Coaching
Du har valgt: Medarbeiderutvikling
Nullstill
Filter
Ferdig

-

3 treff i Medarbeiderutvikling
 

Bedriftsintern 3 måneder
En unik mulighet til å utvikle deg selv og vite hva som inspirerer, motiverer og som driver deg til mål. Få kontroll på en hektisk hverdag og skape balanse. [+]
Medarbeidercoaching – medarbeiderutvikling   Ønsker du: å videreutvikle deg i jobben din? å gjøre noen forandringer? å bli bedre på selvledelse og vite hva som er viktig for deg? å fokusere på det som motiverer og inspirerer deg? å bryte uhensiktsmessige tanke- og atferdsmønstre? å fokusere på eget ansvar for mål og valg? å få bedre kontroll på hektisk jobb, hverdag og skape sunn balanse mellom jobb og privatliv? Coaching setter fokus på nåtid og fremtid.Coaching er løsnings- og mulighetsorientert.Coaching har som grunntanke at det er deg selv som har ressursene.Coaching hjelper deg til å aktivisere og oppdage alle dine muligheter.Coaching gir deg nye handlemåter og bidrar til at du utnytter ditt fulle potensial. For at du skal oppnå et godt resultat setter coachingprogrammet fokus på: Hvordan er nå-situasjonen? Hva ønsker du – mål, handlingsplan og veivalg? Hvordan få det til? Hva hindrer deg? Hva er dine styrker og hvordan utnytte ditt fulle potensial? Hva er din jobbmotivasjon? Hvordan styrker du deg som medarbeider? Hvordan finne dine verdier? Hvordan gjøre det lettere å skape forandring? Hvordan kommunisere bedre med deg selv og andre? Hvordan finner du riktig fokus? Hvordan prioritere og styrke evnen til å være løsningsorientert? Hvordan styrke din selvfølelse og bli kvitt uhensiktsmessige tanker og vaner? Hvordan styre din tid på en hensiktsmessig og sunn måte? Form:En- til –en coaching med gode spørsmål, øvelser, oppgaver.Varighet: 6 x a 1,5 time over ca 3-6 mnd.Ved behov: telefon- og mail kontakt mellom hver time. [-]
Les mer
1 dag
Medarbeidere som føler tilhørighet mobiliserer ressurser, pådriverkraft og personlig ansvar som skaper suksess! [+]
Hvordan har konkurransekraften det i dag? Hva tenker du når dagen er slutt og ansatte går hjem! Hvordan har de det - hvordan har konkurransekraften det? Arbeidsglede og medarbeiderskap  er sentrale nærværsfaktorer. De fleste ansatte ønsker å arbeide i bedrifter som tilrettelegger for at deres medarbeidere får utnyttet sine  sterke egenskaper. Medarbeiderskap står sterkt her i Norge, fordi vi har så tydelige tradisjoner for medvirkning, involvering og sterke rettigheter. Dette har ført til at personlig ansvar er en viktig suksessformel - noe som betyr at medarbeiderne har sterkt eierskap til det som bedriften arbeider med. Et godt medarbeiderskap er derfor å betrakte som en suksessdriver. Mange forskere  har dokumentert at det en klar sammenheng mellom medarbeidertilfredshet og kundetilfredshet samt lønnsomhet. Med andre ord - medarbeiderskap er en konkurranseaktor. Forventet utbytte av kurset Bli bevisst hva medarbeiderskap er, forstå egen rolle i utviklingen, samt være målbevisst på de tiltakene som kreves for å bygge en medarbeiderstab som kjennetegnes av et aktivt medarbeiderskap.   Kursleder Kursleder er John Arne Lien, som er utdannet sivilingeniør og bedriftsøkonom og har flere års erfaring som konsulent innen organisasjon og ledelse. Lien har en praktisk, konkret  og direkte undervisningsform, og legger vekt på mye dialog og involvering fra deltakerne.   Innhold/tema Fundamentet for medarbeiderskap - ansvar, innflytelse, omsorg og handling Tilhørighet - er «limet» for medarbeiderskap, hva skaper tilhørighet?  Irritasjoner - er «løsningsmiddelet» for medarbeiderskap - hva hindrer medarbeiderskap?  Vekst - er pådriveren for å bygge et sterkt medarbeiderskap  Forventningene - hvordan skape og holde gjensidige forventninger (personlig pålitelighet)?  Ansvar - hvordan håndtere ansvar og medansvar Samtaleformen - den daglige samtaleformen  forsterker eller svekker medarbeiderskapet! Arbeidsglede - å oppleve en arbeidsglede er en kollektiv oppgave, og stimulerer til at medarbeiderskapet får en god varighet !             [-]
Les mer
3 800 kr
Ansatte med yrkesteft forklarer ofte forskjellen på suksess eller ikke. Hvorfor ikke bli en suksess - en medarbeider med denne teften? [+]
Yrkesteft - en konkurransefaktor Undersøkelser viser at det er stor forskjell på engasjementet til ansatte. Med yrkesteft mener vi evnen til å se hva som er riktig å gjøre på jobben - for deretter å utføre det selv! Det å ha ansatte med yrkesteft er en vesentlig konkurransefaktor. Ikke bare det, men ansatte med yrkesteft skaper en lagånd og et sterkt fellesskap, som fremmer både trivsel og prestasjoner. Ambisjoner om å ha ansatte med yrkesteft bør derfor være tydelige  i personalplanene til bedriftene, samt være en vesentlig del i utviklingen av ledere og medarbeidere.   Forventet utbytte av kurset Den enkelte kursdeltaker skal bli bevisst hvordan de kan utvikle egen yrkesteft! Denne kompetansen kan bedriften legge inn i de personalpolitiske føringene - samt som aktuelle tema for utviklingen av lederne.     Kursleder  Kursleder er John Arne Lien, er utdannet sivilingeniør og bedriftsøkonom og har flere års erfaring som konsulent innen organisasjon og ledelse. Han har en praktisk, konkret  og direkte  undervisningsform, og legger vekt på mye dialog og involvering fra deltakerne.   Innhold - tema  Egen observasjonsevne - hvordan gir arbeidsplassen signaler til deg som du kan utnytte i jobben, slik at konkurransekraften også styrkes? Egne ambisjoner - hvordan sette seg praktiske ambisjoner, som fremmer mening og glede i egen jobb? Medansvar - hvordan vise vilje og evne til å ta et medansvar i ditt daglige arbeid? Forventninger - hvordan påvirke omgivelsene slik at flere har forventninger til deg? Hvordan håndtere disse forventningene? Smarte arbeidsmetoder - hvordan kan du være pådriver for at dere jobber smartere? Gode arbeidsvaner - hvordan er du bevisst dine arbeidsvaner - eller uvaner? Læring - hvordan tar ansvar for egen læring? Kollegastøtte - hvordan gjør du dine kolleger bedre?         [-]
Les mer