Vanligvis vil CTRL + + tastene kunne brukes for å øke størrelsen, og CTRL + - for å redusere den.
Har du hjul på musen, kan du bruke CTRL sammen med hjulet for å justere størrelsen. På Mac kan du bruke CMD + + og CMD + -.
Dette kurset har ingen fremtidige kursdato(er) oppført. Bruk skjemaet for å kontakte kursholderen for mer informasjon.
Det er markedsførerne som skaffer bedriften inntekter - de har nøkkelroller i alt fra utviklingen av nye produkter og tjenester til oppfølging av lojale kunder. Markedsføring handler om å skape en forskjell mellom dine og konkurrentenes tilbud, på en måte som oppleves verdifull for kunden. Vår bachelor i markedsføring er spesielt fokusert mot markedet og kundene - slik at du kan utvikle produkter og tjenester som kunden trenger, påvirke dem gjennom reklame og personlige virkemidler og lære å utvikle gode relasjoner.
Med en bachelor i markedsføring skal du se deg selv som en markedsaktør som kan påvirke andre aktører og samfunnet rundt deg. Både gjennom reklame og personlige virkemidler, men også ved at du lærer å utvikle gode relasjoner. Du skal nærme deg nye problemstillinger systematisk– og basere tiltak på analyser av relevant informasjon. I tillegg skal du utvikle deg til å bli en bevisst markedsfører for både næringslivet, kulturlivet og frivillige organisasjoner. Gjennom studiet skal du tilegne deg respekt for forbrukeren, utvikle en sunn, kritisk og etisk holdning til markedsføring, og bli bevisst ansvaret som følger med evnen til å påvirke andre og opptre etisk.
Hva blir jeg?
Med en bachelor i markedsføring kan du jobbe med salg i de fleste bransjer. Noen av våre tidligere studenter jobber i dag også med analyse, prosjektledelse, key account management og event management.
Hva gjør du etter endt studie?
Videre studier
Vår utdanning gjør deg godt rustet til en mastergrad i Norge eller utlandet.
Jobbmuligheter
Alle typer bedrifter og organisasjoner som trenger å opprettholde eller forbedre sin egen lønnsomhet gjennom å etablere relasjoner og vedlikeholde langvarige kundeforhold.
Eksempler på arbeidsoppgaver du er kvalifisert til å utføre:
• Markeds- og salgsledelse
• Markeds-, salgs-, informasjons- eller kommunikasjonsansvar
• Team-, personal- og prosjektledelse
• Serviceledelse og kundeansvar
• Key Account Management (KAM)
Kravet for opptak til dette studiet er generell studiekompetanse, delkompetanse eller realkompetanse i henhold til gjeldende bestemmelser.
Opptak til 2. år
Dersom du har tidligere høyskole/-universitetsutdannelse, kan du bli vurdert for opptak direkte til 2. år. Ta kontakt med oss for en slik vurdering.
Seks semester (3 år)
180
Se flere kurs fra Markedshøyskolen (2)
Kontakt oss