Key Account Manager
Drømmer du om å bli Key Account Manager? Trenger du kompetanse innen Key Account Management? Da har du kommet til riktig side! Lenger ned på denne siden finner du en kursoversikt over studier og kurs i Key Account Management med variasjon i innhold, pris, sted og tid!
En Key Account Manager, ofte forkortet KAM, er en person i en bedrift som har ansvaret for forvaltningen av salg og forholdet til bedriftens viktigste kunder. Målet til Key Account Manageren er å opprettholde forholdet bedriften har til kunden slik at kunden fortsatt ønsker å benytte seg av selskapets tjenester. I tillegg til å sikre langvarige kundeforhold er også mersalg ofte ett av målene med key account management. Hovedmålet med key account management er å skape økonomiske resultater for bedriften. Som Key Account Manager kan du jobbe i en rekke ulike bransjer, både i privat og offentlig sektor. I tillegg til å være flink med mellommenneskelige relasjoner, er kompetanse innen salg, service, salgsledelse og markedsføring er viktig for en Key Account Manager.
Som ansvarlig for bedriftens nøkkelpersoner har en Key Account Manager en viktig jobb. Hvor godt KAM-en gjør det går utover bedriftens resultater. Det er derfor viktig å ha nødvendig kompetanse dersom man skal være KAM. Dette kan du få gjennom å ta et Key Account Manager kurs!
På et KAM-kurs vil du lære å forstå kundens behov og verdien din bedrift har for kunden og omvendt. Du vil bli en bedre forhandler og lære deg viktig kundepsykologi som du trenger å kunne for å påvirke og ivareta bedriftens viktigste kunder. Typiske emner i et kurs i Key Account Management er relasjonsmarkedsføring, forhandlinger og påvirkning, salsledelse og key account management. Flere av kursene i Key Account Management gir studiepoeng og kan inngå som en del av en bachelor.
Bli en ettertraktet KAM! Meld deg på et Key Account Manager kurs fra oversikten under i dag!