Personlig utvikling
Du har valgt: Kommunikasjon
Nullstill
Filter
Ferdig

-

27 treff i Kommunikasjon
 

1 dag
Bli god til å presentere, fremføre og formidle og finn talekunstens hemmeligheter. Formidlig og presentasjonscoaching er en måte å bli god på. [+]
Kommunikasjon og presentasjonscoaching -  Formidling og fremføring få hjelp med personlig veiledning    Hvor dyktig ønsker du å bli til å formidle? Det er ingen kunst å være middelmådig. Det krever ikke noe særlig å dra gjennom noen plansjer og håpe at publikum unnlater å sovne etter første setning. Om du ønsker å bryte din middelmådige vane i forhold til det å formidle, må du begynne med slutten. Du må svare på spørsmålet: Hvor dyktig ønsker du å bli? Dette får du:En hel dag eller to halve dager hvor du og ditt budskap er i fokus. Du får konkret og personlig veiledning hvor vi fokuserer på: ditt buskap og din personlige formidling tekst, diksjon, stemme og pust kroppsspråk, energi og tilstedeværelse bruk av audiovisuelle hjelpemidler skriftlig tilbakemelding i etterkant Utbytte: Du vil mestre enkle og gode teknikker som du allerede tar i bruk  i løpet av dagen.Du vil få frem en form og en personlig stil som gjør deg til en dyktig og overbevisende talerBevisstgjøring av deg selv i rollen som formidlerBevisstgjøring av personlige egenskaper og utfordringer – vaner og uvaner   [-]
Les mer
Nettkurs 375 kr
Skrivekurs med tekstdoktor Christine Calvert. Lær å skrive e-poster som er lette å lese for kundene dine. [+]
 Skrivekurs med tekstdoktor Christine Calvert. Skulle du ønske at medarbeiderne dine kommuniserte bedre på e-post? I dette kurset får de enkle regler og grep som gjør at e-postene de sender ut blir tydeligere og lettere å lese – og gjør det enklere for kundene dine å ta en avgjørelse. Tips og regler for hvordan e-poster skal se ut Hva skal e-poster inneholde Hva du skal tenke på hver gang du sender en ny e-post   Introduksjon til kurset Mål for e-posten USP og AIDA Mottakerens behov (omvendt pyramide) Bedriftens “tone of voice” og bruk av emojis Gode emner i emnefeltet Regler for innkopiering, svar til alle og BCC Spør om bare én ting (USP) Tilbakemelding og fraværsmelding Skriv enkelt og kort  Skriv til én person Rediger før du sender Slik formaterer du en e-post Sørg for at signaturen vises i alle e-postlesere Oppsummering [-]
Les mer
Majorstuen 2 dager 12 500 kr
09 Dec
Grafisk fasilitering er helt overordnet håndtegnede presentasjoner som kombinerer ord og bilder. På kursene i grafisk fasilitering lærer du tegneteknikker og visualiserin... [+]
Kursbeskrivelse  Tegn enkle symboler og ikoner og skap bedre kommunikasjon! Alle kan lære å tegne og bruke det som et praktisk verktøy på arbeidsplassen. Vil du kunne tegne det du eller andre tenker og sier? Mangler du et verktøy til å gjøre komplekse problemstillinger forståelige? Ønsker du å kunne se det store bilde til møter og i prosjekter? Vil du formidle kreativt og gjøre det lett tilgjengelig? Grafisk fasilitering er både et prosessledelses- og et kommunikasjonsverktøy med mange bruksmuligheter. Det er en metode til å skape overblikk og struktur som involverer deltakerne - uansett om det er et møte med kollegaene, lengrevarende organisatoriske prosesser med mange deltakere, undervisning til både barn og voksne, coaching, salgsmøter eller når du selv har bruk for å visualisere det du tenker.   HVA Kombinasjon av ord og ikoner Håndtegnet Prosessverktøy Kommunikasjonsverktøy Undervisningsverktøy Formidlingsverktøy HVORFOR Det blir klarere hva som blir sagt når det blir illustrert Det skaper fokus Det skaper eierskap Det er involverende Det skaper overblikk Det øker konsentrasjonen Det hjelper de involverte aktører å huske prosessen, og hva som har blitt besluttet HVEM Møteledere Prosjektansatte og ledere Prosessledere og fasilitatorer Foredragsholdere og andre formidlere Undervisere Coacher, veiledere, rådgivere og psykologer Andre som arbeider med kommunikasjon og dialog med mennesker   Kursinnhold Dag 1 På grafisk fasilitering dag 1 vil du bli introdusert til grafisk fasilitering som metode og bruksmuligheter. Du vil lære basis tegneteknikker og få viten om hvordan du bruker grafiske elementer. Vi arbeider med det mest elementære i grafisk fasilitering. Introduksjon til grafisk fasilitering: Hva betyr det? Hvor kommer det fra? Hvilke retninger finnes? Når kan det brukes? Basis tegneteknikker:Hvordan tegne helt enkle former og figurer? VIP-ikoner:Hvordan tegne mennesker, kommunikasjon, kontekst og prosess? Utvikling av ikonbibliotek(10 stk):Du tegner og øver deg på å tegne 10 ikoner som kan relateres til ditt arbeid 8 basis elementer:De åtte elementer som brukes i grafisk fasiltering Visuelle guidelines på stort format:Hvordan disponere plassen på en flipover eller annet papir i stort format? Dag 2 På Grafisk fasilitering dag 2 lærer du å bruke grafiske verktøy i ‘real time’. Vi arbeider på at du raskt og lett kan tegne mens andre snakker. Vi finpusser og videreutvikler verktøyene du fikk på grafisk fasilitering I for å gjøre visualiseringer til et tidsbesparende og energigivende verktøy i din hverdag. Basis tegneteknikk IIDu lærer flere ikoner og teknikker slik at du kan tegne raskt Videreutvikling av ikonbibliotek(25 stk)Du øver deg på og utvider ditt ikonbibliotek med 15 ikoner Grafisk recording Du lærer og øver deg på å lage grafiske recordinger/referater. Du tegner mens du lytter Visuelle templates Hvordan tegne og bruke visuelle templates? Integrering av grafisk fasilitering i egen jobb Hvordan kan du konkret bruke grafisk fasilitering i ditt arbeid?   [-]
Les mer
Bedriftsintern
Et kurs for deg som vil utvikle personlig styrke og kommunikasjonsferdigheter som er nødvendig for å håndtere viktige, nødvendige og vanskelige samtaler. Hvordan skap... [+]
Den vanskelige og nødvendige samtale «Tomrommet som oppstår når vi ikke klarer  å kommunisere, blir raskt fylt med gift tøv og misforståelser.»  C.N. Parkinson - Et kurs for deg som vil utvikle personlig styrke og kommunikasjonsferdigheter som er nødvendig for å håndtere viktige og vanskelige samtaler. Når mye står på spill, meningene er delte og følelsene begynner å bli sterke, går samtaler ofte over til å bli vanskelige. Vi kan gjøre en av tre ting når vi står overfor en viktig samtale: Vi kan unngå den Vi kan møte den og håndtere den dårlig Vi kan møte den og håndtere den bra På dette kurset vil du få verktøy og trening i å mestre viktige og vanskelige samtaler. Du vil få innblikk i enkle metoder og lære deg hvordan du håndterer vanskelige situasjoner med større personlig trygghet og styrke. Innhold Hva er en vanskelig samtale? Ditt ansvar som leder i og av vanskelige samtaler Start med hjertet Lær å se etter, kunsten å lytte Tilbakemeldinger/feedback Konfliktstiler Hvordan håndtere og tolke ulike reaksjoner fra den ansatte? Den ubehagelige beskjeden – hva gjør du når du sier til mennesker noe de ikke vil høre? Hvordan forberede deg til den vanskelige samtale? Hvordan følge opp den vanskelige samtale? LæringsmålÅ utvikle personlig styrke og kommunikasjonsferdigheter som er nødvendig for å håndtere viktige og vanskelige samtaler på en ryddig, fokusert og målrettet måte. ArbeidsmåteMiniforelesninger, øvelser, egentrening, refleksjon i grupper Kurset settes opp bedriftsinternt.  ReferanserI går hadde vi en oppsummering av lederdagene for våre 80 ledere og tibakemeldingene på dagen med Erica og den vanskelige samtale  var kun positive.Variasjonen mellom teori, egen erfaring og utprøving var flott, og gjorde at dagen ble variert.Jeg synes Erica løste oppgaven med en stor forsamling helt strålende. Dette må dere tilby til mange!Takk for innsatsen!Line Lofstad Andersen, Rektor Rygge kommune [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig 6 timer 7 900 kr
Kurset er basert Ken Blanchards bok "The New One Minute Manager" og introduserer samtalene og ferdighetene som nye ledere trenger. [+]
60% av nye ledere mislykkes   Flere tusen dyktige medarbeidere blir hvert år forfremmet til en lederstilling hvert år fordi de er en flink fagperson.  Som leder trenger man imidlertid også en annen verktøykasse.   Å være ny som leder er en vanskelig oppgave uten å kjenne til hvilken verktøykasse man kan benytte.  Og dette gjelder i særdeleshet hvis man skal lede tidligere kollegaer. Vårt 1-dags program er basert på Ken Blanchards bestselgende bok "One Minute Manager" og gir deltakerne en grundig innføring i viktigheten av god dialog og kommunikasjon med sine kollegaer. All ledelse skjer gjemmon kommunikasjon.       [-]
Les mer
5 timer 2 500 kr
Kommunikasjonstrening i gruppe. Max 8 deltagere. Trening på samtale og / eller presentasjon. Kurset passer for både ledere, pedagoger, helsepersonell og de som jobber med... [+]
Velkommen til kommunikasjonstreningskurs basert på gestaltpsykologi Kurset rommer teori, trening og øvelser i å snakke tydelig, klart og trygt. Målsetning i forhold til gestaltteori: Hvordan støtter du deg selv når du kommuniserer? Hvordan påvirkes du av ulike felt? Å utvikle egen awareness og skape full kontakt med seg selv og publikum i kommunikasjonssituasjoner. Deltagerne får et kompendium på ca. 50 sider, som inneholder teori og relevant tekst. Kurset er prosessorientert og inneholder øvelser og eksperimenter. Hver enkelt får trening i gruppen på det den har behov for, og for ytterligere vekst og utvikling. Etter endt kurs får alle et kursbevis. Kurset passer for deg som presenterer og orienterer i jobben eller på fritiden. Eller kanskje du ønsker å holde en tale, og gruer deg til det? Har du ofte lyst til å si din mening, men holder deg tilbake? Eller føler du deg av og til misforstått eller feiltolket? Strever du med forventningsangst, prestasjonsangst eller grensesetting? Skal du presentere deg i et jobbintervju eller på andre arenaer, og ønsker ekstra forberedelser? Da er et eller flere kommunikasjonstreningskurs noe å gjennomføre for deg. Du kan gjennomføre et kurs eller flere, da hvert kurs er unikt da det består av en unik gruppe som i stor grad vil påvirke hva som blir fokus i det enkelte kurset. Det er mange typer kommunikasjonskurs, og i dette kurset vil en lære en del teori som hører til gestaltpsykologien. Denne teorien tar utgangspunkt i her og nå, det åpenbare og det fenomenologiske m.m. Dette er grunnen til at det er mulig å lære nye ting ved hvert kurs til tross for at kursmaterialet er noenlunde det samme. Dette materialet er også under kontinuerlig utvikling. Du kan få et kommunikasjonskurs på ulike måter: * individuelt tilpasset * i gruppe i regi av Mentora * individuelt på egen arbeidsplass * i gruppe på egen arbeidsplass. [-]
Les mer
6 500 kr
Kurs i empatisk kommunikasjon. Lær å uttrykke deg slik at folk vil lytte, og lytte slik at folk vil uttrykke seg. På dette kurset vil du lære å balansere ærlighet og empa... [+]
Seks dagers grunnkurs i Ikkevoldskommunikasjon (IVK)15. - 21. juni 2015 Lær å uttrykke deg ærlig samtidig som du ivaretar andreLær å stå stødig i deg selv, også i møtet med autoriteterLær å finne nye valgmuligheter i situasjoner med stress, sinne og depressjonLær å kommunisere med medfølelse ved å bruke din innfølingsevne Kommunikasjon er en viktig del av livet. Det samme er menneskene vi kommuniserer med ‒oss selv så vel som andre. På dette kurset i IVK vil du lære å bli mer bevisst på hvordan din måte å kommunisere påvirker deg selv og andre. Du vil lære å bli bevisst dine tanker, hva dine sinnstemninger signaliserer, og hva du selv kan gjøre for å leve i bedre flyt med deg selv og andre. IVK kan bidra til Mindre mobbing Økt selvfølelse Større mot i møte med autoriteter Færre konflikter Større bevissthet om eget liv Med Ikkevoldskommunikasjon (IVK) søker vi å tilegne oss sunne verdier basert på ærlighet og empati. Vi kan stå opp for oss selv samtidig som vi ivaretar den andre, og vi lærer å lytte og snakke med mer innlevelse og tydelighet. Underviser: Kirsten Kristensen, Odense.Kirsten er CNVC certifisert trener i IVK, familieterapeut fra Kempler Instituttet og seminarleder fra Familielaboratoriet.Kirsten har 20 års erfaring som konsulent og familierådgiver. Hun underviser i IVK på 1-årige og 2-årige undervisningsforløp, samt familie sommerleire både i Danmark, Tyskland og Norge. Hun gir individuell veiledning til familier.Kirsten arbeider i skoler og har laget en film om hvordan IVK kan bidra til trivsel i skolen. Hun utgir også bøker om Ikkevoldskommunikasjon. Se mer på www.livkom.dk. Underviser: Karine Skinner, BærumKarine har studert sosiologi ved Norges tekniske- og naturvitenskaplige universitet i Trondheim, og har 11 års erfaring fra norsk næringsliv. Hun har utdanning Inspirerende coach fra Ringom instituttet, og har i tillegg de siste fire år fordypet seg i Ikkevoldskommunikasjon (IVK).Karine driver i dag konsulentselskapet Scintillo, der hun i tillegg til å tilby coaching- og parsamtaler, underviser i kommunikasjon, konflikthåndtering og positiv personlig utvikling.Karine er konfliktrådsmekler i Konfliktrådet og styreleder i IVK Norge. Les mer på www.mentalbalanse.no eller www.ivk.no Praktisk informasjonPris: 6500,-for medlemmer av IVK Norge, og 7500,- for ikke-medlemmer. Prisen inkluderer lunsj og undervisning. Påmelding: Send navn, adresse, epostadresse og telefonnummer til Karine Skinner på karine@ivk.no eller mobil: 47 38 94 33, innen 1. mai 2015. Betaling: Vi ber om at depositum på 1500,‒ betales ved påmelding, og resten innen 15. mai 2015 til kontonummer i IVK Norge: 1254.05.56723. Merk betalingen «Grunnkurs 2015» Ta med: Lunsj, penn og papir [-]
Les mer
3 dager 3 000 kr
På forespørsel
Videregående træning i at integrere og anvende IVK i livet [+]
Ikkevolds kommunikasjon (IVK 2)- Kontaktskapende Kommunikasjon   Videregående træning i at integrere og anvende IVK i livet   Har du været på kurs i IVK, så har du kanskje oplevet at IVK er enkelt at forstå, men svært at praktisere. Vi vil på dette kursus arbejde videre med at integrere IVK-bevidstheden i vore relationer, både privat og på jobbet.   Vi vil have fokus på følgende emner: Forudsætninger for at skabe empatisk kontakt med andre mennesker. Empati-øvelser, selvempati og selvaccept. Træning i at lytte til to parter i en konflikt og kunne bidrage til gensidig forståelse. At få kontakt med livets skønhed, som ligger bag behovsordene. Høste frugten af sinne, og omsætte den til livsenergi, som forvandler. At ”tanke girafjuice” og nære den skabende kraft i hver af os.   Kurset vil give mulighed for at arbejde med konkrete eksempler fra deltagernes hverdag. Vi vil undersøge hvordan vores egen ”konflikthistorie” påvirker os. Den måde vi har oplevet konflikter i vores oprindelig familie kan påvirke vores evne til at være nærværende i nutidige konflikt.   Kurset vil være oplevelsesorienteret med et minimum af teoretisk input. Der vil i stedet lægges vægt på praktisk træning, både i plenum, i mindre grupper og individuelt. Der vil være plads til at udforske egne behov og værdier og gjøre erfaringer med den livskraft, som vi kan komme i kontakt med via bevidstheden om vores behov. Vi vil arbejde med øvelser som hjælper os til at lytte til kroppen, og bruge kroppens resonans som vejviser til det som er virkeligt og sant for hver af os.   Underviser: Kirsten Kristensen, Odense.. Kirsten er CNVC certificeret træner i IVK, familieterapeut fra Kempler Instituttet og seminarleder fra Familielaboratoriet. Kirsten har 20 års erfaring som konsulent og familierådgiver. Hun underviser i IVK på 1-årige og 2-årige træningsforløb, samt familie sommerlejre både i Danmark, Tyskland og Norge. Hun giver individuel vejledning til familier. Hun arbejder i skoler og har lavet en film om, hvordan IVK kan bidrage til trivsel i skolen. Hun udgiver også bøger om Ikkevoldelig Kommunikation. Se mere på www.livkom.dk.   Underviser: Carl Plesner, Borup Carl er registrert for certifisering i IVK og arbejder som konfliktrådsmægler hos politiet på Københavns Vestegn, hvor han både mægler i sager, hvor parterne søger en konkret løsning, og i sager mellem forurettet og gerningsmand. Han mægler alle slags konflikter mellem alle slags mennesker, dvs både mellem børn og deres forældre, mellem advokater og klienter, nabostridigheder, og i parforhold, også hvor den ene slår den anden. Han arbejder i skoler og har lavet en film om, hvordan IVK kan bidrage til trivsel i skolen. Se mere på www.livkom.dk. [-]
Les mer
15 timer 2 100 kr
Kurs i bevisstgjøring av kommunikasjonens påvirkning, og hvordan vi kan bruke språket og vår empati til å få bedre relasjoner [+]
Vi kommuniserer hver dag, både med oss selv og andre. Likevel er det svært få av oss som er bevisst hvordan språket og vår væremåte har innvirkning på menneskene rundt oss. Desto mindre hvordan den ubevisste delen av hjernen blir påvirket av tankemønster og ordbruk.De fleste av oss har autopiloten så godt innarbeidet at vi ikke engang reflekterer over meningen bak handlingene våre. På dette todagers kurset vil du lære hvordan du kan ta eieskap over eget liv, og hvordan du kan fristille deg fra andres krav og forventninger. Hensikten er ikke å leve et liv uavfektet av andres påvirkning, men å kjenne sine egne begrensninger og muligheter, og bli bevisst hvordan våre tanker og vårt språk påvirker oss i det daglige.Med bevissthetstrening kan vi enklere oppdage signaler som kan skape negative tankemønstre, og i verste fall konflikter med oss selv eller omverdenen. Vi kan lære å snu dette til en livsberikende kraft der vi blir oppmerksomme på hva vi sanser og behøver.Du vil derfor også lære hvordan du kan styrke og utvikle dine relasjoner på en måte som både du og dine omgivelser trives med. Du vil i tillegg få trening i å oppdage mønstre som hindrer kontakt og utvikling, både hos deg selv og andre. ~ Nobody can go back and start a new beginning, but anyone can start today and make a new ending ~ Maria Robinson Underviser Karine SkinnerLes mer på www.mentalbalanse.no eller www.ivk.no/om-oss/styret/karine-skinner/ Praktisk informasjon: Tid: 3. – 5. oktober 2014. Fredag 17:00 – 20:00, lørdag kl. 10:00 - 16:00, og søndag 10:00 - 16:00 Sted: Sentralt i Oslo. Nærmere beskrivelse kommer senere. Pris: 2100,- Forutsetninger: Ingen Påmelding: Send navn, adresse, telefonnummer og epostadresse til Karine Skinner på karine@mentalbalanse.no. Ved spørsmål, ta gjerne kontakt med Karine på telefon 473 89 433. Påmeldingsfrist: 18. september 2014. Påmeldingen er gjeldende først når hele kursavgiften er betalt til konto 2280.33.09039 [-]
Les mer
Bedriftsintern
For å lykkes med kommunikasjon holder det ikke med språkkunnskaper og taleferdigheter. Du må også være fortrolig med kroppsspråkets styrke som virkemiddel og verktøy. [+]
For å lykkes med kommunikasjon holder det ikke med språkkunnskaper og taleferdigheter.  Du må også være fortrolig med kroppsspråkets styrke som virkemiddel og verktøy:   presentasjonsteknikker  service som en god opplevelse  kundebehandling salg forhandlinger rekruttering og intervjuteknikk medarbeidersamtaler  motivasjonssamtaler   "vanskelige" samtaler  menn og kvinners kommunikasjonsmønstre kulturforståelse: kommunikasjon på tvers av kulturer betydningen av førsteinntrykk    Live Bressendorf ble kåret til årets bedriftsinterne kursleder i 2010 av Confex Norge AS   Hvert år bruker Confex Norge AS nærmere 800 talere, og alle disse blir vurdert av Confex* deltakere.  Det er denne evalueringen som danner grunnlaget for kårinegen. Det gjorde det ekstra morsomt å motta prisen.  Juryen uttalte følgende: "Vinneren oppleves som veldig levende og involverende, sikker og troverdig med masse relevant erfaring som hun elegant benytter i sin formidling. Hun er meget erfaren og dyktig til å få dialog og aktivitet blant deltakerne.  Vi gratulerer!" Overrekkelsen fant sted under Confex Norge AS' taleraften på Grand Hotel i Oslo onsdag 9. februar 2011.     [-]
Les mer
17 timer 1 990 kr
På forespørsel
Weekendkurs i hvordan skape ekte kontakt og omdanne konflikter til fredelige dialoger [+]
Kontaktskapende Kommunikasjon    Todagers kurs i hvordan skape ekte kontakt og omdanne konflikter til fredelige dialoger   Ønsker du: Å kunne skape god kontakt der alle parter blir sett og hørt? Å skape fredelige dialoger fremfor konflikter? Å få gjennomslag for dine ideer og ønsker uten kamp? Å kunne uttrykke deg på en ærlig og tydelig måte uten at det støter andre? Å møte andre helt fri for vurderinger og bedømming?   Et kurs i Kontaktskapende Kommunikasjon kan være et redskap til å skape nye veier og innsikt i din kommunikasjon med andre.   Vi vil holde fokus på: De menneskelige verdier som er grunnlaget for kommunikasjonsprosessen. Å lære nye ferdigheter i å skape kontakt i kommunikasjonen, og å håndtere konflikter. Å hilse enhver følelse velkommen, og forbinde følelser med behov. Å utvikle selvempati, og ut fra det kunne uttrykke ekte empati og ærlighet. Å fremsette anmodninger uten krav Å se konflikter som noe positivt- som en invitasjon til å finne nye kreative løsninger.   Kurset tar utgangspunkt i den amerikanske psykologen Marshall Rosenbergs Ikkevolds Kommunikasjon (IVK). Les mer på www.ivk.no.   Helgen vil være opplevelsesorientert, med minimum av teoretisk input. I stedet vil vi vektlegge praktisk trening, både i plenum, mindre grupper og individuelt. [-]
Les mer
7 timer 3 500 kr
Synes du det er vanskelig å gi tilbakemeldinger? På dette kurset får du tilgang til enkle oppmerksomheter og verktøy som hjelper deg til å lykkes med å gi konstrukt... [+]
Synes du det er vanskelig å gi tilbakemeldinger? Gruer du deg til «vanskelige samtaler»? Ønsker du å kunne gi tilbakemeldinger som mottakeren tenker at er en gave og samtidig bidrar til bedre resultater og økt effektivitet? På dette kurset får du tilgang til enkle oppmerksomheter og verktøy som hjelper deg til å lykkes med å gi konstruktive tilbakemeldinger, hver gang. Nytte for deg: Du kan gi tilbakemeldinger som er konstruktive uten å være kritikk Du kan gi tilbakemeldinger som bidrar til forbedring og utvikling, uten å tappe mottakeren for energi og motivasjon Du skaper gode relasjoner samtidig som du bidrar til bedre resultater Du bidrar positivt til en prestasjonskultur Kurset inngår i en portefølje av korte, praktisk orientere og treningsrettede kurs for de viktigste lederferdighetene.  Kursene gjennomføres jevnlig, og du kan velge tema og tidspunkt som passer for deg.  På dette kurset får du trene på å kunne sortere fakta og tolkning og å kunne gi presise og spesifikke tilbakemelding som det er mulig for mottakeren å forholde seg til og ta stilling til.  XLOs instruktørteam har solid kunnskap og erfaring og brenner for å dele den med deg. Meld deg på via skjema på siden, mail: info@xlo.academy eller telefon: 481 28 046. Flere enn 2  deltakere fra samme bedrift? Ta kontakt for en hyggelig rabatt. Ønsker du kurset gjennomført som et bedriftsinternt kurs hos dere? Kontakt oss for tilbud. Kurset kan også holdes på engelsk.   Muligheter Dette kurset inngår i en serie av kurs som er bygget rundt et rammeverk for kommunikasjon og utvikling. Her får du tilgang til effektive og anvendelige verktøy som gjør jobbhverdagen enklere: Lederens viktigste verktøykasse: Nøkler for ledere Møteledelse: Effektiv samhandling Forhandling: Finn vinn-vinn-løsninger Presentasjonsteknikk: Presentèr som TED Tilbakemeldinger - på en ålreit måte  Business og kjærlighet Salg: Slik vinner du salgene    Mer om XLO Change Academy Vår visjon: Kompetanse og bevissthet for en bedre verden Hva kjennetegner en bedre verden – for enkeltmennesker, organisasjoner og samfunn?Viktige stikkord for oss er aksept, åpenhet, innsikt, helhetsperspektiv, trygghet, frihet og tillit. XLO Change Academy AS engasjerer kursholdere innenfor ulike temaer med fellesnevner kommunikasjon, utvikling og endring. Alle kursholderne har spesialkompetanse innenfor kommunikasjon og utviklingsprosesser i tillegg til fagkompetanse og lang erfaring på sine områder. Mer om XLO Change Academy [-]
Les mer
4 dager 26 500
Lær om hvordan du kan benytte Everything DiSC® verktøy, til å utvikle ferdighetene hos dine medarbeidere innen kommunikasjon, atferd og relasjonsferdigheter. [+]
  Sertifisering på DiSC® atferdsverktøy - i regi av Volo AS I en arbeidshverdag som blir stadig mer digital og teknologisk, vil våre relasjonsferdigheter bli et viktig konkurransefortrinn. Ferdigheter inn oppmerksomhet, kommunikasjon og atferds-forståelse vil alltid være en suksessfaktor; innen ledelse, teamarbeid, salg og kundekommunikasjon, og innen det å bygge en god bedriftskultur og et godt omdømme for deg og din organisasjon. Med de forskningsbaserte prosessverktøyene Everything DiSC® i verdensklasse fra Wiley, kvalitetssikret og tilpasset norsk språk, kan du gjennom denne sertifiseringen fra Volo AS, få tilgang til premium verktøy. Som brukes til å gjøre mennesker bedre i møte med hverandre! Eksempler på bruksområder:Lederutvikling, teamutvikling, salgstrening, medarbeiderutvikling, prosessledelse, kundekommunikasjon, kundeservice, rekrutteringsprosesser, bedriftskultur, verdiimplementering, strategiarbeid, konflikthåndtering, karriererådgivning.   Kursbeskrivelse og læringsmål: Sertifiseringen skal bidra til at du som instruktør, oppnår best mulig resultat, ved bruk av Everything DiSC® verktøy fra Wiley, og at verktøyene benyttes på en etisk god og forsvarlig måte.I sertifiseringen lærer du om hvordan du skal benytte Everything DiSC® verktøy, til å skape innsikt om og forståelse for egen og andres atferd i ulike jobbsituasjoner, og hvordan ulike DiSC®- atferdsstiler virker på hverandre i ulike jobbroller og jobbsituasjoner.Sertifiseringen vektlegger hvordan man benytter verktøyene i praktisk trening, på tilpasning av atferd i møte med andre mennesker.     Sertifiseringen går over 2 moduler, med 3 måneders mellomrom, med vekt på følgende tema og læringsmål: DiSC historie, modell og begrepsapparat Bruksområder og begrensninger – etikk og forsvarlighet, kunnskapstest Utprøving av Everything DiSC® refleksjonsverktøy på norsk (individ, ledelse, team, kultur) Rapportgjennomgang Feedback til respondent Opplæring i bruk av instruktørsett Prosessarkitektur og praktiske øvelser Kvalitetssikring av verktøy – validitet, reliabilitet og normering Trening på tilpasning av atferd – konkrete case EPIC- administrasjonssystem for bruk av verktøyene MyEverythingDiSC.Com® - oppslagsverk for sluttbruker på nett og mobil Tilgang til teamutviklingsverktøyet The Five Behaviors of a Cohesive Team™ - kun for sertifiserte DiSC®-instruktører  Merk: dato for modul 2 avtales nærmere med kursdeltakere i modul 1.   Hvorfor 4 dager i sertifisering? For kursdeltakerne er det tydelige gevinster i å gjennomføre sertifiseringen over 4 dager. I modul 1 over 2 dager, gis det en grunnleggende innføring i modell og de forskjellige Everything DiSC® verktøy. Volo AS vektlegger en praktisk bruk av verktøyene. I modul 2 over 2 dager jobbes det med praktiske erfaringer og utfordringer ved bruk av Everything DiSC® verktøy. I denne modulen gis deltaker også en grunnlegge innføring i det meget spennende, og sterke teamutviklingsverktøyet The Five Behaviors of a Cohesive Team. Dette kan du også lese mer om på www.volo.no                 Ketil Olsen, Daglig leder og Partner i Volo AS               Arild Berg - Seniorrådgiver og Partner i Volo AS   Hvem sertifiserer – om Volo AS og kursholderne: Sertifiseringen gjennomføres av Volo AS. Volo har posisjonen som norsk kompetansesenter for sertifisering og utvikling av DISC-instruktører. Kursledere er Arild Berg og Ketil Olsen, partnere i Volo AS. De er begge International Certified DiSC® Trainers, med mer enn 45 års samlet erfaring knyttet til bruk av DiSC®-verktøy. Volo sertifiserer, yter support og faglig bistand til DiSC®-instruktører innen offentlig, og privat sektor over hele landet.Volo AS er Authorized Partner Everything DiSC® - A Wiley Brand, og Authorized Partner The Five Behaviors of a Cohesive Team™ -  i Norge. Les mer om Volo, verktøyene og kurslederne på www.volo.no   Hva får du som deltaker ut av sertifiseringen, og hvilke muligheter åpner seg for deg? Som sertifisert DiSC® instruktør får du umiddelbar tilgang til våre kvalitetssikrede Everything DiSC® verktøy. Du får support og bistand fra Volo AS, samt at du kan delta på faglige workshops i regi av Volo. Her får du videreutvikle deg og dele erfaringer med DiSC® instruktører, fra hele Norge. Alle sertifiserte DiSC® instruktører i vårt nettverk inviteres til å delta ved MindLab Norway; - den årlige nettverkssamlingen for DiSC® instruktører i Norge. Her står erfaringsutveksling, faglig påfyll og relasjonsbygging alltid på programmet. Sertifiseringen gir rett til å bruke tittelen DiSC® Certified Trainer. Merk: det er ingen årlig abbonnementsavgift som tilkommer, etter gjennomført sertifisering.   Hvem kan delta: Dette er sertifiseringen for deg som ønsker å utvide HR-verktøykassen med kvalitetssikrede verktøy. Ledere, HR-ledere eller HR konsulenter, rådgivere, organisasjonspsykologer, forelesere/lærere på høyere utdanning, coacher eller ledercoacher. Deltakere kan jobbe internt i egen organisasjon, eller eksternt mot egne kunder.   Kundereferanser - gevinsten av å gjennomføre DiSC® sertifiseringskurs:   Synsam Norge: «Everything DiSC® er en «way of thinking» i Synsam». Vi i Synsam Norge er aktive brukere av Everything DiSC® og benytter oss av verktøyet blant annet i forbindelse med ledertrening, teambygging, rekruttering, konflikthåndtering og kundebehandling. Jeg vil anbefale Everything DiSC® på det varmeste til alle som tror på at god kommunikasjon, og gode relasjoner er nøkkelen til suksess». Mette Hopsdal Direktør HR og Organisasjonsutvikling - Certified DiSC® trainer     Eiendomsmegler 1 – Midt Norge: «Vi har flere år på rad blitt kåret til en av Norges Beste Arbeidsplasser, gjennom Great Place to Work®. Visjonen vår er at vi skal være «Norges mest lønnsomme meglerforetak for våre kunder, ANSATTE og eiere.» For å oppnå vår visjon har vi stor fokus på at vi skal levere et faglig godt arbeid, samt at vi skal være flink på kommunikasjon, i relasjon med både kollegaer, samarbeidspartnere og kunder. Vi bruker Everything DiSC® som verktøy for, å bli bedre på kommunikasjon og atferd, et hovedelement for å lykkes i våre overordnede mål. Innen medarbeiderskap, kundekommunikasjon og ledertrening». Lucie Katrine Sunde - Eidem HR Direktør, Eiendomsmegler 1 Midt Norge - Certified DiSC® trainer [-]
Les mer
1 år
På forespørsel
På forespørsel
Studiet belyser sentrale begrep som samfunn og kultur, globalisering og religionens plass i samfunnslivet. Sosialantropologi og kommunikasjonsteori er de viktigste faglig... [+]
Bakgrunn Mangfoldet i menneskelige livsformer blir synliggjort gjennom reiser, migrasjon, personlige møter og ved kommunikasjon gjennom ulike medier. Samtidig blir sosiale, kulturelle og verdimessige forskjeller tydeligere.Vår tid preges i stadig større grad av utfordringer og muligheter som er globale i sin karakter – det gjelder spørsmål som berører menneskerettigheter, demokrati, livssyn og andre sosiale og kulturelle uttrykk.Den stadig mer mangfoldige og omskiftelige samfunnssituasjonen skaper behov for refleksjon. Ofte blir slutninger trukket uten å ta hensyn til andres forutsetninger for handlinger og reaksjoner. Denne refleksjonen kan skapes gjennom teoretiske studier og konkrete møter med mennesker med en annen erfaringsbakgrunn.Studier av samfunn og kultur og kommunikasjon mellom mennesker som lever i ulike virkeligheter, er grunnleggende for faglig virksomhet og personlig engasjement på stadig flere områder. En viktig forutsetning for å forstå andre er å forstå den virkeligheten en selv lever i. Derfor er det behov for reflektert innsikt i hvordan egne kulturelle forestillinger og uttrykk utvikles og fungerer.Gjennom et teoretisk studium og praktisk kommunikasjon vil studentene få grunnleggende innsikt i egen og andres kulturelle virkelighet og oppøve ferdigheter til å fungere i en flerkulturell sammenheng.     Særpreg og relevans Årsstudiet i tverrkulturell kommunikasjon er tverrfaglig. Studiet henter viktige innsikter særlig fra fagfeltene sosialantropologi og kommunikasjonsteori, men også fra utviklingsstudier, filosofi, livssynsteori og religionsvitenskap. Disse fagkombinasjonene bidrar til å skape et helhetlig blikk på mennesker og samfunn.Årsstudiet i tverrkulturell kommunikasjon er aktuelt i kombinasjon med annen utdanning for å arbeide sammen med mennesker med en annen kulturell bakgrunn enn sin egen, enten i Norge eller i et annet land. Dette kan gjelde skole, helse/sosialtjenester, arbeidsformidling eller annen offentlig tjenesteyting, frivillige organisasjoner eller internasjonalt arbeid som bistand, media, misjon eller næringsliv.     Mål På denne bakgrunnen har årsstudiet i tverrkulturell kommunikasjon følgende overordnede mål for hva studentene skal ha tilegnet seg ved fullført grad: kunnskap om hvordan samfunn og kultur formes og endres kommunikasjonsteori og kommunikasjonsprosesser globale endringsprosesser samfunnsfaglige arbeidsmetoder ferdigheter til å kunne beskrive og analysere tverrkulturelle kommunikasjonsprosesser drøfte tverrkulturelle problemstillinger vurdere egne og andres samfunnsforhold kritisk anvende kunnskapene i aktuelle kommunikasjonssituasjoner holdninger som fremmer bevissthet omkring egen identitet og bakgrunn i møte med mennesker med annen kulturell bakgrunn respekt og forståelse for mennesker med andre virkelighetsoppfatninger åpenhet for at mennesker med annen kulturell bakgrunn kan bidra med ny og verdifull innsikt   Emneliste for årsstudium i tverrkulturell kommunikasjon:   TK111 Tverrkulturell kommunikasjon: Grunnleggende teori (15 stp)TK112 Studieopphold (15 stp)TK211 Teoretisk fordypning (10 stp)TK214 Etnografisk prosjekt (10 stp)TK216 Global urettferdighet, migrasjon og flerkulturelle samfunn (10 stp)   TK215 Journalistisk prosjekt (10 stp) kan velges i stedet for TK214 av studenter som tar tverrkulturell kommunikasjon som tredje år i en bachelorgrad i journalistikk, eller som har årsstudium i mediekommunikasjon. [-]
Les mer
2 dager 12 000 kr
God kommunikasjon er avgjørende for å være en god leder. TIMBR utvikler formidleren i deg! [+]
  Som leder trenger du å nå fram med dine budskap, motivere og påvirke andre TIMBR vil utvikle formidleren i dag. På dette to-dagers programmet får du trening, tydelig feedback og innføring i presentasjonsteknikker og hjelpeverktøyer til bruk i din fremtidige kommunikasjon. TIMBR vil jobbe spesielt med deg og dine konkrete utfordringer. Programmet  vil ha umiddelbar effekt og stor nytteverdi for deg som leder.   TIMBR tilbyr to dagers program med profesjonell orientering og bistand fra skuespiller Torunn Meyer. Hun har de siste 10 årene jobbet med trening av ledere på alle nivåer innen offentlig og privat sektor, og av mange politikere. Vil du vite mer om Torunn, les her: www.torunnmeyer.com   Hovedpunktene som blir gjennomgått:  Mål med presentasjon Forberedelser Nervøsitet og pust Førsteinntrykk Kroppsspråk og stemmebruk Ditt særpreg Hvordan overbevise og påvirke mottaker     Sagt av tidligere deltagere: "Meget godt innhold levert på en levende måte. Kan bare anbefale dette kurset og kursholderen uforbeoldent. Utfordrende og innsiktsfult" Telenor "Dette er praktisk læring og nyttig når jeg kommer tilbake i prosjektet " SOCO Norge AS "Et godt og solid kurs hvor hver av oss ble satt i fokus" Universitetet i Oslo [-]
Les mer