Oversikt over alle kurs innen Spillprogrammering
Hvis du ønsker å ta et kurs i spillprogrammering, kan du begynne her!
Spillprogrammering, en undergruppe av spillutvikling, er programvareutviklingen av dataspill. Spillprogrammering krever betydelige ferdigheter i programvareutvikling, samt fordypning i ett eller flere av følgende områder, som overlapper tungt når man lager et spill: simulering, datagrafikk, kunstig intelligens, fysikk, lydprogrammering, og input. Selv om ofte et geskjeft i regi av profesjonelle spillprogrammerere, kan mange nybegynnere programmere spill som en hobby.
Profesjonell spillutvikling begynner vanligvis med en spilldesign, som selv har flere mulige opprinnelser. Av og til begynner spillets utviklingsprosess i stedet med ingen klar design i tankene, men som en serie med eksperimenter. Deretter følger prototyping, spilldesign, produksjon, testing, en fase rett før lansering hvor man «pusser» på spillet, og f.eks. kjører en betatest, og så lansering, og patching av feil basert på kundenes tilbakemeldinger.
Ta tak i ambisjonene nå med en gang ved å klikke på kurset i spillprogrammering som passer best for deg - og melde deg på!