IT-kurs
Du har valgt: Kurs i programvare og applikasjoner
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff i Kurs i programvare og applikasjoner
 

2 dager 8 300 kr
Kurset retter seg mot personer som har behov for å lage grafisk materiell som annonser, brosjyrer og andre typer publikasjoner. [+]
Adobe InDesign CC er en applikasjon for desktop publishing (DTP) som er utviklet av Adobe Systems. Med InDesign kan du produsere proft sidelayout som kan benyttes til trykkpublisering og digital publisering. Applikasjonen gir mulighet for utforming og publisering av en mengde ulike typer innhold for trykksaker, Internett og nettbrett. ForkunnskaperDeltagerne må på forhånd ha elementær kjennskap til bruk av Mac eller PC, samt grunnleggende kjennskap til tekstbehandling.MålgruppeKurset retter seg mot personer som har behov for å lage grafisk materiell som annonser, brosjyrer og tilsvarende.MålsetningKunne lage forskjellig type grafisk materiell, ved å beherske verktøy for layout, bilder, tekst og farger.UndervisningsformKlasseromsundervisning, med maks 6 deltakere.En maskin pr. kursdeltaker. Programvaren som brukes på kurset er engelsk.Pris8300 kroner inkludert kursdokumentasjon og lunsj. Ansatte ved UiS har spesielle betalingsbetingelser. Varighet2 dager - fra kl 09.00 til ca kl 15.00Emner brukergrensesnitt paletter marger, spalter, tosidig vs ensidig dokumentoppsett opprette rektangler, sirkler, stjerneformer og strek markere og bearbeide objekter flytte, kopiere, justere og plassere objekter forandre størrelse og form på objekter innsetting av bilder hvordan sikre riktig oppløsing(dpi) på bildet tekstbokser skrive tekst insetting av tekst fra Word kobling av tekstbokser tekst og avsnittsformatering hvordan opprette, bruke og endre sidemaler hvordan jobbe med farger som CMYK, Pantone og RGB klargjøring av dokumenter til print, trykking, avis osv [-]
Les mer
Arne Rettedals Hus 1 dag 3 900 kr
05 Jun
Kurset er for deg som allerede kan bruke Microsoft Word, men som vil jobbe mer hensiktsmessig med tekstbehandling. [+]
Kurset er for deg som allerede kan bruke Microsoft Word, men som vil jobbe mer hensiktsmessig med tekstbehandling. På kurset vil vi vise deg hvordan du kan jobbe smart og effektivt når du lager dokumenter, slik at du sparer tid i din arbeidshverdag og samtidig ender opp med mer elegante og flotte dokumenter og rapporter. Mål for kursetEtter endt kurs skal du kunne bruke verktøyet på en smart og effektiv måte. ForkunnskaperNoe kjennskap til Word. MålgruppeDette kurset er for deg som vet litt om Word og som ønsker å lære effektiv bruk av verktøyet. UndervisningsformKlasseromsundervisning med maks 12 deltakere. Deltakere må ha med egen datamaskin med relevant programvare. Pris Klasseromsundervisning 6 timer: 3900 kroner inkludert lunsj.  Ansatte ved UiS har egne betalingsbetingelser.   Varighet1 dag fra 09:00 til 15:00 Emner Merketeknikker Navigering og snarveier Disposisjonsvisning Tekst eller tegnformatering Avsnittsformatering Side og inndelingsformatering Stiler – bruke, endre og definere Temaer Innholdsfortegnelse Kryssreferanser, noter Bilde SmartArt Forside Diagram – integrasjon med Excel Hurtigdeler Språkverktøy Topp og bunntekster i inndelinger Åpne et eldre dokument i Word Oppdatere/oppgradere et dokument Hva er .docx? Fletting i Word til word, epost, printer Sette utskriftsopsjoner Skrive ut utvalg og inndelinger [-]
Les mer
1 dag 7 600 kr
Med Power Automate kan du automatisere forretningsprosesser og handlinger på tvers av organisasjonen, med lite eller ingen koding. Ta farvel med kjedelige, repetitive opp... [+]
Med Power Automate kan du automatisere forretningsprosesser og handlinger på tvers av organisasjonen, med lite eller ingen koding. Ta farvel med kjedelige, repetitive oppgaver og effektiviser hverdagen. Ikke minst er Power Automate ofte en del av Microsoft 365 lisensen du kanskje allerede har. Power Automate er Microsoft sin løsning for automatisering av prosesser, og er en tjeneste som lar deg utvikle flyter på tvers av en rekke applikasjoner og tjenester med lite eller ingen koding. Du kan selvfølgelig få tjenestene i Microsoft 365 til å snakke sammen slik du vil, men det finnes også flere hundre koblinger til andre eksterne tjenester. I tillegg har du naturligvis mulighet til å benytte generelle tilkoblinger, for å hente data fra egne APIer, databaser og tjenester. Power Automate gir muligheter til brukere på tvers av organisasjonen som tidligere i stor grad har vært forbeholdt utviklere.  I løpet av kurset vil deltagere få en hands-on opplevelse av hva Power Automate er, hva det kan brukes til, og hvordan en kan jobbe med det. Kursholderen vil gjøre deltakerne godt kjent med terminologien, demonstrere løsninger og utfordre med øvelser.  Dette er et introduksjonskurs, så det er naturligvis mye vi ikke vil rekke å gå gjennom. Kursleder vil peke deltagerne til gode kilder for videre læring. Det er også mulig å be om bedriftsinterne kurs på videregående nivå, der man kan spesifisere ønsket fokus og spesifikke behov. Disse kan også kjøres som workshops.   TA MED EGEN PC   Kursinnhold Power Automate - det store bildet Ulike flyttyper Bli kjent med arbeidsflaten Datakilder og koblinger Beste praksis for navngivning, utvikling, dokumentering m.m. Bruksområder og viktige begrensninger   [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig Hele landet 1 dag 5 950 kr
03 Jun
Målsetning for kurset: Opparbeide grunnleggende ferdigheter i å navigere, kommunisere, kvalitetssikre og høste informasjon fra BIM-modeller i IFC-formatet med bruk av Sol... [+]
Fleksible kurs for fremtidenNy kunnskap skal gi umiddelbar effekt, og samtidig være holdbar og bærekraftig på lang sikt. NTI AS har 30 års erfaring innen kurs og kompetanseheving, og utdanner årlig rundt 10.000 personer i Nord Europa innen CAD, BIM, industri, design og konstruksjon.   På kurset vil du lære å: Sammenstille flere IFC-modeller, og navigere i disse Velge ut grupper av objekter for nærmere studier Legge inn snitt, måle, markere og opprette slides fra visninger av modellen Bruke forhåndsdefinerte regelsett til kontroll av BIM-modeller Kommunisere «issues» (Saker) fra regelsjekk i Excel- og BCF-formatet Høste informasjoner og mengder fra modellen basert på eksisterende templates og klassifikasjoner   Dette er et populært kurs, meld deg på nå! Spesialtilpasset kurs: NTI anbefaler spesialtilpassede kurs for bedrifter som planlegger å sende to eller flere deltakere på Solibri-kurs. Grunnen til dette er at Solibri brukes av mange forskjellige aktører og profesjoner i BAE-bransjen, og følgelig blir de åpne kursene ofte for generelle for enkelte kursdeltakere. I et spesialtilpasset kurs vil vår kurskonsulent kartlegge fokus-områdene i forkant av kurset, og gjennomføre kurset i henhold til selskapets behov, gjerne basert på kundens egne modeller. Utbyttet av kurset blir følgelig mye større. Ta kontakt med oss på telefon 483 12 300, epost: salg-no@nti.biz eller les mer på www.nti.biz [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 1 690 kr
Jobber du med store datamengder? Vil du få kontroll over dataene dine? Har du problemer med utskrift fra Excel? Her vil du få kjennskap til en rekke gode metoder for å... [+]
  Jobber du med store datamengder? Vil du få kontroll over dataene dine? Har du problemer med utskrift fra Excel? Her vil du få kjennskap til en rekke gode metoder for å jobbe med lister.  Webinaret kan også spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt kun for din bedrift.   Kursinnhold:   Prinsipper for å arbeide med lister  Få med deg råd og regler som gjelder for et godt grunnlag   Effektiv merking og navigasjon   Flere måter å sortere grunnlaget på  Sortering etter verdier Sortering etter cellefarge, skriftfarge og celleikon Sortering etter egendefinert liste   Delsammendrag  Lag enkle rapporter ved å bruke delsammendrag verktøyet Kopiere delsammendrag   Filtrering  Se hvordan du finner relevante data i et stort grunnlag Filtrering etter farge og ikon   Fryse første rad og første kolonne     Skjule / vise rader og kolonner     Utskriftinnstillinger  Tilpass utskrift til en side Gjenta rader eller kolonner ved utskrift av flere sider Tilpass utskriftområdet     [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 3 120 kr
Mer enn 1,6 millioner fagfolk innenfor design og konstruksjon verden over, bruker Bluebeam Revu til å optimalisere samarbeidet og gjennomføre prosjekter mer effektivt. [+]
På dette online-kurset vil du lære: Opprette symbolbibliotek i Tool Chest. Skalerte symboler Eksisterende symbolbiblioteker (SKANSKA og CADELIT) Måling, mengder og telling Bruk av Markeringslisten til beregning, sporing og rapportering Bygge opp en riggplan Automatisk tegnforklaring Bruk av riggplan på byggeplass   [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig 4 dager 12 100 kr
05 May
17 Jun
Kurset vil gi en grundig gjennomgang av hovedkommandoene i Inventor. Deltagerne vil også få nødvendig forståelse for prinsipper og arbeidsmetoder i programmet. [+]
Etter gjennomført kurs skal kursdeltagerne bla. kunne bruke Inventor til å:• Lage modeller• Generere tegninger ut i fra modell• Lage sammenstillinger• Utføre de vanligste tegne- og editeringsfunksjoner• Målsette og påføre tekstKursinnhold:• Grunnleggende begrep og arbeidsmetoder • Parametrisk part-modellering• Arbeide med skisser• Features• Arbeide med sammenstillinger• 2D-layout - oppsett og innstillinger• Generere 2D-tegninger fra modell• Målsetting og innsetting av stykklister [-]
Les mer
Nettkurs 365 dager 2 995 kr
Power BI basis - elæringskurs [+]
Power BI basis - elæringskurs [-]
Les mer
Bedriftsintern 2 dager 13 500 kr
In this Workshop, we will use the current versions of Spring Boot, Spring Framework and Project Reactor to write Reactive code and will introduce RSocket, an application ... [+]
You’ll get hands-on experience with building a Reactive application to stream data leveraging the newly available Reactive data types, Spring WebFlux, Spring Data and Rsocket. Besides that, we will work with some new tools which make dealing with errors and blocking APIs visible. Agenda Introduction Reactive Streams, Publisher/Subscriber types and Reactor types Getting familiar with Project Reactor Using Reactive RabbitMQ with Spring Using Rsocket as a streaming message protocol Using Spring WebFlux Functional configuration API for Spring WebFlux Using Reactive Types with Thymeleaf Using Spring Security Reactive Using Spring Data MongoDB to reactively stream data Using Spring Data R2DBC Using Reactive Redis with Spring What’s next?  Target audience This workshop is targeted at developers and architects who are new to reactive programming and want to learn how to use the Spring ecosystem to get started. Requierments Participants should have some prior knowledge about Java and the Spring Framework/Ecosystem. The workshop will be held in English. In order to participate, you will need: A laptop with at enough spare disk space and RAM Java, Maven and your favourite IDE installed (Eclipse, Spring STS, IntelliJ, Netbeans) Docker for some demos [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 5 dager 33 000 kr
VMware Horizon 8: Deploy and Manage is a five-day combination course of VMware Horizon 8: Skills for Virtual Desktop Management & VMware Horizon 8: Infrastructure Adm... [+]
COURSE OVERVIEW . This training collection gives you the hands-on skills to deliver virtual desktops and applications through a single virtual desktop infrastructure platform. You will build on your skills in configuring and managing VMware Horizon® 8 through a combination of lecture and hands-on labs. You learn how to configure and deploy pools of virtual machines and how to provide a customized desktop environment to end-users. Additionally, you will learn how to install and configure a virtual desktop infrastructure platform. You learn how to install and configure VMware Horizon® Connection Server™, VMware Unified Access Gateway™, how to configure a load balancer for use with Horizon, and how to establish Cloud Pod Architecture.  Product Alignment: VMware Horizon 8 V2006 TARGET AUDIENCE Operators, administrators, and architects for VMware Horizon should enroll in this course. These individuals are responsible for the creation, maintenance, and or delivery of remote and virtual desktop services. Additional duties can include the implementation, support, and administration of an organization's end-user computing infrastructure. COURSE OBJECTIVES By the end of the course, you should be able to meet the following objectives: Recognize the features and benefits of Horizon Use VMware vSphere® to create VMs to be used as desktops for Horizon Create and optimize Windows VMs to create Horizon desktops Install and configure Horizon Agent on Horizon desktop Configure and manage the VMware Horizon® Client™ systems and connect the client to a VMware Horizon desktop Configure, manage, and entitle desktop pools of full VMs Configure, manage, and entitle pools of instant-clone desktops Create and use Remote Desktop Services (RDS) desktops and application pools Monitor the Horizon environment using Horizon Console Dashboard and Horizon Help Desk Tool Identify Horizon Connection Server installation, architecture, and requirements. Describe the authentication and certification options for a Horizon environment Recognize the integration process and benefits of VMware Workspace ONE® Access™ and Horizon 8 Discuss performance and scalability options available in Horizon 8 Describe different security options for the Horizon environment COURSE CONTENT 1  Course Introduction Introductions and course logistics Course objectives 2  Introduction to VMware Horizon Recognize the features and benefits of Horizon Describe the conceptual and logical architecture of Horizon 3  Introduction to Use Case Define a use case for your virtual desktop and application infrastructure Convert customer requirements to use-case attributes 4  vSphere for Horizon 8 Explain basic virtualization concepts Use VMware vSphere® Client™ to access your vCenter Server system and VMware ESXi™ hosts Create, provision, and remove a virtual machine 5  VMware Horizon Desktops Create a Windows and a Linux virtual machine using vSphere Optimize and prepare Windows and Linux virtual machines to set up Horizon desktop VMs 6  VMware Horizon Agents Outline the configuration choices when installing Horizon Agent on Windows and Linux virtual machines Create a gold master for Windows Horizon desktops 7  VMware Horizon Pools Identify the steps to set up a template for desktop pool deployment List the steps to add desktops to the VMware Horizon® Connection Server™ inventory Compare dedicated-assignment and floating-assignment pools Outline the steps to create an automated pool Define user entitlement Explain the hierarchy of global, pool-level, and user-level policies 8  VMware Horizon Client Options Describe the different clients and their benefits Access Horizon desktop using various Horizon clients and HTML Configure integrated printing, USB redirection, and the shared folders option Configure session collaboration and media optimization for Microsoft Teams 9  Creating and Managing Instant-Clone Desktop Pools List the advantages of instant clones Explain the provisioning technology used for instant clone desktop pools Set up an automated pool of instant clones Push updated images to instant clone desktop pools 10  Creating RDS Desktop and Application Pools Explain the difference between an RDS desktop pool and an automated pool Compare and contrast an RDS session host pool, a farm, and an application pool Create an RDS desktop pool and an application pool Access RDS desktops and application from Horizon Client Use the instant clone technology to automate the build-out of RDSH farms Configure load-balancing for RDSHs on a farm 11  Monitoring VMware Horizon Monitor the status of the Horizon components using the Horizon Administrator console dashboard Monitor desktop sessions using the HelpDesk tool 12  Course Introduction Introductions and course logistics Course objectives 13  Horizon Connection Server Recognize VMware Horizon reference architecture Identify the Horizon Connection Server supported features Identify the recommended system requirements for Horizon Connection Server Configure the Horizon event database Outline the steps for the initial configuration of Horizon Connection Server Discuss the ADAM database as a critical component of Horizon Connection Server installation 14  VMware Horizon Authentication and Certificates Compare the authentication options that Horizon Connection Server supports Describe the Smartcard authentication options that Horizon Connection Server supports Outline the steps to create a Horizon administrator and custom roles Describe the roles available in a Horizon environment Explain the role that certificates play for Horizon Connection Server Install and configure certificates for Horizon Connection Server Install and configure True SSO in a Horizon environment 15  Workspace ONE Access & Virtual Application Management Recognize the features and benefits of Workspace ONE Access Recognize the Workspace ONE Access console features Explain identity management in Workspace ONE Access Explain access management in Workspace ONE Access Describe the Workspace ONE Access directory integration Describe the Workspace ONE Access directory integration Deploy virtual applications with Workspace services 16  VMware Horizon Performance and Scalability Describe the purpose of a replica connection server Explain how multiple Horizon Connection Server instances in a pod maintain synchronization Describe the 3D rendering options available in Horizon 8 List the steps to configure graphics cards for use in a Horizon environment Configure a load balancer for use in a Horizon environment Explain Horizon Cloud Pod Architecture LDAP replication and VIPA Explain Horizon Cloud Pod Architecture scalability options 17  Managing VMware Horizon Security Explain concepts relevant to secure Horizon connections Describe how to restrict Horizon connections. Discuss the benefits of using Unified Access Gateway List the two-factor authentication options that are supported by Unified Access Gateway List Unified Access Gateway firewall rules Describe the situation in which you might deploy Unified Access Gateway instances with one, two, or three network interfaces TEST CERTIFICATION VMware Certified Professional – Desktop and Mobility 2020 (VCP-DTM 2020) [-]
Les mer
Bedriftsintern 3 dager 27 000 kr
In this course, application developers learn how to design, develop, and deploy applications that seamlessly integrate components from the Google Cloud ecosystem. [+]
Through a combination of presentations, demos, and hands-on labs, participants learn how to use GCP services and pre-trained machine learning APIs to build secure, scalable, and intelligent cloud-native applications. Objectives This course teaches participants the following skills: Use best practices for application development Choose the appropriate data storage option for application data Implement federated identity management Develop loosely coupled application components or microservices Integrate application components and data sources Debug, trace, and monitor applications Perform repeatable deployments with containers and deployment services Choose the appropriate application runtime environment; use Google Container Engine as a runtime environment and later switch to a no-ops solution with Google App Engine Flex All courses will be delivered in partnership with ROI Training, Google Cloud Premier Partner, using a Google Authorized Trainer. Course Outline Module 1: Best Practices for Application Development -Code and environment management-Design and development of secure, scalable, reliable, loosely coupled application components and microservices-Continuous integration and delivery-Re-architecting applications for the cloud Module 2: Google Cloud Client Libraries, Google Cloud SDK, and Google Firebase SDK -How to set up and use Google Cloud Client Libraries, Google Cloud SDK, and Google Firebase SDK-Lab: Set up Google Client Libraries, Google Cloud SDK, and Firebase SDK on a Linux instance and set up application credentials Module 3: Overview of Data Storage Options -Overview of options to store application data-Use cases for Google Cloud Storage, Google Cloud Datastore, Cloud Bigtable, Google Cloud SQL, and Cloud Spanner Module 4: Best Practices for Using Cloud Datastore -Best practices related to the following:-Queries-Built-in and composite indexes-Inserting and deleting data (batch operations)-Transactions-Error handling-Bulk-loading data into Cloud Datastore by using Google Cloud Dataflow-Lab: Store application data in Cloud Datastore Module 5: Performing Operations on Buckets and Objects -Operations that can be performed on buckets and objects-Consistency model-Error handling Module 6: Best Practices for Using Cloud Storage -Naming buckets for static websites and other uses-Naming objects (from an access distribution perspective)-Performance considerations-Setting up and debugging a CORS configuration on a bucket-Lab: Store files in Cloud Storage Module 7: Handling Authentication and Authorization -Cloud Identity and Access Management (IAM) roles and service accounts-User authentication by using Firebase Authentication-User authentication and authorization by using Cloud Identity-Aware Proxy-Lab: Authenticate users by using Firebase Authentication Module 8: Using Google Cloud Pub/Sub to Integrate Components of Your Application -Topics, publishers, and subscribers-Pull and push subscriptions-Use cases for Cloud Pub/Sub-Lab: Develop a backend service to process messages in a message queue Module 9: Adding Intelligence to Your Application -Overview of pre-trained machine learning APIs such as Cloud Vision API and Cloud Natural Language Processing API Module 10: Using Cloud Functions for Event-Driven Processing -Key concepts such as triggers, background functions, HTTP functions-Use cases-Developing and deploying functions-Logging, error reporting, and monitoring Module 11: Managing APIs with Google Cloud Endpoints -Open API deployment configuration-Lab: Deploy an API for your application Module 12: Deploying an Application by Using Google Cloud Build, Google Cloud Container Registry, and Google Cloud Deployment Manager -Creating and storing container images-Repeatable deployments with deployment configuration and templates-Lab: Use Deployment Manager to deploy a web application into Google App Engine flexible environment test and production environments Module 13: Execution Environments for Your Application -Considerations for choosing an execution environment for your application or service:-Google Compute Engine-Kubernetes Engine-App Engine flexible environment-Cloud Functions-Cloud Dataflow-Lab: Deploying your application on App Engine flexible environment Module 14: Debugging, Monitoring, and Tuning Performance by Using Google Stackdriver -Stackdriver Debugger-Stackdriver Error Reporting-Lab: Debugging an application error by using Stackdriver Debugger and Error Reporting-Stackdriver Logging-Key concepts related to Stackdriver Trace and Stackdriver Monitoring.-Lab: Use Stackdriver Monitoring and Stackdriver Trace to trace a request across services, observe, and optimize performance [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 549 kr
God formatering handler ikke bare om å få et regneark til å se pent ut, det handler like mye om å kommunisere effektivt. Et dårlig formatert regneark vil gjøre det vanske... [+]
God formatering i Microsoft Excel handler ikke bare om å få et regneark til å se pent ut; det handler like mye om å kommunisere effektivt. Et dårlig formatert regneark kan gjøre det vanskelig å lese og forstå innholdet. Derimot vil et godt formatert regneark gjøre det enklere å absorbere informasjonen som presenteres. Dette kurset, ledet av Espen Faugstad, vil gi deg ferdighetene du trenger for å formatere data i Microsoft Excel på avansert nivå. Du vil lære hvordan du gjør regnearket mer leselig, forståelig og effektivt. Emner inkluderer formatering av tekstverdier og tallverdier, opprettelse av egendefinerte formateringsregler, tilpasning av rader, kolonner og celler, formatering av tabeller, diagrammer og bilder, og mye mer. Kurset er delt inn i følgende kapitler: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Skrift Kapittel 3: Justering Kapittel 4: Tall Kapittel 5: Stiler Kapittel 6: Celler Kapittel 7: Tabell Kapittel 8: Diagrammer Kapittel 9: Bilder Kapittel 10: Avslutning Etter å ha fullført kurset, vil du kunne bruke avansert formatering i Excel for å forbedre presentasjonen og lesbarheten av dine regneark, noe som er uvurderlig for effektiv kommunikasjon og dataanalyse.   Varighet: 2 timer og 27 minutter   Om Utdannet.no: Utdannet.no tilbyr noen av landets beste digitale nettkurs. Vår tjeneste fungerer på samme måte som strømmetjenester for musikk eller TV-serier, der våre kunder betaler en fast månedspris for tilgang til alle kursene vi har tilgjengelig. Vi har opplevd betydelig vekst de siste årene, med over 30 000 registrerte brukere og 1,5 millioner videoavspillinger. Vårt mål er å gjøre kompetanseutvikling engasjerende, spennende og tilgjengelig for alle, og vi har støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet. [-]
Les mer
1 dag 5 200 kr
Du vil bli fortrolig med PowerPoint og projektor som presentasjonsverktøy for å utnytte de mulighetene som finnes i programmet til å forbedre presentasjoner og støtte deg... [+]
Kursinnhold Du vil bli fortrolig med PowerPoint og projektor som presentasjonsverktøy for å utnytte de mulighetene som finnes i programmet til å forbedre presentasjoner og støtte deg under selve gjennomføringen av presentasjonene.   Utarbeidelse av presentasjon Prinsipper for oppbygning av en presentasjon Lage tidsriktige presentasjoner Disposisjon og struktur Tilpass presentasjon din målgruppe Utarbeide maler Layout og design Utformingsideer Utforming Plassering og oppdeling av sliden Fontstørrelser og bruk av headinger Valg av fargeprofiler Bruke av bilder i presentasjoner Finne gratis bilder som du kan benytte Vannmerker og logo Animasjon Hvordan lage grafikk Video og hyperkoblinger Presentasjon Praktiske tips ved presentasjon Bruk av notater og hjelpemidler Lysbildefremvisning Overganger og pauser Og mye mer... Hurtigtaster Bruk av visuelle effekter Hvordan påvirke og engasjere Og praktisk trening   [-]
Les mer
4 dager 23 000 kr
This course teaches Azure administrators how to plan, deliver, and manage virtual desktop experiences and remote apps, for any device, on Azure. [+]
 Students will learn through a mix of demonstrations and hands-on lab experiences deploying virtual desktop experiences and apps on Windows Virtual Desktop and optimizing them to run in multi-session virtual environments.Students for AZ-140: Configuring and Operating Windows Virtual Desktop on Microsoft Azure are interested in delivering applications on Windows Virtual Desktop and optimizing them to run in multi-session virtual environments. As a Windows Virtual Desktop administrator, you will closely with the Azure Administrators and Architects, along with Microsoft 365 Administrators. Windows Virtual Desktop administrator responsibilities include planning, deploying, packaging, updating, and maintaining the Azure Windows Virtual Desktop infrastructure. They also create session host images, implement and manage FSLogix, monitor Windows Virtual Desktop performance, and automate Windows Virtual Desktop management tasks. COURSE OBJECTIVES   Select an appropriate licensing model for Windows Virtual Desktop Implement networking for Windows Virtual Desktop Manage Windows Virtual Desktop session hosts by using Azure Bastion Configure storage for FSLogix components Create and manage session host images Implement Azure roles and role-based access control (RBAC) for Windows Virtual Desktop Configure user Windows Virtual Desktop experience settings Install and configure apps on a session host Implement business continuity and disaster recovery Monitor and manage Windows Virtual Desktop performance     COURSE CONTENT Module 1: Plan a Windows Virtual Desktop Architecture In this module, you will learn how to assess existing physical and virtual desktop environments, plan and configure name resolution for Active Directory (AD) and Azure Active Directory Domain Services (Azure AD DS), and plan for Windows Virtual Desktop client deployments. LESSONS M1 Windows Virtual Desktop Architecture Design the WVD architecture Design for user identities and profiles LAB: PREPARE FOR DEPLOYMENT OF AZURE WINDOWS VIRTUAL DESKTOP (AZURE AD DS) LAB: PREPARE FOR DEPLOYMENT OF AZURE WINDOWS VIRTUAL DESKTOP (AD DS) After completing module 1, students will be able to: Understand Windows Virtual Desktop Components Understand personal and pooled desktops Recommend an operating system for a WVD implementation Plan a host pools architecture Module 2: Implement a WVD Infrastructure In this module, you will learn how to manage connectivity to the internet and on-premises networks, create a host pool by using the Azure portal, deploy host pools and hosts by using Azure Resource Manager templates, apply OS and application updates to a running WVD host, and create a master image. LESSONS M2 Implement and manage networking for WVD Implement and manage storage for WVD Create and configure host pools and session hosts Create and manage session host image LAB: CREATE AND CONFIGURE HOST POOLS AND SESSION HOSTS (AZURE AD DS) LAB: DEPLOY HOST POOLS AND SESSION HOSTS BY USING THE AZURE PORTAL (AD DS) LAB: IMPLEMENT AND MANAGE STORAGE FOR WVD (AZURE AD DS) LAB: DEPLOY HOST POOLS AND HOSTS BY USING AZURE RESOURCE MANAGER TEMPLATES LAB: DEPLOY AND MANAGE HOST POOLS AND HOSTS BY USING POWERSHELL After completing module 2, students will be able to: Implement Azure virtual network connectivity Manage connectivity to the internet and on-premises networks Understanding Windows Virtual Desktop network connectivity Configure WVD session hosts using Azure Bastion Configure storage for FSLogix components Configure disks and file shares Modify a session host image Create and use a Shared Image Gallery (SIG) Module 3: Manage Access and Security In this module, you will learn how to plan and implement Azure roles and RBAC for WVD, implement Conditional Access policies for connections, plan and implement MFA, and manage security by using Azure Security Center. LESSONS M3 Manage access Manage security LAB: CONFIGURE CONDITIONAL ACCESS POLICIES FOR CONNECTIONS TO WVD (AD DS) After completing module 3, students will be able to: Manage local roles, groups and rights assignment on WVD session hosts. Configure user restrictions by using AD group policies and Azure AD policies Understand Conditional Access policy components Prepare for Azure Active Directory (Azure AD)-based Conditional Access for Windows Virtual Desktop Implement Azure AD-based Conditional Access for Windows Virtual Desktop Module 4: Manage User Environments and Apps In this module, you will learn how to plan for FSLogix, install FSLogix, configure Cloud Cache, deploy an application as a RemoteApp, and implement and manage OneDrive for Business for a multi-session environment. LESSONS M4 Implement and manage FSLogix Configure user experience settings Install and configure apps on a session host LAB: WINDOWS VIRTUAL DESKTOP PROFILE MANAGEMENT (AZURE AD DS) LAB: WINDOWS VIRTUAL DESKTOP PROFILE MANAGEMENT (AD DS) LAB: WINDOWS VIRTUAL DESKTOP APPLICATION PACKAGING (AD DS) After completing module 4, students will be able to: Configure Profile Containers Configure Azure Files to store profile containers for WVD in an AAD DS environment Implement FSLogix based profiles for Windows Virtual Desktop in Azure AD DS environment Implement FSLogix based profiles for Windows Virtual Desktop Prepare for and create MSIX app packages Implement MSIX app attach container for Windows Virtual Desktop in AD DS environmen Module 5: Monitor and maintain a WVD infrastructure In this module, you will learn how to plan and implement a disaster recovery plan for WVD, configure automation for WVD, implement autoscaling in host pools, and optimize session host capacity and performance. LESSONS M5 Plan and implement business continuity and disaster recovery Automate WVD management tasks Monitor and manage performance and health LAB: IMPLEMENT AUTOSCALING IN HOST POOLS (AD DS) After completing module 5, students will be able to: Plan and implement a disaster recovery plan for WVD Configure automation for WVD Monitor WVD by using Azure Monitor Customize Azure Workbooks for WVD monitoring Configure autoscaling of Windows Virtual Desktop session hosts Verify autoscaling of Windows Virtual Desktop session host [-]
Les mer
Arne Rettedals Hus 3 timer 3 200 kr
22 May
Microsoft Teams er et sted for samarbeid med dine kollegaer der alle samtaler, møter, filer og notater er tilgjengelig for alle i ditt team, alt på ett sted. [+]
Microsoft Teams er et sted for samarbeid med dine kollegaer der alle samtaler, møter, filer og notater er tilgjengelig for alle i ditt team, alt på ett sted.  Mål for kursetEtter endt kurs skal du kunne bruke Microsoft Teams på en smart og effektiv måte. ForkunnskaperTeams forutsetter at du har et Microsoft 365 (Office 365) abonnement, og at du har gjort deg kjent med grunnleggende bruk av dette.  MålgruppeDette kurset er for deg som har et Microsoft 365 (Office 365) abonnement, og som ønsker å benytte Teams for å samarbeide med kollegaer på en effektiv måte.  UndervisningsformKlasseromsundervisning med maks 12 deltakere. Deltakere må ha med egen datamaskin med relevant programvare.   Pris3200 kroner Ansatte ved UiS har egne prisbetingelser. Varighet1/2 dag fra 09:00 til 12:00 Emner Med Teams blir det mye enklere å samarbeide med dine kollegaer. På kurset vil vi forklare hvordan Teams fungerer, og vi vil med praktiske øvelser vise hvordan man kan bruke dette verktøyet på en effektiv måte. Opprettelse av Teams Medlemmer i Teams Chatte og videokonferanse med dine kollegaer Oversikt over kalender og innkalling av teammøter Opprette og dele dokumenter Bruk av Teams på en mengde enheter (PC, Mac, mobil og nettbrett) Notatblokk og møteagendaer for Teamet [-]
Les mer