Hvordan Optimalisere hver eneste kundekommunikasjon
Kursleder Sigurd Solbu vil lede deg gjennom dette kurset. Sigurd har jobbet i B2B salg i over 35 år. De siste 24 årene som konsulent. Han har gjennomført trening for store og små selskaper over hele verden og sitter på veldig mye kompetanse og erfaring som han gjerne deler med deg.
Litt om kurset
Hver interaksjon med en kunde er for viktig til å bli overlatt til tilfeldighetene. Conseptual Selling® kundefokuserte Interaksjonsprosess hjelper selgerne til å bli bedre på å forberede seg for møtet med kundene. Resultatet er målrettede møter og vinn-vinn resultat.
For å opprettholde et sterkt konkurransedyktig salgsteam, må all kommunikasjon med kundene bli gjennomført for og enten flytte en salgsmulighet fremover eller forbedre relasjonen med kunden.
Dette programmet forbedrer hvordan selgere utfører sine salgsmøter med kundene, enten det dreier seg om et planlagt møte med mange deltakere eller et møte en-til-en.
Hver gang en selger møter en kunde er det to prosesser som skjer samtidig. Mens selger som oftest har blitt opplært til å fokusere på salgsprosessen, så er det samtidig en prosess fra kundens perspektiv en kjøpsprosess som må bli gjenkjent og forstått.
Å Løse samkjøringen mellom disse to prosessene er noe av innholdet i Conceptual Selling® kundefokusert kommunikasjon .
Den eneste måten å forstå hva som vil hjelpe deg å vinne, er å stille de riktige spørsmålene og lytte. Dette programmet gir selgeren en enkel, repeterbar struktur som vurderes som viktig for alle som samhandler med kunder.
Hva inneholder programmet?
Conceptual Selling® kundefokusert kommunikasjon støtter organisasjoner i arbeidet med å:
Utføre i henhold til en plan om å være en mer kundeorientert organisasjon
Differensiere ditt salgsteam i forhold til konkurrentene
Profesjonalisere salgsstyrken
Koble inn tverrfaglige avdelinger i din kundeoppfølgingsstrategi
Eliminere ikke-produktive kundemøter
Sikre at salgsmuligheter utvikler seg mot å lande ordren i hver interaksjon
Styrke kunderelasjoner
Hvem burde delta?
Dette programmet passer bra for et medlem av teamet som jevnlig kommuniserer med kunder og prospekter. Dette kan omfatte selgere, kundeansvarlige, forretningsutvikling, salgsstøtte, ingeniører, toppledelse og kundeservice.
Hvilken nytte kan du og din organisasjon få ut av dette?
Hvordan din organisasjon vil ha nytte av å sette feltsalg i stand til å:
Planlegge for hvert kundemøte for å sikre produktiv bruk av selger og kundens tid
Avslutt hvert møte med klare tiltak for begge sider for å sikre at salgsmuligheten fortsetter å bevege seg fremover
Stille spørsmål som vil avdekke viktig informasjon
Utvikle disiplin i kundemøter slik at man blir mer kundefokusert og resultatorientert
Identifisere og justere salgsprosessen i forhold til der kundene er i sin kjøpsprosess
Sette salgsledelsen og seniorledelse i stand til å:
Identifisere hvor du best kan fordele ressurser, herunder din tid, for kundemøter
Sørge for at salgsprosessen går fremover i hvert kundemøte
Profesjonalisere salgsteamet ved å sette dem i stand til å gjennomføre konsekvent beste praksis atferd
Det trengs ingen forkunnskaper i salg. Dette programmet passer også for personer som har erfaring i salg og som ønsker en bedre struktur i sin planlegging av sine kundemøter.
Programmet varer i 2 intensive dager.
Se flere kurs fra MHI Global (2)
Kontakt oss