concepts Use VMware vSphere® Client™ to access your vCenter Server system and VMware ESXi™ hosts Create, provision, and remove a virtual machine 5  VMware Horizon Desktops Create a Windows and a Linux virtual machine using vSphere Optimize and prepare Windows and Linux virtual machines to set up Horizon desktop VMs 6  VMware Horizon Agents Outline the configuration choices when installing Horizon Agent on Windows and Linux virtual machines Create a gold master for Windows Horizon desktops 7  VMware Horizon Pools Identify the steps to set up a template for desktop pool deployment List the steps to add desktops to the VMware Horizon® Connection Server™ inventory Compare dedicated-assignment and floating-assignment pools Outline the steps to create an automated pool Define user entitlement Explain the hierarchy of global, pool-level, and user-level policies 8  VMware Horizon Client Options Describe the different clients and their benefits Access Horizon desktop using various Horizon clients and HTML Configure integrated printing, USB redirection, and the shared folders option Configure session collaboration and media optimization for Microsoft Teams 9  Creating and Managing Instant-Clone Desktop Pools List the advantages of instant clones Explain the provisioning technology used for instant clone desktop pools Set up an automated pool of instant clones Push updated images to instant clone desktop pools 10  Creating RDS Desktop and Application Pools Explain the difference between an RDS desktop pool and an automated pool Compare and contrast an RDS session host pool, a farm, and an application pool Create an RDS desktop pool and an application pool Access RDS desktops and application from Horizon Client Use the instant clone technology to automate the build-out of RDSH farms Configure load-balancing for RDSHs on a farm 11  Monitoring VMware Horizon Monitor the status of the Horizon components using the Horizon Administrator console dashboard Monitor desktop sessions using the HelpDesk tool 12  Course Introduction Introductions and course logistics Course objectives 13  Horizon Connection Server Recognize VMware Horizon reference architecture Identify the Horizon Connection Server supported features Identify the recommended system requirements for Horizon Connection Server Configure the Horizon event database Outline the steps for the initial configuration of Horizon Connection Server Discuss the ADAM database as a critical component of Horizon Connection Server installation 14  VMware Horizon Authentication and Certificates Compare the authentication options that Horizon Connection Server supports Describe the Smartcard authentication options that Horizon Connection Server supports Outline the steps to create a Horizon administrator and custom roles Describe the roles available in a Horizon environment Explain the role that certificates play for Horizon Connection Server Install and configure certificates for Horizon Connection Server Install and configure True SSO in a Horizon environment 15  Workspace ONE Access & Virtual Application Management Recognize the features and benefits of Workspace ONE Access Recognize the Workspace ONE Access console features Explain identity management in Workspace ONE Access Explain access management in Workspace ONE Access Describe the Workspace ONE Access directory integration Describe the Workspace ONE Access directory integration Deploy virtual applications with Workspace services 16  VMware Horizon Performance and Scalability Describe the purpose of a replica connection server Explain how multiple Horizon Connection Server instances in a pod maintain synchronization Describe the 3D rendering options available in Horizon 8 List the steps to configure graphics cards for use in a Horizon environment Configure a load balancer for use in a Horizon environment Explain Horizon Cloud Pod Architecture LDAP replication and VIPA Explain Horizon Cloud Pod Architecture scalability options 17  Managing VMware Horizon Security Explain concepts relevant to secure Horizon connections Describe how to restrict Horizon connections. Discuss the benefits of using Unified Access Gateway List the two-factor authentication options that are supported by Unified Access Gateway List Unified Access Gateway firewall rules Describe the situation in which you might deploy Unified Access Gateway instances with one, two, or three network interfaces TEST CERTIFICATION VMware Certified Professional – Desktop and Mobility 2020 (VCP-DTM 2020) [-]
Les mer
Excel for controllere [+]
Dette kurset er innrettet mot dem som jobber med økonomisk oppfølging i bedriften. Vi går inn på prosessene fra innhenting av data, bearbeidelse av dataene, sammendrag og analyse av dataene, og til sist rapportering av dataene til bedriftens beslutningstagere. Vi bruker en god del tid på Pivot og Power Pivot her, men vi går ikke fullt så langt som i spesialkurset om Pivottabeller. Kurset forutsetter at man er godt kjent i Excel, og vant til å jobbe med litt kompliserte problemstillinger i Excel. Kontroll/gjennomgang av en del sentral funksjonalitet – bl.a. absolutte, relative og blandede referanser. Sammendrag av data fra flere ark i samme eller flere arbeidsbøker, bl.a. gjennomgående summering og tabulering v.hj.a. INDIREKTE-funksjonen. Betingende sammendrag v.hj.a. matriseformler og funksjoner Sentrale funksjoner, bl.a. HVIS, HVISFEIL, FINN.RAD, FINN.KOLONNE, ANTALL.HVIS, etc. Sammendrag av data med Pivottabell Power Pivot Formler Rapportering av data Statiske rapporter Rapporter med interaktivitet, forskjellige teknikker Visualisering av tallene Dashboard Aktuelle teknikker for å lage dashboards Avstemming av to eller flere lister mot hverandre, f.ex. bank Lister – verktøy i Excel som er aktuelle når vi jobber med lister Makroer/VBA – introduksjon til automatisering [-]
Les mer
Nettkurs 1 time
Instruktørbasert opplæring: Vi gir deg Excel kurs gratis, få en effektiv og god innføring i Excel! Godt egnet for deg som ikke kjenner til så mye mer enn Summer-knap... [+]
Vi gir deg Excel kurs gratis, få en effektiv og god innføring i Excel! Godt egnet for deg som ikke kjenner til så mye mer enn Summer-knappen, og ønsker å utvide horisonten litt. Om du trenger Excel hjelp, er vårt online Excel kurs på nett stedet å starte.   Kursinnhold:   Gjennomgang av båndet, programvinduet og viktige begreper  Kategorier, grupper, knapper, dialogboksvelger Vise / skjule båndet Navneboks, formlinje, statuslinje m.m.   Nyttig bruk av autofyll  Lage serier med ukedager og måneder Autofylle tall og datoer Kopiere tekst, tall, format, formler og funksjoner   Lage et enkelt «privatbudsjett»  Forklaring av de grunnleggende konseptene i Excel Funksjoner som SUMMER, GJENNOMSNITT Formatering av utsende   Grafisk fremstilling av data - stolpe diagram  Grunnleggende gjennomgang av diagramverktøy Oppdatering av data   Veien videre  Se hvor enkelt kan du opprette rapporter ved å bruke tabellfunksjonalitet og filter Se hvor raskt kan du opprette rapporter ved å bruke Pivottabell [-]
Les mer
Majorstuen 2 dager 5 900 kr
13 Nov
På dette kurset får du en god oversikt over mulighetene i Excel. Du får nyttige tips som forenkler arbeidshverdagen din, og lærer de viktigste funksjonene for å komme i g... [+]
Bruker du mye tid i Excel på å få gjort enkle arbeidsoppgaver? Kommer det til stadighet prosent og dato i celler hvor du vil ha vanlige tall? Blir en formel ødelagt når du flytter den? Er det vanskelig å lage det diagrammet du ønsker? Blir ikke utskriftene dine slik du ønsker? Dette er vanlige problemstillinger mange sliter med og som blir borte etter endt kurs! På kun 2 dager vil du mestre de vanligste formler og funksjoner du trenger i din arbeidsdag. Du lærer gode rutiner og hurtigtastene du trenger for å kunne arbeide raskt og effektivt. Du vil kunne bygge alt fra enkle til mer avanserte modeller og vil føle deg trygg på at modellen din virker og gir rett resultat. Du vil også få en rekke tips og triks du kan bruke i din arbeidsdag.  Alt du lærer får du repetert gjennom aktiv oppgaveløsning slik at du husker det du har lært når du kommer tilbake på jobb. Kursdokumentasjon, lunsj og pausemat er selvsagt inkludert!   Kursholderne har mer enn 20 års Excel erfaring som de gjerne deler med deg!   Kurset passer for deg med liten erfaring og som ønsker å lære Excel fra grunnen av. Kurset passer også for deg som er selvlært og som ønsker å jobbe mer effektivt. Meld deg på Excel-kurs allerede i dag og sikre deg plass!   Krav til forkunnskaper Grunnleggende kunnskaper i Windows.   Kursinnhold Redigering Merking Sletting Angre muligheter Flytting og kopiering Innsetting og sletting Formler Bruk av formler Autofyll Cellereferanser Formatering Hva er formatering? Kolonnebredde og radhøyde Tallformatering Skriftformatering Justering av celleinnhold Kantlinjer og fyllfarger Betinget formatering Funksjoner Bruk av funksjoner Summering Minst, størst, antall og gjennomsnitt Hvis-funksjonen Betinget summering Diagram Utforming av diagram Diagramtyper Flere regneark Arbeid med regneark Innsetting og sletting av regneark Flytting og kopiering av regneark Referering til andre regneark Enkle formler på tvers av ark Vindus håndtering Lister og tabeller Sortering Tabeller Filtrering Deling og frysing av vindu   [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 1 200 kr
Webinaret passer for deg som vil lære å ta dine notater digitalt i Microsoft OneNote. [+]
  Webinaret passer for deg som vil lære å ta dine notater digitalt i Microsoft OneNote. Har du oversikten over notater etter at møter er over? Føler du at de papirbaserte notatene over tid blir uoversiktlige og lite tilgjengelige. Du kan lære å jobbe raskere, smartere og bedre ved å ta i bruk OneNote for å digitalisere dine notater. I dine digitale notater i OneNote kan du inkludere tekst, bilder, lenker til filer og websider, lyd og film - og notater gjøres enkelt enten på din smarttelefon, ditt nettbrett eller din PC; alt etter hva du har tilgjengelig. Systemet vil synkronisere notatene på tvers av dine enheter. OneNote er en del av Microsoft 365 og er tilgjengelig gratis for alle. Agenda: Lær å opprette notatblokker. Du kan ha så mange notatblokker du vil, og disse organiseres i inndelinger og sider. Søk og navigering mellom dine notater. Flytting og kopiering av notater mellom inndelinger og notatblokker. Synkronisering av notatblokker mellom dine enheter (PC, mobil, nettbrett). Deling og samarbeid med andre. OneNote kan også bygges inn i Microsoft Teams. Innsetting av lenker, lydnotater, nettvideo og filer i dine notater. Benytte OneNote til møtenotater og koble til notatene når du sender en møteinnkalling i Outlook. OneNote og koblinger mot andre programmer i Microsoft 365. NB: Sørg for å ha den siste OneNote appen installert på din PC (Microsoft har lansert flere versjoner av OneNote). Vi skal benytte OneNote for Windows 10 appen på kurset. Appen kan du laste ned her.  Mål med webinaret: Etter endt webinar skal du kunne jobbe mer smart og effektivt i Excel. Forkunnskap: Det er en fordel at du kjenner til Microsoft 365. Målgruppe: Dette webinaret er for deg som ønsker å ta digitale notater på din PC, din smarttelefon eller nettbrett ved hjelp av Microsoft OneNote. Undervisningsform: Dette er et webinar som du følger via din PC eller nettbrett. Vi vil sende deg påloggingsinformasjon etter at du har meldt deg på kurset. Pris: 1200 kroner (Ansatte og studenter ved UiS har egne betingelser). Varighet: 3 timer [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 dager 22 500 kr
03 Dec
Due to the Coronavirus the course instructor is not able to come to Oslo. As an alternative we offer this course as a Blended Virtual Course. [+]
Blended Virtual CourseThe course is a hybrid of virtual training and self-study which will be a mixture of teaching using Microsoft Teams for short bursts at the beginning of the day, then setting work for the rest of the day and then coming back at the end of the day for another on-line session for any questions before setting homework in the form of practice exams for the evening. You do not have to install Microsoft Teams, you will receive a link and can access the course using the web browser.  Remote proctored examTake your exam from any location. Read about iSQI remote proctored exam here Requirements for the exam: The exam will be using Google Chrome and there is a plug-in that needs to be installed  You will need a laptop/PC with a camera and a microphone  A current ID with a picture    KursinnholdDette kurset forklarer det grunnleggende i softwaretesting. Det er basert på ISTQB- pensum og er akkreditert av BCS.    Kurset inneholder øvelser, prøveeksamener og spill for å fremheve sentrale deler av pensum. Dette sammen med kursmateriell og presentasjoner vil bistå i forståelse av begreper og metoder som blir presentert.   Bouvet sine kursdeltakeres testresultater vs ISTQB gjennomsnitt   «Særs godt kurs med mye fokus på praktiske oppgaver som gjør læring vesentlig lettere. Engasjert kursleder hjelper også. Kursleder starter på et nivå som alle føler seg komfortabel med.» Alexander Røstum Course content Fundamentals of Testing This section looks at why testing is necessary, what testing is, and explains general testing principles, the fundamental test process, and psychological aspects of testing.   Skills Gained • Learn about the differences between the testing levels and targets• Know how to apply both black and white box approaches to all levels of testing• Understand the differences between the various types of review and be aware of Static Analysis• Learn aspects of test planning, estimation, monitoring and control• Communicate better through understanding standard definitions of terms• Gain knowledge of the different types of testing tools and the best way of implementing those tools   Testing throughout the software lifecycle Explains the relationship between testing and life cycle development models, including the V-model and iterative development. Outlines four levels of testing:• Component testing• Integration testing• System testing• Acceptance testing Describes four test types, the targets of testing:• functional• non-functional characteristics• structural• change-related Outlines the role of testing in maintenance.   Static Techniques Explains the differences between the various types of review, and outlines the characteristics of a formal review. Describes how static analysis can find defects.   Test Design Techniques This section explains how to identify test conditions (things to test) and how to design test cases and procedures. It also explains the difference between white and black box testing. The following techniques are described in some detail with practical exercises :• Equivalence Partitioning• Boundary Value Analysis• Decision Tables• State Transition testing• Statement and Decision testingIn addition, use case testing and experience-based testing (such as exploratory testing) are described, and advice is given on choosing techniques.   Test Management This section looks at organisational implications for testing and describes test planning and estimation, test monitoring and control. The relationship of testing and risk is covered,and configuration management and incident management.   Tool Support for Testing Different types of tool support for testing are described throughout the course. This session summarises them, and discusses how to use them effectively and how best to introduce a new tool.   The Exam The ISTQB Foundation exam is a 1-hour, 40 question multiple choice exam. There is an extra 15 minutes allowed for candidates whose first language is not English.The pass mark is 65% (26/40) and there are no pre requisites to taking this exam.The exam is a remote proctored exam [-]
Les mer
Oslo 3 dager 20 000 kr
09 Dec
09 Dec
17 Feb
Mastering Microsoft Device Management [+]
Mastering Microsoft Device Management [-]
Les mer
1 dag 3 700 kr
Klasseromskurs med maks 5 deltakere. Kurset kan også holdes bedriftsintenrnt, eller via Zoom. På kurset Excel videregående går du fortløpende gjennom avanserte formler. [+]
Excel videregående, passer for deg som har brukt Excel mye, og er vant med å lære nye ting raskt. Vi går fortløpende gjennom avanserte formler, funksjoner, pivot, makroer m.m. Deltakerne kan komme med ønske om innhold. Instruktør Marianne Nylunder utdannet systemasvarlig/IKT-rådgiver fra forsvaret, Hun er sertifisert Microsoft-instruktør og har holdt Microsoft Office-kurs siden 1998. Kursleder er tydelig, pedagogisk og flink til å forklare. Hun engasjerer sine kursdeltakere og gjør det underholdende å delta på våre kurs.Hun er meget tålmodig og tilpasser undervisningen etter hver enkelt deltagers behov, slik at alle skal få et stort utbytte av kursene. [-]
Les mer
Oslo 5 dager 30 000 kr
18 Nov
18 Nov
20 Jan
AI-102: Designing and Implementing a Microsoft Azure AI Solution [+]
AI-102: Designing and Implementing a Microsoft Azure AI Solution [-]
Les mer
2 dager 8 500 kr
Etter fullført kurs skal du beherske mulighetene Final Cut Pro. [+]
• Final Cut grensesnitt & funksjoner oversikt som: Fordeler av “magnetic timeline”, “connected clips & secondary storyline”, lyd og “roles”• Final Cut keyboard shortcuts• Import og organisasjon av videofiler i “library” med “keywords”• Klipp av en videoreportasje med innklippsbilder, intervju, voiceover og logo/ grafikk• Sync av ekstern lyd• Flerkameraklipping med “Multicam”• Fargekorrigering• Lydmiks og lydforbedring• Enkle “Film looks” effekter og justering av effekter• 2D og 3D tekst, legge på navn og tittel, enkel keyframeing & animasjon av logo og grafikk• Eksport Dag 2: Fordypning i FCPX og Motion 5 for å bygge et sett av animasjoner og grafikk for lynrask produksjon av et TV-program / YouTube video-serie • Avanserte video- og grafikk-komposisjoner med flere lag• Triks til å overkomme begrensningene i “magnetic timeline”• Anonymisering av ansikter og nummerskilt• Motion: Tilpassning av FCPX “Transitions” og “Titles” i Motion 5 for å skape egne design på en enkel måte• Motion 5: 2D animasjoner og tekst tracking• Motion 5: Enkle 3D animasjoner og kamera• Motion 5: Keyframes og Behaviors• Motion 5: Vi kombinerer alt vi lærer om Motion 5 og skaper grafiske elementer for et TV-program / YouTube video-serie som logo-intro-animasjon, lower-third, custom transitions/logo stinger.• Motion 5: Publisering til FCPX for lynrask produksjon i framtiden [-]
Les mer