Alle kategorier
Du har valgt: Mediekurs, film og TV
Nullstill
Filter
Ferdig

-

86 treff i Mediekurs, film og TV
 

5 timer 10 900 kr
Velkommen på kurset «Skriv din livshistorie» på et fantastisk sted hvor du lett finner roen i vakre omgivelser med panoramautsikt over Gudbrandsdalen. KURSET VIL FINNE H... [+]
Kurset passer for alle som ønsker hjelp til å skrive sin livshistorie, enten man enda ikke har startet eller er godt i gang. Gjennom en kombinasjon av undervisning og gruppesamtaler får man nyttige verktøy, slik at man blir i stand til å fullføre prosjektet sitt. Kurset passer også for dem som har gått på et eller flere av våre kurs tidligere. Det er gruppearbeid i to økter pr. dag (ca. 2 timer + ca. 1,5 time) Pris: kr. 10 900,- for opphold i enkeltrom. Prisen inkluderer to daglige undervisningsøkter i fem dager (totalt ca. 17 timer), måltider (frokost, lunsj, middag) og fire overnattinger.  KURSET VIL HOLDES I OKTOBER 2023  - DATOER KOMMER SNART! [-]
Les mer
2 dager 7 900 kr
Du ønsker å øke din visuelle kompetanse og du vil vite mer om styrt kommunikasjon til målgrupper. Du styrker ditt visuelle talent, og spisser budskapet med god design... [+]
Kurset passer for grafiske designere, kommunikatører, deg som jobber med markedsføring eller førtrykksom vil lære mer om visuelle kommunikasjon. Kurset er rettet både mot trykk og web. Dette er et kreativt og praktisk rettet kurs, du får mange innspill til hvordan du lager bedre design, det er oppgaver i løpet av kurset som gjør at du får praktisert det du lærer.  Forhåndskunnskap:Du må beherske et ombrekkingsprogram som f.eks. InDesign. Kursinnhold: Design er kommunikasjon Kommunikasjonsstrategi  Visuell identitet Kreativitet og kreative arbeidsprosesser Annonsedesign Webdesign Komposisjon Bedre typografi Valg og bruk av bilder og farger https://igm.no/grafisk-design/ [-]
Les mer
15 dager 45 000 kr
Markedets eneste studium i Interaksjonsdesign og brukervennlighet på deltid, som gir deg 30 studiepoeng. NTNU er faglig ansvarlig for studiet og undervisning er hos IGM .... [+]
• Webløsninger, brukeropplevelse og designstrategi.Bakgrunnskunnskap du trenger for å skape gode brukeropplevelser o Trender innen webdesigno Teknikker for kartlegging av brukerens behov/oppgavero Sosiale medier o Mobil tilpasning • Interaksjonsdesign o Viktige prinsipper i design av gode brukeropplevelsero Skjemadesigno Prototyping og teknikkero Godt innhold på webo Kjernemodelleno Hvordan måle at du lykkes o Krav til tilgjengelighet (WCAG) • Interaksjonsdesign, prosess fra strategi til suksessrik løsningVi jobber med konkret case fra start til ferdig prototype.o Forretningsidé - WEBstrategio Tilrettelegging av materiell for web, kartlegging av brukernes behovo Sentrale prinsipper i design funksjonalitet, innholdsdrevet design o Fargebruk og brukeropplevelseo Intervjuteknikkero Eye-tracking i praksis o Hvorfor og hvordan brukerteste, og hvordan unngå de vanligste feileneo Brukertesting av din prototypeAntall studiepoeng:30.  [-]
Les mer
Klasserom + nettkurs 2 semester 45 000 kr
Mange arbeidsgivere etterspør kunnskap om digital markedsføring. Lær deg å lage godt, engasjerende digitalt innhold brukerne dine vil ha. [+]
Etter kurset Digital markedsføring, skal du ha grunnleggende kunnskaper innen dataanalyse og kjenne til digitale mediers rolle innen markedsføring. Du skal beherske digital markedsføring, strategi og planlegging, samt jus og etikk innenfor samme tema. Du skal bli i stand til å analysere effekten av strategi og kampanjer. Du skal vite hvordan nettsidene optimaliseres, samt hvordan man etablerer og drifter digitale annonser. Du skal kunne lede digitale kampanjer og ha kunnskap om hvilken betydning en god digital strategi har innen digital markedsføring. Studiet er både praktisk og teoretisk rettet – med hovedvekt på å løse praktiske obligatoriske oppgaveløsning basert på teoretisk kunnskap. Studentene vil gjennom studieåret gjennomføre en rekke individuelle og gruppebaserte praktiske og teoretiske oppgaver knyttet til de forskjellige undertema. [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig 6 timer 6 800 kr
Universell utforming handler om god brukeropplevelse, og mange aspekter rundt dette kan selvsagt lett skisseres lenge før en eneste kodelinje blir skrevet. Likevel er det... [+]
Universell utforming handler om god brukeropplevelse, og mange aspekter rundt dette kan selvsagt lett skisseres lenge før en eneste kodelinje blir skrevet. Likevel er det mange detaljer som blir overlatt til utviklerne, selv om det ikke er dem som nødvendigvis er best rustet til å utforme de beste løsningene. Vi skal i dette kurset grave litt i dybden på hva UX-ere og grafisk designere bør ha tenkt på før de leverer sitt arbeid videre.   Punkter som er viktige å tenke på i forhold til UX design og UU ansvar: Informasjonsstruktur og navigasjonskonsept Helhet og konsekvens Støttende navigasjon Støtte til brukeren Responsiv design Skjema, bekreftelser og feilhåndtering Automatiske hendelser  Grafisk design og UU ansvar: Klikkbarhet og effekter Støttende navigasjon Skjema, bekreftelser og feilhåndtering Farger og kontraster Bruk av bilder, diagram, illustrasjoner, video og lignende Animasjon og bevegelser Automatiske hendelser Typografi Tabeller Apper   [-]
Les mer
Nettkurs 4 måneder 24 900 kr
ER DU KONSULENT ELLER TERAPEUT? Ønsker du å øke verdien på dine tjenester? Vil du lære om en systematisk tilnærming til utviklings- og forbedringsarbeid? [+]
INNHOLD Fire virtuelle fagmoduler på to timer over tre mnd. To virtuelle FAQ og treningsmoduler på to timer. Praktisering med treningspartner mellom modulene Nullpunktsmåling av egen selvledelse med Change66© Individuell treningsplan med egen læringslogg med bruk av tiltaksgeneratoren i Change66© Et års abbonement på det digitale utviklingsverktøyet Change66© Virtuell veiledningstimer med foreleser . Lukket brukerforum for erfaringsdeling. Tilgang til læringsinnhold og videoer av kursmodulene i 12 mnd. ØNSKER DU Å LÆRE MER OM: Å hjelpe andre til å lykkes med atferdsendring? Effektfull  kommunikasjon med andre som ønsker atferdsendring Et enkelt universalverktøy for kontinuerlig forbedring? Å bli bedre på arbeidsflyt, prioritering og tidsstyring? Å skape ekstraordinære resultater? Å gjøre mindre, jobbe bedre og oppnå mer? Å skape merverdi for dine andre gjennom bedre tjenester? Et enkelt system for bedre selvledelse og optimal motivasjon MODUL I 4. januar kl. 13:00-15:00 Grunnleggende innføring i metode og verktøyet Change66© I denne modulen får du: Lære om forskningen bak verktøyet Change66© Lære om metodikken – grunnlaget for Change66© Lære de grunnleggende kommunikasjonsmodellene Lære  hvordan du setter opp og bruker analysegeneratoren og tiltaksgeneratoren i Change66© MODUL II 18. januar kl. 13:00-15:00 Årsaksanalyser, finne forbederingsområder og prioritere tiltak i Change66© I denne modulen får du: Lære hvordan du bruker analysegeneratoren Lære om årsaksanalyser ved bruk av Change66©. Lære hvordan du finner frem til forbedringsområder Lære hvordan du prioriterer tiltak og lager individuelle handlingsplaner og setter de ut i livet. MODUL III 15. februar kl. 13:00-15:00 Kontinuerlig utvikling og forbedring med bruk av  Change66© I denne modulen får du: Lære hvordan du veileder og coacher med bruk av Change66© Lære om hvordan Change66© hjelper deg til å holde fokus på gjennomføring og dokumentere resultater i egen lærigslogg. Lære om hvordan du følger opp team og coacher på digitale flater  MODUL IV 15. mars kl. 13:00-15:00 Evaluere og dokumentere resultater i Change66© I denne modulen får du: Lære om hvordan du effektivt bruker teamfunksjonen i Change66© Lære om hvordan du setter opp egne analyser i Change66© Gevinstrealisering og beste praksis med bruk av Change66© Låre hvordan du bruker Change66©for å utvikle dine tjenester. Introduksjon til WiseHouses øvrige produkter og tjenester. Let's Make Change Happen Change66© hjelper deg med endringsprosesser gjennom en enkel, lettforståelig analyse av nåsituasjonen.  Change66© er et digitalt analyseverktøy for atferdsendring og resultatforbedring. Change66© optimaliserer resultater i alle former for lærings- og arbeidsprosesser. OG: Det er enkelt å bruke! UNIVERSALVERKTØY FOR ATFERDSENDRING   En systematisk tilnærming til utviklings- og forbedringsarbeid i alle situasjoner En enkel måte for nullpunktsmåling Et unikt grunnlag for analyse av årsakssammenhenger mellom resultater, arbeidsmåter og tilgang på ressurser Hjelp til å identifisere forbedringsområder  Hjelp til å prioritere arbeidsoppgaver og tiltak du vil gjøre noe med og beskrive ditt hvorfor Hjelp til å  lage og følge opp din personlige handlingsplan Læringslogg som beskriver gjennomføringsresultater, måler utvikling og tar vare på result   [-]
Les mer
10 timer 2 990 kr
Kurs lørdag og søndag - 5 timer pr. dag - fra kl. 12 - 17. Kurset er både for nybegynnere og de som er i gang med skriveprosessen, og spesielt for de som ikke klarer å bl... [+]
  Dette får du: 10-timer faglig påfyll fra erfaren kursholder Gruppe på inntil 10 deltakere som deler sine erfaringer Tilbakemelding på eget manus etter opplesing Tips og råd           [-]
Les mer
129 kr
Alt du trenger å vite om å blogge: hvorfor blogge, bevisstgjøring og bruksområder, strategi og langsiktighet, journalistiske grep og vinklinger, layout, tekst og foto. [+]
Ønsker du flere lesere eller å tjene penger på bloggen din?   Alt du trenger å vite om å blogge - et lettfattelig og enkelt blogg kompendium, rikt illustrert med bilder og tips. Forfatterens blogg er trudehelenhole.no og hun befinner seg ofte på topp 20 listen i Norge til tross for at hun er en selvstendig blogger som ikke tilhører hverken mediehus eller bloggsamfunn.   Pga. stor etterspørsel om Hole kan holde bloggkurs, har hun nå laget et lettfattelig og enkelt blogg kompendium, rikt illustrert med bilder og tips. Kompendiumet laster du ned her.   Ønsker du kompendium + tre konsultasjoner rundt bloggen din, ta en titt her. Mer informasjon finner du her. KOMPENDIUMET INNEHOLDER FØLGENDE:  Kapittel 1. Hva er en blogg? Forskjellige type blogger. Bloggplattformer. Design og temaer. Hvorfor blogge - bevisstgjøring og bruksområder. Kapittel 2. Hvordan blogge og skape godt innhold. Strategi og langsiktighet. Practising Passion. Overskrifter, tekst og bildebruk, og enkle fototips. Kapittel 3. Hvordan få lesere. Hvordan bli funnet på Google. Hvordan bli synlig i sosiale medier. Kapittel 4. Hvordan få inntekter eller økt salg. Hvordan tjene penger på bloggen din. Content Marketing - å bruke bloggen til å selge et produkt eller en vare. Merking av reklame og sponset innhold.  Kjøp - last ned - og les kompendiumet nå. [-]
Les mer
1 dag 6 200 kr
Overbygningskurs i visuell fasilitering. Kurset henvender seg til deg som tidligere har deltatt på to dagers kurset, og nå vil bygge på med flere teknikker. [+]
Innhold: Flere avanserte tegneteknikker med fokus på: Tegning av mennesker i ulike bevegelser. Tegning av kropp i en mer tegneseriestil. Tegning av forskjellig ansiktsuttrykk. Tegning av hår hos både menn og kvinner.   Ikontrening: Endring, økonomi, beslutning, oppstart, motstand, utfordring, fremdrift, test, team, samarbeid, tverrfaglig, innsikt, evaluering m.fl.   Plakattegning til bruk under møter og workshop(både fysisk og digitalt): Velkommen og agenda Innsjekk Evaluering Utsjekk   Visuelle maler: Du vil lære hvordan du designer og bygger opp visuelle maler som er tilpasset din jobb. Prosjektoverblikk Visjon Strategi Retrospektiv Kundereiser/Brukerreiser Personlig utvikling   [-]
Les mer
Nettstudie 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Lage egen blogg på nett, coaching, oversikt over diverse lærings- og undervisningsstiler samt finne ut hvor din stil passer inn. Teknologi og verktøy for læring på nett, ... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer:   Vurderingsform: Studenten velger ut 3 av sine blogginnlegg som teller med på vurderingen. I tillegg skal studenten skrive et eksamensarbeid i form av et refleksjonsnotat som skal vurderes sammen med blogginnleggene. Dette eksamensarbeidet skal være i størrelsesorden 5-10 A4 sider. Ansvarlig: Svend Andreas Horgen         Læremål: KUNNSKAPER:- Informasjonskilder: Jeg kan hjelpe mine elever å finne og vurdere relevant informasjon, inkludert bilder, kart, lyd og video fra IKT kilder, på lik linje med tradisjonelle kilder(for eksempel RSS, Wikipedia). - Lagring av informasjon: Jeg kan hjelpe mine elever å lagrer informasjon på digital form slik som blogger, wikier, podcaster eller portefølger (dvs. slik at det er tilgjengelig hjemme, på reise og til eksterne eksperter / rådgivere). - Kommunikasjon: Jeg kan hjelpe mine elever å kommunisere synkront og asynkront gjennom tekst, tale og video. - Dokumentasjon: Jeg kan skrive innlegg på nettet for å dokumentere læringsaktiviteter/hendelser og legge til rette for elevenes bruk av dette materialet etterpå (e-portefølge, skjermopptak, klassens blog / wiki). - Trygg bruk: Jeg kan hjelpe mine elever å bruke elektroniske applikasjoner på en trygg måte (f.eks. elektronisk identitet, privatliv, pålitelighet). - Gruppearbeid: Jeg kan legge til rette for gruppearbeid på nettet, ved hjelp av metoder som kompleks instruksjon.- Læring: Jeg kan identifisere forventede læringsutbytter fra bruken av bestemte IKT-verktøy for en bestemt læringsaktivitet. - Vurdering: Jeg kan identifisere hvordan læringsutbyttene tilknyttet IKT-relaterte aktiviteter skal bidra til vurderingen av elevene og å kunne og bruke egnede verktøy for å registrere dette (f.eks. faglig utvikling og coaching). FERDIGHETER:- Planlegging: Jeg har laget en plan for min faglige utvikling i riktig bruk av IKT i min undervisning. - Dokumentasjon: Jeg har dokumentert bruken av et interaktivt internettverktøy, slik at andre kan dra nytte av mine erfaringer. - Deling: Jeg har prøvd minst én måte å dele min IKT erfaring med kolleger enten internt eller eksternt. - Lokal kontekst: Jeg har identifisert hvilke muligheter og begrensninger som gjelder for bruk av interaktive Internettverktøy i min institusjon. - Portefølge: Jeg har begynt på eller lagt til nytt materiale til en eksisterende e-portefølge. - Evaluering: Jeg har evaluert resultatene av mitt endrede undervisningsopplegg og dokumentert dette i min e-portefølge. - Coaching: Jeg har prøvd ut parvis coaching med en av mine kolleger. - Coaching: Jeg har de nødvendige ferdighetene når det gjelder å lytte og å stille spørsmål for å kunne coache andre mennesker. Innhold:Lage egen blogg på nett, coaching, oversikt over diverse lærings- og undervisningsstiler samt finne ut hvor din stil passer inn. Teknologi og verktøy for læring på nett, GROW-modellen, undersøkelser om tilstanden i egen institusjon når det gjelder bruk av IKT-verktøy i undervisningen, nettsteder for yrkesutøvere (CoP-Community of Practice), eksempler på "best practice", metoder for å planlegge og gjennomføre egne læringsaktiviteter på nett med bruk av diverse IKT-verktøy, coaching-teknikker. Sentrale verktøy er: blogg, wiki, video, lyd, undersøkelser, avstemminger. I alle disse verktøyene skal det produseres innhold.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Web 2.0 og coaching for lærere etter vitae metoden 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Nettkurs 375 kr
Skrivekurs med tekstdoktor Christine Calvert. Lær å skrive e-poster som er lette å lese for kundene dine. [+]
 Skrivekurs med tekstdoktor Christine Calvert. Skulle du ønske at medarbeiderne dine kommuniserte bedre på e-post? I dette kurset får de enkle regler og grep som gjør at e-postene de sender ut blir tydeligere og lettere å lese – og gjør det enklere for kundene dine å ta en avgjørelse. Tips og regler for hvordan e-poster skal se ut Hva skal e-poster inneholde Hva du skal tenke på hver gang du sender en ny e-post   Introduksjon til kurset Mål for e-posten USP og AIDA Mottakerens behov (omvendt pyramide) Bedriftens “tone of voice” og bruk av emojis Gode emner i emnefeltet Regler for innkopiering, svar til alle og BCC Spør om bare én ting (USP) Tilbakemelding og fraværsmelding Skriv enkelt og kort  Skriv til én person Rediger før du sender Slik formaterer du en e-post Sørg for at signaturen vises i alle e-postlesere Oppsummering [-]
Les mer
Nettstudie 4 875 kr
Reiselivsjournalist er kurset for deg som vil skrive om og formidle inntrykk fra små og store reiser. Det gir også gode råd om hvordan du kan tjene penger på artikler. Fo... [+]
Reiselivsjournalist Reiselivsskolen Reiselivsjournalist er kurset for deg som vil skrive om og formidle inntrykk fra små og store reiser. Det gir også gode råd om hvordan du kan tjene penger på artikler. For deg som en sjelden gang ønsker å skrive en reiseartikkel, er kurset en trygg innføring i journalistikk og idéskaping. Det er også godt egnet for deg som ønsker å være mer aktiv, drive med reiselivsjournalistikk på heltid eller deltid, eller kanskje med informasjon i en reiselivsbedrift. Varighet: Du får tilgang til kurset i 180 dager fra den dagen du melder deg på. Læremidler som inngår i kursprisen: Reiselivsjournalist. Nettsider med oppgaver: Per Henriksen, 2013. Læremidler som ikke inngår i kursprisen: Vi anbefaler at deltakerne leser følgende to bøker: Historier om verden. Roy Krøvel og Kristin Skare Orgeret (red.) Cappelen Damm, 2012. Å skrive for skjermen: innføring i nettjournalistikk. Martin Engebretsen.Cappelen Damm, 2002. Målgruppe: Kurset har navnet Reiselivsjournalist, fordi vi har fokus på reiser, reiseopplevelser og reiseliv. Likevel kan dette kurset også brukes innenfor andre fagfelt. De journalistiske prinsippene er de samme. Kurset gir også godt grunnlag for deg som ønsker å jobbe med presseoppgaver eller informasjon innen reiselivsbedrifter. Krav til kursdeltagere: Gode norskkunnskaper og høy aktivitet med praktiske øvelser. Karakterer og kursbevis: Innsendingene og kurset bedømmes med Bestått/Ikke bestått. Når alle innsendingene er bestått, vil du automatisk få tilgang til et kursbevis på nettet. Kursbeskrivelse: Det trengs ingen formell utdanning for å kunne virke som journalist i Norge, ei heller er tittelen beskyttet. Har du evner til å skrive artikler, er du fri til å bruke yrkestittelen journalist. Gjør du reiseliv til et spesialområde, kan du bruke tittelen reiselivsjournalist. De som kan stoppe din karriere er enten deg selv, fordi du ikke har kunnskaper nok, eller redaktøren i mediene du henvender deg til. En erfaren redaktør ser umiddelbart om det du skriver er amatørarbeid, eller utført av en person med bakgrunn og erfaring som journalist. Erfaringen er det kun du selv som kan stå for. Dette kurset gir deg et grunnlag for å gå videre på veien som reiselivsjournalist. Kurset tar derfor opp vesentlige sider ved det å skrive artikler, presentere deg selv, og samarbeide med redaktører. Du gjennomgår mange praktiske sider ved det å jobbe som journalist, blant annet kilder, manussjekk, innsamling av materiale, arkiv, oppbygging av forskjellige typer artikler, redigering, omgang med fakta osv. Du får oversikt over norske medier, presseorganisasjoner, språkstøtte, opphavsrett m.m. I løpet av kurset må du tenke ut ideer, lage reportasje, intervju, skrive en feature-artikkel og nyhet. Du lærer forskjellen på disse journalistiske uttrykksformene. Du får også god innføring i å drive som frilansjournalist, selge dine ideer m.m. Kurset tar for seg det skrevne ord, både på trykk og for bruk på internett. Radio- og tv-journalistikk er ikke en del av dette kurset. Kurset gir en innføring i journalistisk arbeid, med eksempler og arbeidsoppgaver, og består av de 12 studieenhetene som er listet opp nedenfor. Studieenhetene inneholder mange tankedelingsoppgaver, bloggoppgaver og innsendingsoppgaver som du får fyldige kommentarer til etter hvert som du leverer dem. Introduksjon til journalistikk Språk, ryddighet og planlegging Artikler Intervjuer Nyheter Featureartikler Reportasjer Manusdisposisjon Hobby eller yrke? Hvordan selge deg selv? Honorarer og medier Verktøy, organisasjoner og medlemskap [-]
Les mer
Nettkurs 4 200 kr
Fortellervinkler er et skrivekurs for deg som søker glede og inspirasjon i skriveprosessen. Det er ett av fem forfatterkurs på Forfatterskolen. [+]
Fortellervinkler Forfatterskolen Fortellervinkler er et skrivekurs for deg som søker glede og inspirasjon i skriveprosessen. Det er ett av fem forfatterkurs som inngår i vårt samarbeid med Forfatterskole.dk. Læremidler: Alle læremidlene er på nettet og inngår i kursprisen. Målgruppe: Kurset er utviklet for deg som ønsker å forbedre dine språk- og skriveferdigheter. Krav til forkunnskaper: Kurset bygger på Skrivekurs I Karakterer og kursbevis: Innsendingene og kurset karaktersettes med Bestått eller Må kompletteres. Når alle innsendingene er bestått, vil du automatisk få tilgang til et kursbevis på nettet. Kursbeskrivelse: Dette kurset har syv kapitler, eller studieenheter, som du kan fullføre i ditt eget tempo, når det passer deg. Du kan starte når du vil og får tilgang til kurset i 180 dager. Hvert kapittel består av noe teori, en tankedelingsoppgave og en innsendingsoppgave. Innsendingsoppgavene besvarer du i et eget dokument som skal lastes opp via kurssidene. Læreren din vil gi deg tilbakemelding og gode råd om besvarelsene. Om du ønsker det, kan du ta del i vårt læringsfellesskap ved å svare på tankedelingsoppgavene og være åpen for dialog med de andre kursdeltakerne. Sammen med dette kurset har du også tilgang til NooAs Writers´ Lounge der du kan dele dine arbeider, kommentarer og spørsmål med deltakere i de andre skrivekursene. Det første kapittelet fokuserer på historiefortellinger. Temaet for innsendingsoppgaven er en dag i ditt liv (hverdag eller fest) som du har lyst til å fortelle om. Kapittel to introduserer en olympiske forteller. I innsendingsoppgaven skal du skrive en personlig historie i tredje person entall. Kapittel tre belyser forskjellene mellom den eksplisitte og den implisitte forteller. Innsendingsoppgaven tar for seg nærkontakt av tredje grad. I kapittel fire fortsetter kurset med å fokusere på forskjellene mellom den eksplisitte og den implisitte forteller. Innsendingsoppgaven er hentet fra et fengselsmiljø. Kapittel fem handler om den indre og den ytre synsvinkel og i innsendingsoppgaven skal du beskrive en UFO-historie på en objektiv måte. Det sjette kapittelet tar for seg den subjektive fortellervinklingen, og i innsendingsoppgaven skal du ta for deg tanker rundt en fødsel. Det siste kapittelet tar for seg den panoramiske og den sceniske fortellerstilen, og i innsendingsoppgaven skal du ta for deg en persons minner fra sin første sykkel. [-]
Les mer
2 dager 6 500 kr
Illustrator videregående er et 2-dagers kurs som lærer deg å beherske Illustrator slik at du kan lage dine egne mønstre, pensler og grafiske stiler, så du kan visual... [+]
Bli med på to dager med kreativ bruk av Illustrator. Her vil du få en fordypning i dine oppgaver i Illustrator. Lær deg alle skjulte funksjoner og slipp løs kreativiteten. Vi jobber med mange eksempler og du kan gjerne også jobbe med ditt eget materiell. Kurset er som workshop, så her er det mye å lære. Hvorfor ta dette kurset: Du vil lære konkrete tegne- og designoppgaver Du vil lære effektive arbeidsmetoder som gir deg flere kreative muligheter og løsninger Du vil lære å tilpasse programmet til ditt eget behov Du vil arbeide mer effektivt Forhåndskunnskap: Illustrator grunnkurs eller tilsvarende kunnskap Dette lærer du: Bruke Illustrator kreativt Masker og sammensatte baner Effekter og grafiske stiler Lage egne mønstre og pensler 3D-effekter Symboler Praktiske oppgaver Perspektivtegning [-]
Les mer
Nettstudie 2 semester 1 000 kr
På forespørsel
Hva er PLN og PLE. Meta-læring og læringsteorier. PLN og sosiale medier. Hvorfor lage et PLN. Hvordan bygge nettverk. Verktøy for å bruke PLN og PLE effektivt. Pedagogisk... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 10.0 Forutsetninger: Det er en fordel med en viss forståelse for (og gjerne praksis med) pedagogikk/undervisning Innleveringer: Øvingsoppgaver underveis. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Faget vurderes til bestått/ikke bestått basert på 3 innleverte øvingsoppgaver. Ansvarlig: Svend Andreas Horgen         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan forklare hva et PLN er og hvordan PLN kan brukes til personlig, uformell læring- kan redegjøre for mekanismer og strategier som gjør det mulig å bygge et digitalt PLN- kan forklare forskjellen på PLN og PLE, og sammenhengen mellom dem- kan redegjøre for hvordan PLN og PLE kan brukes i undervisning- forstår mekanismer for nettverksbygging og hvilken rolle tillit og gode relasjoner spiller for et godt PLN   FERDIGHETER:Kandidaten:- kan bruke ulike Web 2.0-verktøy og sosiale medier for å bygge et PLN- kan utvikle og anvende et PLE- kan bruke sitt PLE og PLN i kombinasjon for best mulig læring for sin egen del- kan planlegge et undervisningsopplegg med PLN og PLE for studenter/elever   GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- er bevisst på begrensninger og muligheter med PLN- kan veilede studenter/elever omkring deres læringsstrategier- er klar over etiske forhold knyttet til bruk av PLNInnhold:Hva er PLN og PLE. Meta-læring og læringsteorier. PLN og sosiale medier. Hvorfor lage et PLN. Hvordan bygge nettverk. Verktøy for å bruke PLN og PLE effektivt. Pedagogisk bruk av PLN/PLE.  Kurset koster kr 1000,- høsten 2013. Norgesuniversitetet sponser deler av kurset første gang det kjøres og dermed den rimelige kursavgiften høsten 2013. Normal pris fra og med våren 2014 er kr 9960,-.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag PLN - personlig læringsnettverk 1000,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.      [-]
Les mer