IT-kurs
IT strategi
Du har valgt: ITIL
Nullstill
Filter
Ferdig

-

42 treff i ITIL
 

Nettstudie 12 måneder 5 000 kr
The purpose of this module is to ensure that the organisation’s suppliers and their performances are managed appropriately to support the seamless provision of quality pr... [+]
Understand the purpose and key concepts of the Supplier Management Practice, elucidating its importance in managing supplier relationships and ensuring value delivery from third-party services. This eLearning is: Interactive Self-paced   Device-friendly   2-3 hours content   Mobile-optimised   Practical exercises   Exam: 20 questions Multiple choise 30 minutes Closed book Minimum required score to pass: 65% [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 5 000 kr
Learn how to move new or changed hardware, software, documentation, processes, or any other component to live environments, and how to deploy components to other environm... [+]
Understand the purpose and key concepts of Deployment Management, highlighting its importance in managing the deployment of new or changed services into the live environment. This eLearning is: Interactive Self-paced   Device-friendly   2-3 hours of content   Mobile-optimised   Exam: 20 questions Multiple choise 30 minutes Closed book Minimum required score to pass: 65% [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 5 000 kr
Learn to provide accurate and reliable information about the configuration of services and configuration support items when and where it is needed. [+]
Understand the purpose and key concepts of Service Configuration Management, including its role in maintaining accurate and reliable information about configuration items (CIs) within the IT infrastructure. This eLearning is: Interactive Self-paced Device-friendly 2-3 hours content Mobile-optimised Practical exercises   Exam: 20 questions Multiple Choice 30 Minutes Closed book Pass Mark: 65% [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 12 000 kr
ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support dekker «kjernen» i ITIL®, aktiviteter rundt administrasjon av tjenester, og utvider omfanget av ITIL® til å omfatte «oppre... [+]
Kurset fokuserer på integrering av forskjellige verdistrømmer og aktiviteter for å lage, levere og støtte IT-aktiverte produkter og tjenester, samtidig som den dekker støtte for praksis, metoder og verktøy. Kurset gir kandidatene forståelse for tjenestekvalitet og forbedringsmetoder. E-læringskurset inneholder 18 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider. Inkluderer: Tilgang til ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support e-læring (engelsk) i 12 måneder. ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support online voucher til sertifiseringstest.  Du vil motta en e-post med tilgang til e-læringen, sertifiseringsvoucher og digital bok fra Peoplecert. Du avtaler tid for sertifiseringen som beskrevet i e-posten fra Peoplecert. ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 12 000 kr
ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan and improve er en modul innen ITIL®. Modulen er en nøkkelkomponenten i både ITIL® 4 Managing Professional og ITIL® 4 Strategic Leader-løp... [+]
Modulen dekker bruk og effekt av Lean og agile arbeidsmåter, og hvordan dette kan utnyttes til fordel for organisasjonen. Kurset vil gi kandidatene en praktisk og strategisk metode for å planlegge og levere kontinuerlig forbedring med nødvendig smidighet.  E-læringskurset inneholder 18 timer med undervisning, og er delt inn i 12 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider Du vil motta en e-post med tilgang til e-læringen, sertifiseringsvoucher og digital bok fra Peoplecert. Du avtaler tid for sertifiseringen som beskrevet i e-posten fra Peoplecert.   [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 dager 17 500 kr
3-dagers virtuellt instruktør-ledet kurs som fører frem til ITIL Foundation sertifisering. [+]
Sopra Steria Akademiet er en del av Sopra Steria, og tilbyr kurs og opplæring innen: IT Service Management Prosjekt- og programstyring It-styring og kontroll Våre instruktører jobber til daglig som rådgivere innen disse områdene i Sopra Steria.  ITIL® 4 er det mest utbredte og anerkjente rammeverket for IT Service Management (ITSM) i verden, og ITIL® 4 Foundation er et introduksjonskurs til rammeverket. ITIL® 4 Foundation-sertifiseringen er designet som en introduksjon til ITIL® 4 og gjør det mulig for kandidater å se på IT-tjenestestyring gjennom en ende-til-ende-driftsmodell for oppretting, levering og kontinuerlig forbedring av teknisk aktiverte produkter og tjenester.Kurset avsluttes med en sertifiseringstest som gjennomføres etter at kurset er fullført. Sertifiseringen gjøres via en online-basert tjeneste via vår partner PeopleCert. Man velger selv tidspunkt for sertifiseringen. Kurset inkluderer: Kursdokumentasjon, sertifiseringstest og lunsj ved fysisk oppmøte   Kurset varer i 3 dager. Dag 1 og 2: 09:00-16:00. Dag 3: 09:00-13:00 Vi stiller med erfarne norske instruktører. Kursmateriell og eksamen er på engelsk. Eksamen varer i 75 minutter.  Det bør beregnes 6 timer til selvstudium. Du kan lese mere om ITIL her ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Oslo 1 dag 9 900 kr
02 Jun
02 Jun
ITIL® 4 Practitioner: Change enablement [+]
ITIL® 4 Practitioner: Change Enablement [-]
Les mer
Oslo Trondheim Og 1 annet sted 3 dager 17 900 kr
22 Apr
22 Apr
05 May
ITIL® 4 Foundation [+]
ITIL® 4 Foundation [-]
Les mer
Oslo 2 dager 15 900 kr
05 Jun
05 Jun
ITIL® 4 Foundation - 2 days course for ITIL experienced [+]
ITIL® 4 Foundation - 2 days course for ITIL experienced [-]
Les mer
6 900 kr
E-læring ITIL® 4 Practitioner Incident Management [+]
E-læring ITIL® 4 Practitioner Incident Management [-]
Les mer
3 dager 17 500 kr
Dette kurset vil gi deg en grunnleggende innføring i ITIL® beste praksis rammeverket versjon 4. Kurset gir innføring i basis konseptet, prinsippene, prosessene og funksjo... [+]
Introduksjon Kurset gir deg en grunnleggende innføring i ITIL® beste praksis rammeverket versjon 4. Kurset gir innføring i basis konseptet, prinsippene, prosessene og funksjonene som er definert som beste praksis. Kurset vil også forberede deg til å gjennomføre ITIL Foundation sertifiseringtest. ForutsetningerIngen forutsetninger for å delta på kurset.Faglige kvalifikasjonKurset leder frem til ITIL Foundation Certificate.(Sertifiseringstest gjennomføres på siste kursdag)KursdokumentasjonOmfattende kursdokumentasjon som inneholder Kurskompendium, ITIL Pocket Guide, Norsk-Engelsk ordliste, 115 testoppgaver.SertifiseringInkludert i kursprisen er ITIL Fondation eksamen EXIN.Eksamen gjennomføres på ettermiddagen dag 3 - den avholdes skriftlig og er på engelsk.Eksamensformen er multiple choice - 40 spørsmål skal besvares, og du består ved 65% korrekte svar (dvs 26 av 40 spørsmål). Deltakerne har 1 time og 15 minutter til rådighet på eksamen. ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited.   Kursinnhold Service Management as a practise • Innføring i IT Service Management• BESTE PRAKSIS: Forstå hva og hvorfor• Tjenesteorientering The Service Lifecycle Innføring i alle fasene av livssyklusen - målene og forretningsverdien for hver fase.• Service Strategy• Service Design• Service Transition• Service Operations• Continual Service Improvement Service Management processes Hvordan de ulike prosessene spiller inn i livssyklusen. Vi diskuterer mål, omfang, aktiviteter, nøkkeltall og annet: Service Strategy • Strategy Management• Service Portfolio Management• Demand Management• Financial Management Service Design • Design Coordination• Service Catalogue Management• Service Level Management• Supplier Management• Availability Management• Capacity Management• IT Service Continuity Management• Information Security Management Service Transition • Transition planning and support• Change Management• Service Asset and Configuration Management• Release and Deployment Management Service Operations • Event Management• Incident Management• Request Fulfilment• Problem Management Continual Service Operations • Continual Service Improvement model• The seven-step improvement process Continual Service Operations • Continual Service Improvement model• The seven-step improvement process Functions Forstå mål, organisasjonsstruktur, bemanning, nøkkeltall og sammenhenger i ulike funksjoner• Service Desk• Technical Management• Application Management• IT Operations Management (IT Operations Control, Facilities Management) Roles Ansvar og funksjon hos de to nøkkelrollene i Service Management og innblikk i øvrige roller.• RACI modell• Process owner• Service owner Technology and Architecture • Service Management Technology [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 9 500 kr
Målet med kurset er å gi deg en forståelse for filosofien bak ITIL®. Kurset gir innføring i basis konseptet, prinsippene, prosessene og funksjonene som er definert som be... [+]
Kurset inneholder 12 timer med undervisning, er delt inn i moduler og er en blanding av video og interaktive øvelse. Du vil få en omfattende introduksjon til kjernekonseptene til ITIL® 4.   Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider    The ITIL®  4 Foundation Online course on this page is offered by ILX Group an ATO of AXELOS Limited. ITIL® 4 is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.   Dette inngår i kurset - 12 måneders tilgang til kurset fra kjøpsdato- Support service- En testmodul med spørsmål rettet mot sertifiseringseksamen Sertifiseringseksamen - Eksamens voucher er inklusive i kurset- Det er ingen hjelpemidler tillatt under eksamen- Varighet er 60 minutter, men et tillegg på 15 minutter for de som ikke har engelsk som morsmål- Eksamensformen er multiple choice - 40 spørsmål skal besvares, og du består ved 65% korrekte svar (dvs 26 av 40 spørsmål) Disse modulene inngår i kurset - Introduction and overview- Key concepts of service management- Four dimensions of service management- Service value system- Introduction to practices- Purpose of 11 practices and some definitions- Introduction to seven key practices in detail- Continual improvement- Change control- Incident management- Service request management- Service desk- Service level management- Exam simulator Etter endt kurs vil du - Forstå nøkkelkonseptene for ITIL-Service Management- Forstå hvordan ITIL-veiledende prinsipper kan hjelpe organisasjoner til å ta i bruk og tilpasse ITIL-Service Management- Forstå de fire dimensjonene i ITIL-Service Management- Forstå nøkkelbegrepene for kontinuerlig forbedring [-]
Les mer
Oslo 3 dager 21 000 kr
ITIL® Specialist - Drive Stakeholder Value [+]
ITIL® Specialist - Drive Stakeholder Value [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 5 000 kr
Learn how to systematically observe services and service components, recording, reporting, and responding to selected changes of state identified as events. [+]
Understand the purpose and key concepts of Monitoring and Event Management, highlighting its importance in proactively managing IT services and detecting events to ensure operational stability.   This eLearning is: Interactive Self-paced   Device-friendly   2-3 hours content   Mobile-optimised   Practical exercises   Exam: 20 questions Multiple choise 30 minutes Closed book Minimum required score to pass: 65% [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 5 000 kr
Learn how to improve user and customer experience, as well as the overall success of your service relationships. [+]
Understand the purpose and key concepts of the Service Desk practice, including how it serves as the central point of contact between the service provider and the users, facilitating effective communication. This eLearning is: Interactive Self-paced Device-friendly 2-3 hours content mobil-optimised practical exercises     Exam: 20 questions Multiple Choice 30 minutes Closed book Minimum required score to pass: (65%)   [-]
Les mer