IT-kurs
Du har valgt: Kurs i programvare og applikasjoner
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff i Kurs i programvare og applikasjoner
 

Nettkurs 365 dager 2 995 kr
Power BI basis - elæringskurs [+]
Power BI basis - elæringskurs [-]
Les mer
Nettkurs 365 dager 2 995 kr
Excelkurs Basis - elæringskurs [+]
Excelkurs Basis - elæringskurs [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig Bærum Hele landet 3 dager 12 480 kr
27 Jan
24 Mar
02 Jun
Kurset er for deg som skal konstruere elektroinstallasjonstegninger i Revit MEP. [+]
  Fleksible kurs for fremtidenNy kunnskap skal gi umiddelbar effekt, og samtidig være holdbar og bærekraftig på lang sikt. NTI AS har 30 års erfaring innen kurs og kompetanseheving, og utdanner årlig rundt 10.000 personer i Nord Europa innen CAD, BIM, industri, design og konstruksjon.     Revit MEP MagiCAD El Basis I   Her er et utvalg av temaene du vil lære på kurset: Introduksjon til BIM Link av Revit-modeller Koordinering av modeller Utarbeidelse av EL-installasjoner Snitt og detaljer Skjemaer og uttrekk til utprint   Dette er et populært kurs, meld deg på nå!   Tilpassete kurs for bedrifterVi vil at kundene våre skal være best på det de gjør - hele tiden.  Derfor tenker vi langsiktig om kompetanseutvikling og ser regelmessig kunnskapsløft som en naturlig del av en virksomhet. Vårt kurskonsept bygger på et moderne sett av ulike læringsmiljøer, som gjør det enkelt å finne riktig løsning uansett behov. Ta kontakt med oss på telefon 483 12 300, epost: salg@nticad.no eller les mer på www.nticad.no [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 2 timer 1 990 kr
15 Jan
Power BI – Profesjonelle rapporter [+]
Power BI – Profesjonelle rapporter [-]
Les mer
Nettkurs 365 dager 2 995 kr
Excelfunksjoner - elæringskurs [+]
Excelfunksjoner - elæringskurs [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 1 990 kr
Dette webinaret fokuserer på bruk av eksisterende presentasjoner, endringer av disse, samt det å klargjøre for presentasjon. Vi viser deg en rekke tips og teknikker so... [+]
Dette webinaret fokuserer på bruk av eksisterende presentasjoner, endringer av disse, samt det å klargjøre for presentasjon. Vi viser deg en rekke tips og teknikker som bidrar til at presentasjonen ser strøken ut, og som hjelper deg å spare verdifull tid i forberedelsesfasen.  Webinaret varer i 2 timer og består av to økter à 45 min. Etter hver økt er det 10 min spørsmålsrunde. Mellom øktene er det 10 min pause.  Webinaret kan også spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt kun for din bedrift.   Kursinnhold:   Gjenbruk Sette inn lysbilder fra andre presentasjoner Tilbakestille lysbildeoppsett Endre mal Rydde opp i manuelle feil   Klargjøring Konvertere tekst til SmartArt Animasjon og lysbildeovergang Tilrettelegge for navigasjon (hyperkoblinger) Tilpasset fremvisning Lag lysbildefremvisning Ta med presentasjonen på minnepinne   3 gode grunner til å delta 1. Lær og gjenbruke innhold fra andre presentasjoner effektivt 2. Få oversikt over måter å "rydde opp" i en presentasjon 3. Få tips til praktiske verktøy til ferdigstilling av presentasjonen   [-]
Les mer
Nettstudie 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Hva er SharePoint. Roller. Tilgang til SharePoint. Opprette og bruke Team Sites. Navigering. Lister og Libraries. Home page. Opprette og bruke webpart. Opprette og bruke ... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Du må ha god kjennskap til Windows 2008 server og oppsett av AD og DNS og installasjon av SQL 2008 server. For deg som ikke har kjennskap til Windows 2008 server og/eller som heller vil bruke mer tid på SharePoint kan vi tilby en variant der du får ferdig oppsatte servere og SharePoint installert. Innleveringer: 8 obligatoriske øvinger. Personlig veileder: ja Vurderingsform: 2 dagers praktisk hjemmeeksamen med både teoretiske og praktiske oppgaver. Ansvarlig: Stein Meisingseth Eksamensdato: 19.12.13 / 15.05.14         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten må:- kjenne til bruken av SharePoint i forskjellige situasjoner i en bedrift/organisasjon- kunne gjøre rede for hvordan SharePoint brukes i samskriving- kunne beskrive hvordan ulike roller i en organisasjon kan bruke SharePoint- ha kjennskap til hva det vil si å ha ansvaret for bruken av SharePoint i en bedrift/organisasjon FERDIGHETER:Kandidaten må:- kunne opprette webområder for deling av informasjon med andre- kunne sette opp administrasjon av dokumenter- kunne sette opp publisering av rapporter- kunne sette opp sidestruktur og brukerrettigheter, sideoppsett og tillatelser- kunne opprette infrastruktur for webområder- kunne sette opp muligheter for søking- kunne konfigurere systemet for bruk fra Internett- kunne konfigurerer Office Web Apps- kunne sette opp muligheter for å benytte arbeidsflyt GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- har kompetanse til selvstendig både å formidle og å ta i bruk sine kunnskaper og ferdigheter i en bedrift som vil bruke SharePoint- kan i et praktisk prosjekt forklare og gjøre bruk av sin kunnskap for bruk av SharePoint Innhold:Hva er SharePoint. Roller. Tilgang til SharePoint. Opprette og bruke Team Sites. Navigering. Lister og Libraries. Home page. Opprette og bruke webpart. Opprette og bruke SharePoint Sites and Site Collections. Opprette og bruke maler. Sikkerhet i SharePoint. Opprette og bruke Wiki. Dokumentdeling. Søking.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag SharePoint 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Sentrum 2 dager 12 490 kr
27 Feb
23 Apr
24 Jun
Excel Ekspert kurs for deg som ønsker en omfattende fordypning i Excel knyttet til formler og funksjoner, men som ikke har tid til å sette deg inn i dette på egenhånd... [+]
Excel Ekspert kurs for deg som ønsker en omfattende fordypning i Excel knyttet til formler og funksjoner, men som ikke har tid til å sette deg inn i dette på egenhånd. Vil du lære mer om håndtering av datagrunnlag og rapportering på grunnlag fra flere kilder, samt bygging av dynamiske modeller? Da er ”Excel Ekspert” kurset for deg! Kurset kan også spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt i deres eller våre lokaler.   Kursinnhold:   Dag 1   Funksjoner i Excel Utarbeidelse av dynamiske modeller ved bruk av navn og funksjoner. Funksjoner. Få oversikt over flere avanserte funksjoner samt se kraften av å bruke sammensatte funksjoner Navn. Bruk navn for å forenkle og tydeliggjøre formler og funksjoner. Lag dynamiske etiketter til diagrammer Matriseregning. Få en innføring i hvordan du kan jobbe med matrisefunksjonalitet i Excel.   Alternativknapper og kombinasjonsbokser Gjør modellene dine mer interaktive ved bruk av kontroller   Dag 2   Klargjøre data for beregninger ved bruk av PowerQuery Hva er PowerQuery? Lese inn data til PowerQuery fra ulike kilder Eksempel: tilføye og slå sammen Snu krysstabell Kobling til tekstfil med problemer Manglende struktur i kolonner. Lær hvordan du kan gjengi informasjon i regnearket slik at grunnlaget kan brukes til rapportering. Duplikater. Lær forskjellige måter å kvitte seg med duplikater på. Splitte informasjon. Lær forskjellige måter for å skille data i kolonner.   Beregninger ved bruk av Pivot Eksempel: prosentvis fordeling ”i år mot i fjor”. Pivotkonsolidering og datakonsolidering.   Makroer Innspilling av makro. Hvordan lage makroer for å automatisere rutinearbeid? Redigering av makroer. Lær hvordan makroer kan gjøres mer dynamiske, kombinert med navn og bruk av meldingsbokser og ”hvis” setninger. Demonstrere viktige VBA metoder 4 gode grunner til å velge KnowledgeGroup 1. Best practice kursinnhold 2. Markedets beste instruktører 3. Små kursgrupper 4. Kvalitets- og startgaranti     [-]
Les mer
Sentrum 1 dag 6 900 kr
07 Mar
Dette er kurset for deg som skal opprette og utforme store dokumenter i Word. [+]
Jobber du ofte med store dokumenter og ønsker å ha bedre oversikt i disse? Savner du noen praktiske tips og triks for å få bedre kontroll på formatering, layout og tekstflyt? Ønsker du å jobbe mer effektivt med disse dokumentene? Da er Jobb smart med store dokumenter kurset for deg! Kurset kan også spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt i deres eller våre lokaler.   Kursinnhold:   Problemstillinger rundt store dokumenter Forankring av objekter Bruk av bilder Bruk av stiler   Store dokumenter Navigasjon Stiler Nummerere overskrifter Plassering av tabeller og bilder Kryssreferanse Fotnoter og sluttnoter Disposisjonsvisning/ Navigasjonsrute   Innholdsfortegnelse og stikkordregister Lage innholdsfortegnelse Lage stikkordregister Figurliste/bildeliste   Topp/bunntekst Sidenummerering Egendefinert topp- og bunntekst Bruk av felt Variabel topp- og bunntekst Bruk av inndelinger   Rydde/klargjøre dokumenter Diverse søk/erstatt muligheter Bruk av stilervinduet for å håndtere "manuell formatering"   4 gode grunner til å velge KnowledgeGroup 1. Best practice kursinnhold 2. Markedets beste instruktører 3. Små kursgrupper 4. Kvalitets- og startgaranti   [-]
Les mer
1 dag 5 900 kr
Har du følelsen av at «dette kan gjøres litt enklere» når du jobber i Excel? Her har vi samlet en del tips og triks. I og med at dette er en workshop er ikke pensum spikr... [+]
Forutsetter kunnskap tilsvarende lær å mestre ExcelTips:•   Merking med ctrl tasten•   Enklere deling•   Verktøylinjen for hutigtilgang•   Forbedret autofullfør•   Microsoft oversetter•   Dikter•   Stockbilder – mange figurer og bilder som er gratis å bruke•   OneDrive – Automatisk lagringTriks:•   Autofyll•   Slicere•   PowerQuery – Transformer data før du importerer til Excel•   Pivot tabell – presenter dine data i lesbart format [-]
Les mer
Oslo Bergen Og 1 annet sted 4 dager 28 900 kr
04 Mar
04 Mar
14 Apr
Kubernetes Administration (LFS458) [+]
Kubernetes Administration (LFS458) [-]
Les mer
Bedriftsintern 4 timer 6 200 kr
Trenger bedriften din å bli bedre på samhandlingsløsning for prosjekter og avdelinger? Har bedriften din brukt Microsoft Teams en stund, men dere møter stadig små og stor... [+]
Dette kurset tilbys som bedriftsinternt kurs   Fra mars 2020 til oktober 2020 økte antall daglige teams-brukere på verdensbasis fra 44 millioner til 115 millioner. Dette er en enorm økning og for mange innebar det å bli kastet inn i noe nytt uten opplæring. Det som egentlig skulle gjøre arbeidsdagen lettere, lagde flere utfordringer.  Appen er brukervennlig og fungerer sømløst med de andre verktøyene i Microsoft 365, men appen vokser ettersom behovene endrer seg, og med 115 millioner brukere er behovene også mange. Microsoft Teams er derfor et stort verktøy for god og effektiv samhandling, men verktøyene kan være så gode de bare vil – dersom de som bruker det ikke er kjent med funksjonalitetene som gjør Microsoft sømløst. I løpet av kurset vil deltagere få en god oversikt på hva Teams er, hva det kan brukes for, og hvordan best mulig bruke det. Kurset gir også tips og triks for best practice, samt hvordan man kan holde seg oppdatert på ny funksjonalitet som kommer.    Metode: Digitalkurs: Kursholder holder informative økter med gjennomgang og demonstrasjoner av de viktigste verktøyene, hvordan de virker sammen, og hvordan du og dine kollegaer bruker de effektivt sammen. Kursdeltakerne vil ha mulighet til å stille spørsmål, enten muntlig eller skriftlig, avhengig av gruppestørrelsen.    Kurs på Bouvethuset på Majorstuen: Kursholdere vil bruke en kombinasjon av undervisning, demonstrasjoner og øvelser så deltagerne kan raskt komme i gang og samtidig bygge en bevisst og robust tilnærming til verktøyet. Deltagkerne får da mulighet til å teste ut funksjonalitet underveis i Bouvet sitt kursmiljø.    Målgruppe Alle som ønsker en grundig introduksjon og opplæring i Teams applikasjonen. Det passer både for deg som aldri har brukt Teams før, og for deg som ønsker å utvikle deg til superbruker. Spesielt egnet for deg som skal være med å spesifisere, tilrettelegge eller være ansvarlig for innføring av samhandlingsløsninger.   Kursinnhold •    Teams som del av Office 365 plattformen•    Oversikt over begreper, lisensmodeller og relatert•    Pålogging, navigasjon og grensesnitt i Teams•    Hvordan strukturere velfungerende Teams: kanaler, faner, og mer•    Fillagring og fildeling•    Samtaler, chat og virtuelle møter•    Samtidig redigering•    Beste praksiser, tips og triks•    Innstillinger og sikkerhet•    Administrasjon for Teams eiere•    Kontinuerlig læring i bruk av verktøyet•    Samhandlingsstrategier   [-]
Les mer
Oslo 1 dag 9 500 kr
24 Jan
24 Jan
21 Mar
DP-900: Microsoft Azure Data Fundamentals [+]
DP-900: Microsoft Azure Data Fundamentals [-]
Les mer
Bedriftsintern 1 dag 11 000 kr
This course teaches Azure professionals about the core capabilities of Google Cloud in the four technology pillars: networking, compute, storage, and database. [+]
The course is designed for Azure system administrators, solutions architects, and SysOps administrators who are familiar with Azure features and setup and want to gain experience configuring Google Cloud products immediately.  This course uses lectures, demos, and hands-on labs to show you the similarities and differences between the two platforms and teach you about some basic tasks on Google Cloud. Objectives This course teaches participants the following skills: Identify Google Cloud counterparts for Azure IaaS, Azure PaaS, Azure SQL, Azure Blob Storage, Azure Application Insights, and Azure Data Lake Configure accounts, billing, projects, networks, subnets, firewalls, VMs, disks, auto-scaling, load balancing, storage, databases, IAM, and more Manage and monitor applications Explain feature and pricing model differences All courses will be delivered in partnership with ROI Training, Google Cloud Premier Partner, using a Google Authorized Trainer. Course Outline Module 1: Introducing Google Cloud -Explain the advantages of Google Cloud-Define the components of Google’s network infrastructure, including points of presence, data centers, regions, and zones-Understand the difference between Infrastructure-as-a-Service (IaaS) and Platform-as-a-Service (PaaS) Module 2: Getting Started with Google Cloud -Identify the purpose of projects on Google Cloud-Understand how Azure’s resource hierarchy differs from Google Cloud’s-Understand the purpose of and use cases for Identity and Access Management-Understand how Azure AD differs from Google Cloud IAM-List the methods of interacting with Google Cloud-Launch a solution using Cloud Marketplace Module 3: Virtual Machines in the Cloud -Identify the purpose and use cases for Google Compute Engine-Understand the basics of networking in Google Cloud-Understand how Azure VPC differs from Google VPC-Understand the similarities and differences between Azure VM and Google Compute Engine-Understand how typical approaches to load-balancing in Google Cloud differ from those in AzureDeploy applications using Google Compute Engine Module 4: Storage in the Cloud -Understand the purpose of and use cases for: Cloud Storage, Cloud SQL, Cloud Bigtable and Cloud Datastore-Understand how Azure Blob compares to Cloud Storage-Compare Google Cloud’s managed database services with Azure SQL-Learn how to choose among the various storage options on Google Cloud-Load data from Cloud Storage into BigQuery Module 5: Containers in the Cloud -Define the concept of a container and identify uses for containers-Identify the purpose of and use cases for Google Container Engine and Kubernetes-Understand how Azure Kubernetes Service differs from Google Kubernetes Engine-Provision a Kubernetes cluster using Kubernetes Engine-Deploy and manage Docker containers using kubectl Module 6: Applications in the Cloud -Understand the purpose of and use cases for Google App Engine-Contrast the App Engine Standard environment with the App Engine Flexible environment-Understand how App Engine differs from Azure App Service-Understand the purpose of and use cases for Google Cloud Endpoints Module 7: Developing, Deploying and Monitoring in the Cloud -Understand options for software developers to host their source code-Understand the purpose of template-based creation and management of resources-Understand how Cloud Deployment Manager differs from Azure Resource Manager-Understand the purpose of integrated monitoring, alerting, and debugging-Understand how Google Monitoring differs from Azure Application Insights and Azure Log Analytics-Create a Deployment Manager deployment-Update a Deployment Manager deployment-View the load on a VM instance using Google Monitoring Module 8: Big Data and Machine Learning in the Cloud -Understand the purpose of and use cases for the products and services in the Google Cloud big data and machine learning platforms-Understand how Google Cloud BigQuery differs from Azure Data Lake-Understand how Google Cloud Pub/Sub differs from Azure Event Hubs and Service Bus-Understand how Google Cloud’s machine-learning APIs differ from Azure’s-Load data into BigQuery from Cloud Storage-Perform queries using BigQuery to gain insight into data Module 9: Summary and Review -Review the products that make up Google Cloud and remember how to choose among them-Understand next steps for training and certification-Understand, at a high level, the process of migrating from Azure to Google Cloud [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 1 990 kr
Forsiden på området er det første brukerne møter. På dette webinaret lærer du hvordan man kan løfte frem SharePoint-innhold på forsiden via forsideredigering, sam... [+]
Forsiden på området er det første brukerne møter. På dette webinaret lærer du hvordan man kan løfte frem SharePoint-innhold på forsiden via forsideredigering, samt hvordan man lager gode område-forsider generelt. Webinaret varer i 2 timer og består av to økter à 45 min. Etter hver økt er det 10 min spørsmålsrunde. Mellom øktene er det 10 min pause. Webinaret kan også spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt kun for din bedrift.   Kursinnhold:   Forstå SharePoint håndtering av forsider Wiki bibliotek Legge til flere sider Versjonering Områdets startside   Bli kjent med formateringsvalg Generelle sideoppsett Tabeller for å styre layout   Håndtere bilder og grafikk Områdeinnhold   Tilpass webdeler for å løfte frem innhold fra forskjellige kilder Sette inn app-del App-/webdel-spesifike visninger Webdel-side   Eksempler på anvendelse av webdeler Appdel for bibliotek basert på visning Medlemmer Presentere person   [-]
Les mer