Salg
Du har valgt: Salgsstrategi
Nullstill
Filter
Ferdig

-

2 treff i Salgsstrategi
 

2 dager 15 885 kr
Strategic Selling® hjelper din organisasjon å utvikle helhetlige strategier for å vinne salgsmuligheter. Lær om effektiv bruk av analyseverktøyet Bluesheet. [+]
Kursleder Sigurd Solbu vil lede deg gjennom dette kurset. Sigurd har jobbet i B2B salg i over 35 år. De siste 24 årene som konsulent. Han har gjennomført trening for store og små selskaper over hele verden og sitter på veldig mye kompetanse og erfaring som han gjerne deler med deg. “...det beste treningsprogram på høyt nivå jeg noen gang har sett. Det er effektivt, profesjonelt, en mini-MBA i hvordan selge."  Senior Vice President, IT firma i Norge   Hva kan dette programmet hjelpe deg med ? MHI Globals Strategic Selling® hjelper organisasjoner å utvikle helhetlige strategier for å vinne salgsmuligheter. Programmet gir deltakerne en salgsprosess og handlingsplan for å lykkes med å selge løsninger som krever godkjenning fra flere beslutningstakere i kundens organisasjon. Strategic Selling® er et av de meste kjente programmer i verden idag og hjelper deltakerne til å se kundens og dennes spillere på en bedre måte.   Blue Sheet strategisk analyse Strategic Selling® gir innsyn i salgsmuligheter, dokumenterer planer ved hjelp av programmets «Blue Sheet» en strategisk analyse av kunden. Dette innebærer først og fremst å identifisere alle sentrale aktører i kundens organisasjon, forstå hver spillers grad av innflytelse og deres grunner for å kjøpe, og samtidig avdekke viktig informasjon. Selgere og organisasjonen vil være mye mer rustet til å vurdere sin konkurranseposisjon, adressere forretnings- og personlige motiver for hver beslutningstaker i kundeorganisasjonen, og differensiere din organisasjon ved å utnytte deres unike styrker. Strategic Selling® forbedrer oddsen for å vinne komplekse salgsmuligheter betraktelig. Det gir organisasjoner en felles prosess og språk for å forfølge salgsmuligheter og kriterier for tildeling av ressurser til å bestemme når man skal gå bort fra ressurskrevende avtaler med lav sannsynlighet for suksess. Nøkkelen til suksess er å lære hvordan man fokuserer tid og energi på disse mulighetene som har størst sannsynlighet for å bli lønnsomme og langsiktige kunder. Nytteverdi for deg og ditt firma Strategic Selling® kan være den riktige løsningen hvis selskapet ditt er i ferd med å: • Sikre godkjennelse fra flere beslutningstakere hos en mulig kunde. • Navigere deg gjennom kundens eller prospektets beslutningsorganisasjon. • Få bedre oversikt over status for viktige salgsmuligheter. • Allokere ressurser hensiktsmessig for store salg. • Forbedre gruppesamarbeid for å forfølge strategiske muligheter. • Forutse inntektene med større nøyaktighet. • Øke antallet salgsmuligheter i lange salgssykluser.   felles prosess og språk     Du vil arbeide med dine egne kunder og du vil få hjelp til å forstå dine komplekse kunder på en bedre måte.   [-]
Les mer
2 dager 50 000 kr
Kurs i salgsstrategi er et praktisk rettet strategikurs hvor vi jobber med å utarbeide konkrete strategier for å skape de beste resultatene. [+]
Økning i salgsresultater krever en endring i måten selgerne opptrer på, enten ved å øke aktiviteten, bli bedre i møte med kunden eller gå mot de riktige kundene. Kurset er praktisk rettet og workshopbasert kurs hvor man i fellesskap identifiserer de faktorer som er avgjørende for aktivitet ut mot kundene og setter sammen en fremgangsmåte / salgsstrategi som gir resultater.   Deltakerne får gjennom de to dagene en god oversikt over hvordan en moderne salgsprosess ser ut, hvordan de kan jobbe ut mot kundene sine og en tydelig salgsstrategi som de selv har vært med på å utforme.   Salg i 2017 er vesentlig annerledes enn salg var for kun få år siden, måten kundene ønsker å forholde seg til partnere på, måten de ønsker å kjøpe på og hva de aksepterer har endret seg vesentlig! Kurset tar høyde for disse endringene og rettes mot å gi deltakerne både prosessforståelse og oppdatert kunnskap i tillegg til anvendelige verktøy for å møte kundene allerede neste dag. Kursinnhold og temaer: Kundereisen - La oss finne ut hvordan kundene ønsker å kjøpe Salgsteknikk - Manipulasjon eller god kommunikasjon? introduksjon til teknikker og metoder. Workshop:Salgsstrategi - hvor finner vi kundene, hvilke kriterier leter vi etter, hvordan tar vi kontakt   Om kursholder Eric Løe: Eric Løe er CEO / Senior Business Advisor i Nordic Management Institute AS og har tidligere jobbet for selskaper som LADEGAARD Norge AS, Nokas, Telenor og Flytoget. Som populær salgstrener og foredragsholder med tung erfaring fra consulting og over 10 års ledererfaring hjelper Eric kundene våre med strategi, organisasjons-og forretningsutvikling, lederutvikling og omstilling. Eric har ledet store og omfattende endringsprosesser og utviklingsprosjekter med stor suksess, men best kjent er han kanskje gjennom sine inspirerende foredrag om kundereisen, ledelse og salgsteknikk.   Om Nordic Management Institute AS: Vi er et Norsk konsulentselskap med globalt perspektiv, som leverer tjenester innen blant annet strategi, lederutvikling, forretningsutvikling og organisasjonsutvikling. Vårt verdiforslag er å gi kundene våre effektive verktøy for å øke egen konkurransekraft. Vi samler de nyeste tanker, teorier og metoder for å gi kundene våre de ferskeste og mest aktuelle verktøy for å kunne lykkes. Vi har både kjente brands og lokale småbedrifter på kundelisten, men felles for dem alle er at de har vår fulle oppmerksomhet og støtte i de utfordringer som de i hverdagen møter. [-]
Les mer