IT-kurs
Du har valgt: Kurs i programvare og applikasjoner
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff i Kurs i programvare og applikasjoner
 

3 dager 1 500 kr
PowerPoint 2010 er et presentasjonsprogram som brukes når vi skal vise fram data – enten det er tekst, bilder, tall eller tegninger. [+]
PowerPoint 2010 er et presentasjonsprogram som brukes når vi skal vise fram data – enten det er tekst, bilder, tall eller tegninger. Programmet kan brukes til å lage lysark som skrives ut, eller vi kan vise presentasjonen ved hjelp av PC + videokanon. På kurset vil grunnleggende funksjoner vektlegges, men vi vil og se på hvordan en bygger opp og setter sammen en presentasjon. Forkunnskaper: Du må ha kunnskaper tilsvarende PC-begynnerkurs. Brukere av Powerpoint 2007 kan og følge dette kurset. [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig Bærum 3 dager 12 480 kr
02 Jun
Kurset er for deg som skal konstruere elektroinstallasjonstegninger i Revit MEP. [+]
  Fleksible kurs for fremtidenNy kunnskap skal gi umiddelbar effekt, og samtidig være holdbar og bærekraftig på lang sikt. NTI AS har 30 års erfaring innen kurs og kompetanseheving, og utdanner årlig rundt 10.000 personer i Nord Europa innen CAD, BIM, industri, design og konstruksjon.     Revit MEP MagiCAD El Basis I   Her er et utvalg av temaene du vil lære på kurset: Introduksjon til BIM Link av Revit-modeller Koordinering av modeller Utarbeidelse av EL-installasjoner Snitt og detaljer Skjemaer og uttrekk til utprint   Dette er et populært kurs, meld deg på nå!   Tilpassete kurs for bedrifterVi vil at kundene våre skal være best på det de gjør - hele tiden.  Derfor tenker vi langsiktig om kompetanseutvikling og ser regelmessig kunnskapsløft som en naturlig del av en virksomhet. Vårt kurskonsept bygger på et moderne sett av ulike læringsmiljøer, som gjør det enkelt å finne riktig løsning uansett behov. Ta kontakt med oss på telefon 483 12 300, epost: salg@nticad.no eller les mer på www.nticad.no [-]
Les mer
Bedriftsintern 1 dag 6 200 kr
Dette kurset gir en grunnleggende oversikt og innføring i noen av de viktigste delene av Microsoft 365, og hvordan du kan bruke det på en effektiv måte. [+]
Dette kurset tilbys som bedriftsinternt kurs   Deltakerne får god kjennskap til lagring og administrasjon av filer i sky, deling av filer, samt produktivitetsverktøy som To Do og OneNote. I tillegg gir vi en introduksjon til verktøy for samhandling via SharePoint og Teams.    Kursinnhold     • Grunnleggende innføring i hva Microsoft Office 365 er     • OneDrive - Lagring i sky     • SharePoint - Biblioteker, lister og samhandling     • Synkronisering av filer mellom pc og sky     • Deling av filer og dokumenter     • Introduksjon til produktivitetsverktøyene OneNote og To Do     • Teams - Navet i Microsoft 365    Målgruppe Alle som ønsker en grunnleggende forståelse av Microsoft 365 og som trenger en innføring i de viktigste delene.   Forkunnskaper Det er ikke krav til forkunnskaper, men det forventes at deltagerne har generell kjennskap til Windows, Office-pakken (Word, Excel, Outlook) og Internett.    [-]
Les mer
4 dager 24 000 kr
Oracle GoldenGate 19c: Fundamentals for Oracle [+]
Oracle GoldenGate 19c: Fundamentals for Oracle [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 1 990 kr
PowerPoint webinar for deg som skal lage eller endre organisasjonens PowerPoint-maler. Profesjonelt utformede maler er et viktig utgangspunkt for å lage profesjonelle pr.... [+]
Instruktørbasert opplæring:   PowerPoint nivå 4 - Utvikling av maler Lysbildemal Generelt om maloppsettet Flere lysbildemaler i samme presentasjon Definere temafarger Bytte lysbildemal i en presentasjon Gjøre maler tilgjengelig for "alle" Lysbildeoppsett Tilpasse eksisterende oppsett Lage egendefinerte lysbildeoppsett Kontrollere rekkefølgen på plassholdere   3 gode grunner til å delta 1. Få forståelse av hvordan malen fungerer 2. Lær hvordan temafarger styrer utseende 3. Se hvordan du kan tilpasse lysbildeoppsett, og hvordan lage egne [-]
Les mer
Arne Rettedals Hus 3 timer 3 200 kr
03 Jun
OneNote er et program fra Microsoft som gir deg mulighet til å digitalisere dine notater, og på kurset viser vi deg hvordan du jobber med opprettelse og oppbygning av not... [+]
OneNote er et program fra Microsoft som gir deg mulighet til å digitalisere dine notater. Programmet egner seg særlig for deg som har behov for å skrive møtenotater, foredragsnotater og arbeidsnotater. OneNote vil synkronisere dine notater på tvers av dine enheter, og kan benyttes på din PC, din smarttelefon eller nettbrett. Du kan bygge inn tekst og filer fra Outlook, Word, Excel og PowerPoint, samt film- og lydfiler. Har du oversikten over notater etter at møter er over? Føler du at de papirbaserte notatene over tid blir uoversiktlige og lite tilgjengelige. Du kan jobbe raskere, smartere og bedre ved å ta i bruk OneNote. I dine digitale notater i OneNote kan du inkludere tekst, bilder, lenker til filer og websider, lyd og film. Du kan ta notater fra din smarttelefon, ditt nettbrett eller din PC; alt etter hva du har tilgjengelig. Systemet vil synkronisere notatene på tvers av dine enheter. OneNote er en del av Microsoft Office og er tilgjengelig gratis for alle.  Kurset kan spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt i deres eller våre lokaler. Deltakere må ha med egen datamaskin med relevant programvare. 6 gode grunner til å delta Du vil se hvor enkelt det er å ta raske notater Lær hvordan du finner igjen notater raskt og effektivt Du vil kunne koble notater til oppgaver i Outlook Lær å holde møtenotater koblet til avtaler og møter i Outlook Få en innføring i hvordan flere kan jobbe samtidig med notater Lær hvordan OneNote kobler lyd/videoopptak med notater Synkroniser dine notater mellom dine enheter (PC, mobil, nettbrett) Forkunnskap: Erfaring i bruk av Microsoft Office. Varighet:3 timer Pris:3200 kroner Ansatte ved UiS har egne betalingsbetingelser. [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig 3 dager 11 200 kr
Utvikle 3D-modeller og lage realistiske bilder og animasjoner av disse. [+]
AutoCAD 3D introduksjonskurs: Deltagerne skal kunne skille mellom ulike modelltyper, og kjenne til grunnprinsipper for 3D-modellering og bruk av koordinatsystem, samt beherske bruk av betraktningsvinkler og skjermnavigering. Koordinatsystemer Angivelse av punkter i rommet Solid modellering Surface modellering Mesh modellering Sette opp Layout i paperspace, projeksjoner og snitt Lagstruktur og lagdefinisjon, farger, linjetyper, målsetting Lyssetting, naturlig sollys og lokale lyskilder Knytte materialer til objekt eller til lag Renderfunksjoner Animasjon og video [-]
Les mer
Bedriftsintern 3 dager 27 000 kr
This three-day instructor-led class introduces participants to the comprehensive and flexible infrastructure and platform services provided by Google Cloud, with a focus ... [+]
Through a combination of presentations, demos, and hands-on labs, participants explore and deploy solution elements, including infrastructure components such as networks, systems, and application services. This course also covers deploying practical solutions including securely interconnecting networks, customer-supplied encryption keys, security and access management, quotas and billing, and resource monitoring. Course Objectives This course teaches participants the following skills: Configure VPC networks and virtual machines Administer Identity and Access Management for resources Implement data storage services in Google Cloud Manage and examine billing of Google Cloud resources Monitor resources using Google Cloud services Connect your infrastructure to Google Cloud Configure load balancers and autoscaling for VM instances Automate the deployment of Google Cloud infrastructure services Leverage managed services in Google Cloud All courses will be delivered in partnership with ROI Training, Google Cloud Premier Partner, using a Google Authorized Trainer. Course Outline Module 1: Introduction to Google Cloud -List the different ways of interacting with Google Cloud-Use the Cloud Console and Cloud Shell-Create Cloud Storage buckets-Use the Google Cloud Marketplace to deploy solutions Module 2: Virtual Networks -List the VPC objects in Google Cloud-Differentiate between the different types of VPC networks-Implement VPC networks and firewall rules-Implement Private Google Access and Cloud NAT Module 3: Virtual Machines -Recall the CPU and memory options for virtual machines-Describe the disk options for virtual machines-Explain VM pricing and discounts-Use Compute Engine to create and customize VM instances Module 4: Cloud IAM -Describe the Cloud IAM resource hierarchy-Explain the different types of IAM roles-Recall the different types of IAM members-Implement access control for resources using Cloud IAM Module 5: Data Storage Services -Differentiate between Cloud Storage, Cloud SQL, Cloud Spanner, Cloud Firestore and Cloud Bigtable-Choose a data storage service based on your requirements-Implement data storage services Module 6: Resource Management -Describe the cloud resource manager hierarchy-Recognize how quotas protect Google Cloud customers-Use labels to organize resources-Explain the behavior of budget alerts in Google Cloud-Examine billing data with BigQuery Module 7: Resource Monitoring -Describe the services for monitoring, logging, error reporting, tracing, and debugging-Create charts, alerts, and uptime checks for resources with Cloud Monitoring-Use Cloud Debugger to identify and fix errors Module 8: Interconnecting Networks -Recall the Google Cloud interconnect and peering services available to connect your infrastructure to Google Cloud-Determine which Google Cloud interconnect or peering service to use in specific circumstances-Create and configure VPN gateways-Recall when to use Shared VPC and when to use VPC Network Peering Module 9: Load Balancing and Autoscaling -Recall the various load balancing services-Determine which Google Cloud load balancer to use in specific circumstances-Describe autoscaling behavior-Configure load balancers and autoscaling Module 10: Infrastructure Modernization -Automate the deployment of Google Cloud services using Deployment Manager or Terraform-Outline the Google Cloud Marketplace Module 11: Managed Services Describe the managed services for data processing in Google Cloud [-]
Les mer
Nettkurs 1 time
Få en gratis, effektiv og god innføring i SharePoint! Vi viser deg nyttig funksjonalitet slik at du kommer i gang. [+]
Få en gratis, effektiv og god innføring i SharePoint Online! Vi viser deg nyttig funksjonalitet slik at du kommer igang. Webinaret varer i 1 time og består av 1 økt à 45 min, samt 15 min spørsmålsrunde. Webinaret kan også spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt kun for din bedrift.   Kursinnhold:   Hva er SharePoint? Bruksområder for SharePoint i Office 365 SharePoint eller OneDrive? Ord og uttrykk i SharePoint   Bli kjent med områder Lagre informasjon i lister Lagre filer i bibliotek Presentere informasjon på sider   Jobbe med dokumenter Opprette og redigere dokument Deling av dokumenter Søk etter innhold   Veien videre Flow Nyheter Teams   3 gode grunner til å velge KnowledgeGroup 1. Best practice kursinnhold 2. Markedets beste instruktører 3. Du får tilgang til korte "how-to"-videoklipp [-]
Les mer
1 dag 9 500 kr
AZ-2003: Deploy cloud-native apps using Azure Container Apps [+]
AZ-2003: Deploy cloud-native apps using Azure Container Apps [-]
Les mer
Nettstudie 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Hva er SharePoint. Roller. Tilgang til SharePoint. Opprette og bruke Team Sites. Navigering. Lister og Libraries. Home page. Opprette og bruke webpart. Opprette og bruke ... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Du må ha god kjennskap til Windows 2008 server og oppsett av AD og DNS og installasjon av SQL 2008 server. For deg som ikke har kjennskap til Windows 2008 server og/eller som heller vil bruke mer tid på SharePoint kan vi tilby en variant der du får ferdig oppsatte servere og SharePoint installert. Innleveringer: 8 obligatoriske øvinger. Personlig veileder: ja Vurderingsform: 2 dagers praktisk hjemmeeksamen med både teoretiske og praktiske oppgaver. Ansvarlig: Stein Meisingseth Eksamensdato: 19.12.13 / 15.05.14         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten må:- kjenne til bruken av SharePoint i forskjellige situasjoner i en bedrift/organisasjon- kunne gjøre rede for hvordan SharePoint brukes i samskriving- kunne beskrive hvordan ulike roller i en organisasjon kan bruke SharePoint- ha kjennskap til hva det vil si å ha ansvaret for bruken av SharePoint i en bedrift/organisasjon FERDIGHETER:Kandidaten må:- kunne opprette webområder for deling av informasjon med andre- kunne sette opp administrasjon av dokumenter- kunne sette opp publisering av rapporter- kunne sette opp sidestruktur og brukerrettigheter, sideoppsett og tillatelser- kunne opprette infrastruktur for webområder- kunne sette opp muligheter for søking- kunne konfigurere systemet for bruk fra Internett- kunne konfigurerer Office Web Apps- kunne sette opp muligheter for å benytte arbeidsflyt GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- har kompetanse til selvstendig både å formidle og å ta i bruk sine kunnskaper og ferdigheter i en bedrift som vil bruke SharePoint- kan i et praktisk prosjekt forklare og gjøre bruk av sin kunnskap for bruk av SharePoint Innhold:Hva er SharePoint. Roller. Tilgang til SharePoint. Opprette og bruke Team Sites. Navigering. Lister og Libraries. Home page. Opprette og bruke webpart. Opprette og bruke SharePoint Sites and Site Collections. Opprette og bruke maler. Sikkerhet i SharePoint. Opprette og bruke Wiki. Dokumentdeling. Søking.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag SharePoint 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
2 dager 11 900 kr
Vil du ha full kontroll på tabeller, bilder og alle de andre elementene man kan ha i et Word-dokument? Da er dette Word Grunnkurset noe for deg! [+]
Har du lyst å få en solid innføring, eller ønsker du å lære mer om Word? Vil du jobbe effektivt og lage oversiktelige, strukturerte og lettleste dokumenter? Vil du ha full kontroll på tabeller, bilder og alle de andre elementene man kan ha i et Word-dokument? Da er ”Word Grunnleggende” kurset for deg! Kurset kan også spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt i deres eller våre lokaler.   Kursinnhold:   Dag 1   Arbeidsmiljø Introduksjon. Hva møter oss når vi åpner Word og hvordan jobber man i programmet Jobb effektivt. Hvordan sparer du tid og jobber best i Word Begreper. Bli kjent med ord og uttrykk som møter deg i Word Mus og tastatur. Hvordan bruker og kombinerer du disse for å få gjort det du vil   Lag egne dokumenter Skrifttyper og størrelse. Gjør dokumentet pent og lettlest ved å endre utseende på skriften Justering av tekst. Venstre-, høyre-, midt- og blokkjustering av tekst Marger og innrykk. Endre marger og justere innrykk i avsnitt raskt og enkelt   Dokumentbehandling Ha kontroll på flere dokumenter. Åpne, lukke og lagre dokumenter med forskjellig navn Mapper. Opprette mapper og undermapper for å lagre i disse og holde orden Sikkerhetskopiering. Litt om sikkerhetskopiering og lagring med nytt navn for å bevare originaler   Redigering Formatering. Endre utseende på teksten du har skrevet Flytting/sletting av tekst. Gjør større eller mindre endringer i teksten med enkle grep Angremuligheter. Ikke vær redd for å prøve deg frem i Word, du kan jo alltids angre… Søk og erstatt tekst. Finn det ordet du er ute etter, eller gjør store endringer og rettelser effektivt Stavekontroll. Sørg for at du Ikke har skrivefeil eller grammatiske feil i dokumentet ditt   Dag 2   Repetisjon og oppgaver Det viktigste fra dag 1. Vi repeterer det viktigste og mest relevante for deg Oppgaver. Forsikre deg om at du mestrer programmet og se flere muligheter   Punktmerking, nummerering og automatikk Punktmerking. Lag lister med hoved- og underpunkter Nummerering. Få automatisk nummerering på listene dine Autokorrektur. Du kan endre innstillinger for stor bokstav etter punktum og hvordan Word endrer vanlige skrivefeil. Sidenummerering. Få automatisk sidetall på alle sider   Masseutsendelse og tabeller Introduksjon. Hva er masseutsendelse/fletting og hva må være på plass for at det skal fungere. Navneliste. Du lærer å lage en navneliste i Word som kan brukes til masseutsendelse Lag en tabell. Sett inn tabell og fyll den raskt inn med den informasjonen du ønsker Tilpass tabellen. Gjør tabellen oversiktelig og lesbar Brev. Du vil kombinere ett brev og en navneliste slik at hver person får sitt navn på sitt brev Etiketter og konvolutter. En liten introduksjon til mulighetene med fletting   Bilder Sett inn bilder. Sett inn bilder i Word fra PCen eller internett Tilpass bilder. Endre størrelse på bilder, legg på effekter og bestem hvordan bilde og tekst skal stå i forhold til hverandre Rediger bilder. Beskjær bilder, få god kontrast og komprimer bildene for å spare plass   [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 549 kr
God formatering handler ikke bare om å få et regneark til å se pent ut, det handler like mye om å kommunisere effektivt. Et dårlig formatert regneark vil gjøre det vanske... [+]
God formatering i Microsoft Excel handler ikke bare om å få et regneark til å se pent ut; det handler like mye om å kommunisere effektivt. Et dårlig formatert regneark kan gjøre det vanskelig å lese og forstå innholdet. Derimot vil et godt formatert regneark gjøre det enklere å absorbere informasjonen som presenteres. Dette kurset, ledet av Espen Faugstad, vil gi deg ferdighetene du trenger for å formatere data i Microsoft Excel på avansert nivå. Du vil lære hvordan du gjør regnearket mer leselig, forståelig og effektivt. Emner inkluderer formatering av tekstverdier og tallverdier, opprettelse av egendefinerte formateringsregler, tilpasning av rader, kolonner og celler, formatering av tabeller, diagrammer og bilder, og mye mer. Kurset er delt inn i følgende kapitler: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Skrift Kapittel 3: Justering Kapittel 4: Tall Kapittel 5: Stiler Kapittel 6: Celler Kapittel 7: Tabell Kapittel 8: Diagrammer Kapittel 9: Bilder Kapittel 10: Avslutning Etter å ha fullført kurset, vil du kunne bruke avansert formatering i Excel for å forbedre presentasjonen og lesbarheten av dine regneark, noe som er uvurderlig for effektiv kommunikasjon og dataanalyse.   Varighet: 2 timer og 27 minutter   Om Utdannet.no: Utdannet.no tilbyr noen av landets beste digitale nettkurs. Vår tjeneste fungerer på samme måte som strømmetjenester for musikk eller TV-serier, der våre kunder betaler en fast månedspris for tilgang til alle kursene vi har tilgjengelig. Vi har opplevd betydelig vekst de siste årene, med over 30 000 registrerte brukere og 1,5 millioner videoavspillinger. Vårt mål er å gjøre kompetanseutvikling engasjerende, spennende og tilgjengelig for alle, og vi har støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 dager 24 000 kr
The Veeam® Availability Suite™ v11: Configuration and Management training course is a three-day, technical deep dive focused on teaching IT professionals the skills to co... [+]
COURSE OVERVIEW . With extensive hands-on-labs, the class enables administrators and engineers to effectively manage data in an ever-changing technical and business environment, bringing tangible benefit to businesses in the digital world. This course is based on Veeam Availability Suite v11. TARGET AUDIENCE This course is suitable for anyone responsible for configuring, managing or supporting a Veeam Availability Suite v11 environment. COURSE OBJECTIVES After completing this course, attendees should be able to: Describe Veeam Availability Suite components usage scenarios and relevance to your environment. Effectively manage data availability in on-site, off-site, cloud and hybrid environments. Ensure both Recovery Time Objectives (RTOs) and Recovery Point Objectives (RPOs) are met. Configure Veeam Availability Suite to ensure data is protected effectively. Adapt with an organization’s evolving technical and business data protection needs. Ensure recovery is possible, effective, efficient, secure and compliant with business requirements. Provide visibility of the business data assets, reports and dashboards to monitor performance and risks. COURSE CONTENT Introduction Describe RTOs and RPOs, what they mean for your business, how to manage and monitor performance against them The 3-2-1 Rule and its importance in formulating a successful backup strategy Identify key Veeam Availability Suite components and describe their usage scenarios and deployment types Building Backup Capabilities Backup methods, the appropriate use cases and impact on underlying file systems Create, modify, optimize and delete backup jobs, including Agents and NAS Backup jobs. Explore different tools and methods to maximize environment performance Ensure efficiency by being able to select appropriate transport modes while being aware of the impact of various backup functions on the infrastructure Building Replication Capabilities Identify and describe the options available for replication and impacts of using them Create and modify replication jobs, outline considerations to ensure success Introduce the new Continuous Data Protection (CDP) policy Secondary Backups Simple vs. advanced backup copy jobs, how to create and modify them using best practices to ensure efficient recovery Discuss using tapes for backups Advanced Repository Capabilities Ensure repository scalability using a capability such as SOBR on-premises and off-site including integration with cloud storage Ensure compatibility with existing deduplication appliances Introduce the new hardened repository Protecting Data in the Cloud Review how Veeam can protect the data of a cloud native application Review how Veeam Cloud Connect enables you to take advantage of cloud services built on Veeam Review how Veeam can be used to protect your Office 365 data Restoring from Backup Ensure you have the confidence to use the correct restore tool at the right time for restoring VMs, bare metal and individual content such as files and folders Utilize Secure Restore to prevent the restoration of malware Describe how to use Staged Restore to comply with things like General Data Protection Regulation (GDPR) before releasing restores to production Identify, describe and utilize the different explores and instant recovery tools and features Recovery from Replica Identify and describe in detail, failover features and the appropriate usage Develop, prepare and test failover plans to ensure recovery Disaster recovery from replica to meet a variety of real-world recovery needs Testing Backup and Replication Testing backups and replicas to ensure you can recover, what you need, when you need to Configure and setup virtual sandbox environments based on backup, replicas and storage snapshots Veeam Backup Enterprise Manager and Veeam ONE Introduce the concept of monitoring your virtual, physical and cloud environments with Veeam Backup Enterprise Manager and Veeam ONE™ Configuration Backup Locate, migrate or restore backup configuration   TEST CERTIFICATION Completion of this course satisfies the prerequisite for taking the Veeam Certified Engineer (VMCE) 2021 exam. [-]
Les mer
Arne Rettedals Hus 1 dag 4 400 kr
21 May
Har du store mengder data i Excel? Med verktøyet pivottabeller i Excel har du et kraftig verktøy som gjør at du raskt og enkelt analyserer store datamengder. [+]
Har du store mengder data i Excel? Med verktøyet pivottabeller i Excel har du et kraftig verktøy som gjør at du raskt og enkelt sammenfatter hovedtall for store mengder data. I databehandling er en pivottabell et datavisualiseringsverktøy, og i Excel er dette verktøyet ypperlig for å trekke ut konklusjoner fra store mengder data. Blant andre funksjoner kan en pivottabell automatisk sortere, telle, summere totaler eller gjennomsnitt av de data som er lagret i en tabell eller regneark, og resultatene vises i en annen tabell som viser sammenfattet data. Med pivottabeller kan du på en rask og elegant måte summere, analysere, granske og presentere dine data med få klikk. Pivottabeller gir deg en svært effektiv måte å justere hvordan dine resultater skal vises. På basis av dine pivottabeller kan du også opprette flotte pivotdiagrammer som automatisk oppdateres når det gjøres endringer i dine pivottabeller.  Kurset kan også spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt i deres eller våre lokaler. ForkunnskaperPå nivå med Excel videregående kurs eller tilsvarende kjennskap til programmet. Undervisningsform Klasseromsundervisning, med maks 12 deltakere. Deltakere må ha med egen datamaskin med relevant programvare. Pris4400 kroner inkludert lunsj. Ansatte ved UiS har egne prisbetingelser Varighet 1 dag - fra kl 09:00 til kl 15:00 Emner Hva er en Pivottabell? Kildedata – rydde opp i lister før bruk Bruke liste eller tabell som kilde Pivottabell Pivottabellverktøy Pivottabellutseende Feltvelger Sortering Filtrering Rapportfilter Grupperinger Beregninger og funksjoner Delsummer og totalsummer Vise data på ulike måter Oppdateringer og endringer i datakilden Rapportoppsett Pivottabellstiler Slicer Tidslinje Pivotdiagram Utseende på pivottabell- og pivotdiagram [-]
Les mer