IT-kurs
Du har valgt: Systemutvikling
Nullstill
Filter
Ferdig

-

91 treff i Systemutvikling
 

Nettstudie 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Hva er XML og nytteverdien av denne teknologien. Lagre data, endre data, hente ut data i XML. Validering av XML (bruk av skjema). Eksempler på praktisk bruk av XML inklud... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Kunnskaper i HTML tilsvarende IINI1002 Webutvikling 1. Grunnleggende kunnskaper i programmering er en fordel. Innleveringer: Tilsvarende 8 obligatoriske øvinger må være godkjent før endelig karakter settes. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Individuell netteksamen, 3 timer. Ansvarlig: Tore Mallaug Eksamensdato: 09.12.13 / 12.05.14         Læremål: Etter å ha gjennomført emnet XML -teknologi skal studenten ha følgende samlete læringsutbytte: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kjenner sentrale begreper innen XML-teknologi og hvordan teknologien kan brukes, og kan gjøre rede for dette- forstår hvordan et XML-dokument er bygd opp (tre-struktur) og vite hvordan skjema brukes til å validere (sette krav til) struktur og datainnhold til dokumentet- forstår skillet mellom data (innhold), struktur (skjema) og presentasjon- kan gjøre rede for noen praktiske eksempler på konkret bruk av XML- kjenner til eksempler på hvordan XML kan lagres i en relasjonsdatabase FERDIGHETER:Kandidaten:- kan lage egne løsninger i XML -teknologi for oppbevaring og utveksling av data i et informasjonssystem (e-løsninger og web-løsninger).- kan lage egne skjema i en gitt skjemastandard mot egne eller gitte XML-dokument- vite hvordan en kan endre (oppdatere) struktur og/eller datainnhold til et gitt XML-dokument- kan utføre enkle XQuery-spørringer mot en eller flere XML-dokument GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- viser en bevisst holdning til lagring og representasjon av semi-strukturelle data i et informasjonssystem- viser en bevisst holdning til å unngå unødvendig dobbeltlagring av data i en XML-struktur Innhold:Hva er XML og nytteverdien av denne teknologien. Lagre data, endre data, hente ut data i XML. Validering av XML (bruk av skjema). Eksempler på praktisk bruk av XML inkludert SVG. Bruk av DTD, XML Schema, XSLT, DOM, Lagring av XML i database. XQuery (for å hente ut data).Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag XML-Teknologi 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Nettkurs 6 timer 549 kr
Dette er første del av læringsstien «Frontend-utvikler» hvor vi skal lære deg alle ferdighetene du trenger for å lage raske og moderne nettsider. Vi går ut i fra at du ik... [+]
Start din reise som frontend-utvikler med kurset "HTML: Komplett" ledet av Espen Faugstad hos Utdannet.no. Dette kurset er første trinn i læringsstien «Frontend-utvikler», designet for å gi deg alle nødvendige ferdigheter for å bygge raske og moderne nettsider. Vi antar ingen tidligere kunnskap om HTML, CSS eller JavaScript, og du vil lære alt fra grunnleggende til avanserte teknikker. Kurset begynner med HTML, hjertet av webutvikling, og vil ta deg gjennom grunnleggende syntaks, tekstformatering, oppretting av lenker, håndtering av multimedia, og mye mer. Du vil også lære å strukturere nettsider effektivt, jobbe med tabeller og skjemaer, og til slutt lage et prosjekt som demonstrerer dine nye ferdigheter. Etter å ha fullført dette kurset, vil du være godt rustet til å fortsette med CSS og JavaScript for å skape vakre, responsive og lynraske nettsider som fungerer utmerket på alle enheter.   Innhold: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Internett Kapittel 3: Syntaks Kapittel 4: Tekst Kapittel 5: Link Kapittel 6: Multimedia Kapittel 7: Tabell Kapittel 8: Skjema Kapittel 9: Struktur Kapittel 10: Prosjekt Kapittel 11: Avslutning   Varighet: 5 timer og 55 minutter   Om Utdannet.no: Utdannet.no tilbyr noen av landets beste digitale nettkurs. Tjenesten fungerer på samme måte som strømmetjenester for musikk eller TV-serier. Våre kunder betaler en fast månedspris og får tilgang til alle kursene som er produsert så langt. Plattformen har hatt en god vekst de siste årene og kan skilte med 30.000 registrerte brukere og 1,5 millioner videoavspillinger. Vårt mål er å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle – og med oss har vi Innovasjon Norge og Forskningsrådet. [-]
Les mer
Oslo 1 dag 5 900 kr
04 Feb
29 Apr
29 Apr
IP1: Generell nettverksteknologi [+]
IP1: Generell nettverksteknologi [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 dager 18 000 kr
The Python Programming 2 course comprises sessions dealing with advanced object orientation,iterators and generators,comprehensions,decorators,multithreading,functional p... [+]
COURSE OVERVIEW   The delegate will learn how to exploit advanced features of the Python language to build complex and efficient applications. Exercises and examples are used throughout the course to give practical hands-on experience with the techniques covered. TARGET AUDIENCE The Python Programming 2 course is designed for existing Python developers who have a good grounding in the basics and want to exploit some of the advanced features of the language. For the delegate for whom Python is their first programming language,we recommend taking the Python Programming 1 course first,then taking some time to practice the skills gained,before returning to take the Python Programming 2 course.   COURSE OBJECTIVES This course aims to provide the delegate with the knowledge to be able to interpret,write,and troubleshoot complex Python applications exploiting inheritance and polymorphism,mixins,composition and aggregation,iterators,generators,decorators,comprehension,concurrency,functional programming,and RESTful web services. COURSE CONTENT DAY 1 COURSE INTRODUCTION Administration and Course Materials Course Structure and Agenda Delegate and Trainer Introductions SESSION 1: ADVANCED OBJECT ORIENTATION The self Keyword Constructors and Destructors Encapsulation Inheritance Introspection with __dict__,__name__,__module__,__bases__ The hasattr(obj,attr),dir(obj),help(obj) functions Polymorphism Abstract Classes Multiple Inheritance and Mixins Composition and Aggregation Static Members SESSION 2: ITERATORS & GENERATORS Iterables Iterators Custom Iterators Generators Yield vs. Return SESSION 3: COMPREHENSIONS List Comprehension Set Comprehension The zip Function Dictionary Comprehension DAY 2 SESSION 4: DECORATORS Decorators Decorator Functions Decorator Annotations Decorator Use Cases Labs SESSION 5: FUNCTIONAL PROGRAMMING Functional Programming Lambdas Immutability Mapping Filtering Reducing SESSION 6: MULTITHREADING Threads Multithreading Thread Construction Thread Execution Thread Sleep Joins Data Sharing Synchronisation Multithreading vs. Multiprocessing DAY 3 SESSION 7: WEB SERVICES RESTful Web Services JSON Data CRUD and HTTP RESTful Clients RESTful APIs SESSION 8: UNIT TESTING Unit Testing Terminology Test Classes Test Fixtures Test Cases Assertions Test Runners   FOLLOW ON COURSES Data Analysis Python [-]
Les mer
Nettstudie 1 semester 4 980 kr
På forespørsel
Datatyper, betingelser og løkker, uttrykk, funksjoner, funksjonsbibliotek, tabeller, tekststrenger, strukturer, klasser og objekter, datafiler, sortering, søking. Program... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Emnet gir en innføring i programmering og krever ingen bestemte forkunnskaper. Innleveringer: Innleverte øvinger. Det blir gitt 10 øvinger, 8 må være godkjent for å kunne gå opp til eksamen. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Skriftlig eksamen, individuell, 4 timer,  Ansvarlig: Tore Berg Hansen Eksamensdato: 06.12.13         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan definere, gjenkjenne og forklare de grunnleggende konsepter for programmering i C++ så som programmers struktur, nøkkelord, spesialtegn, datatyper, algoritmer, kontrollstrukturer, operatorer, funksjoner og uttrykk- kan forklare gangen fra kildekode til ferdig kjørbart program inkludert bruken av redigeringsprogram, kompilator og lenker og disses plass i integrerte programmeringsomgivelser- kan gjøre rede for begrepene enkle og sammensatte datatyper samt en- og flerdimensjonale tabeller- kan forklare den objektorienterte tankegangen og bruk av klasser FERDIGHETER:Kandidaten:- kan lage programmer i C++ som demonstrerer bruk av funksjoner, algoritmer og kontrollstrukturer- kan lage programmer som bruker tabeller- kan lage programmer som bruker datafiler- kan lage programmer som viser bruk av objekter- kan lage programmer satt sammen av flere filer GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- er oppmerksom på at emnet er en introduksjon til programmering i C++ og at det er mye mer å lære spesielt om objektorientert programmering Innhold:Datatyper, betingelser og løkker, uttrykk, funksjoner, funksjonsbibliotek, tabeller, tekststrenger, strukturer, klasser og objekter, datafiler, sortering, søking. Program som består av flere filer. Bruk av "header"-filer. Kompilering og lenking i integrerte programmeringsomgivelser og bruk av "debugger". Algoritmer, skrittvis forfining, testing og feilsøking.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Dette faget går: Høst 2013    Fag Programmering i C++ 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Nettstudie 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Utvikling av Android-applikasjoner via bruk av emulator. Noen stikkord: Intents, grafiske brukergrensesnitt, lagring av data, bruk av ulike typer filer (for eksempel layo... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: LC191D Videregående programmering eller tilsvarende kunnskaper i objektorientert Java-programmering Innleveringer: Øvinger: 8 av 8 må være godkjent.  Personlig veileder: ja Vurderingsform: Faget vurderes til bestått/ikke bestått basert på 8 innleverte øvingsoppgaver. Ansvarlig: Tomas Holt   Læremål: Forventet læringsutbytte:Etter å ha gjennomført emnet skal kandidaten ha følgende samlete læringsutbytte: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan gjengi livssyklusen til en Android-applikasjon.- kan redegjøre for nødvendige bestanddeler i en Android-applikasjon.- kan gjengi MVC-prinsippet og hvordan dette brukes i forbindelse med Android-applikasjoner. FERDIGHETER:Kandidaten:- kan sette opp utviklingsmiljø og lage applikasjoner for Android-plattformen.- kan bruke emulator for kjøring av applikasjonene.- kan lage grafiske Android-applikasjoner, hvor GUI-komponentene både kan lages via Java-kode og XML-filer.- kan lage Android-applikasjoner hvor data kan lagres i minnet og på permanent lager.- kan benytte Android sin intents-mekanisme.- kan benytte Android-plattformens mekanismer for å lage applikasjoner tilpasset internasjonalisering.- kan lage trådede Android-applikasjoner.- kan lage forbindelsesorienterte nettverksløsninger vha. av Java Socket API'en. GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- kan bruke API-dokumentasjon og andre ressurser til å skaffe seg nødvendige ferdigheter ved utvikling av funksjonalitet som ikke er dekket i emnet. Innhold:Utvikling av Android-applikasjoner via bruk av emulator. Noen stikkord: Intents, grafiske brukergrensesnitt, lagring av data, bruk av ulike typer filer (for eksempel layoutfiler, bildefiler, xml-filer), nettverksprogrammering, trådprogrammering, spillprogrammering, sensorer (for eksempel kamera og gps), location-based services, internasjonalisering.Les mer om faget herDemo: Her er en introduksjonsvideo for faget Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Applikasjonsutvikling for Android 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 5 dager 30 000 kr
Agile approaches such as eXtreme Programming, Scrum and Lean Software Development are becoming increasingly mainstream. [+]
COURSE OVERVIEW They describe how to successfully deliver in complex situations when requirements and possible solutions are subject to continuous change; but they stop short of describing a full project lifecycle with defined Phases, Work Products, Roles and Responsibilities. This course covers how to operate in such an agile fashion within an overall project framework and is based on the DSDM Agile Project Framework (DSDM APF) approach. Through practical experience of the agile style of working, case studies and example scenarios from a highly experienced trainer, it provides delegates with an understanding of how the Agile Project Management process can enable planning, management and control for predictable Agile project deliveries.   This is an APMG accredited course. TARGET AUDIENCE The course is aimed at Project Managers and others involved in Project Management who want to understand how to apply agile approaches within an overall project management lifecycle framework. COURSE OBJECTIVES   Understand the fundamentals of Agile Project Management Understand the key Agile Project Management practices and how to manage Agile Project teams Fully describe and relate the Agile Project Management process Understand project control in the Agile environment COURSE CONTENT   Agile Project Management Fundamentals What is Agile Project Management? Benefits of Agile Project Management When to use Agile Project Management Preparing for a successful Agile project Agile Project Management Principles The Agile Project Management Process Agile Project Management Framework Configuring the Agile Project Lifecycle Work Products and Deliverables Management Products and Deliverables Business Work Products and Deliverables Technical Products and Deliverables Agile Project Teams Agile Project Roles and Responsibilities Agile Project Team Empowerment Agile Project Team Structure Agile Project Management Practices Facilitated Workshops MoSCoW Prioritisation Modelling Iterative Development Timeboxing Project Management and Control Agile Planning Agile Risk Management Agile Estimating and Measurement Agile Configuration Management Other Agile Project Management Concerns Agile Requirements (Functional and Non-functional Requirements) Agile Testing Quality Management and Quality Control Ensuring Maintainability and Scalability TEST CERTIFICATION Agile Project Management Foundation exam Simple multiple choice exam – 40-minute exam 50 questions, pass mark is 25 (50%) Taken at the end of Day 2 of training Agile Project Management Practitioner exam Complex multiple choice – Objective Test – 2.5-hour exam Open book exam (reference to Agile PM Handbook allowed) Four questions worth 20 marks each (80 marks), pass mark is 40 (50%) You must pass the Agile Project Management Foundation certificate on Day 2 to progress to this exam taken at the end of Day 5 of training     HVORFOR VELGE SG PARTNER AS:  Flest kurs med Startgaranti Rimeligste kurs Beste service og personlig oppfølgning Tilgang til opptak etter endt kurs Partner med flere av verdens beste kursleverandører   [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 dager 24 000 kr
The Developing on Amazon Web Services AWS course is designed to help individuals design and build secure, reliable and scalable AWS-based applications. [+]
COURSE OVERVIEW The Developing on Amazon Web Services AWS course is designed to help individuals design and build secure, reliable and scalable AWS-based applications. In this course, we cover fundamental concepts and baseline programming for developing applications on AWS. We also show you how to work with AWS code libraries, SDKs, and IDE toolkits so that you can effectively develop and deploy code on the AWS platform.   TARGET AUDIENCE This course is intended for Developers COURSE CONTENT Note: course outline may vary slightly based on the regional location and/or language in which the class is delivered. Day 1: Getting Started Working with the AWS code library, SDKs, and IDE toolkits Introduction to AWS security features Service object models and baseline concepts for working with Amazon Simple Storage Service (S3) and Amazon DynamoDB Day 2: Working with AWS Services Service object models and baseline concepts for working with the Amazon Simple Queue Service (SQS) and the Amazon Simple Notification Service (SNS) Applying AWS security features Day 3: Application Development and Deployment Best Practices Application deployment using AWS Elastic Beanstalk Best practices for working with AWS services   [-]
Les mer
2 dager 21 000 kr
TOGAF® EA Practitioner Bridge Course [+]
TOGAF® EA Practitioner Bridge Course [-]
Les mer
Oslo 3 dager 20 900 kr
07 May
07 May
24 Sep
Docker and Kubernetes Development [+]
Docker and Kubernetes Development [-]
Les mer
Oslo 4 dager 23 900 kr
Angular 14 Development [+]
Angular 14 Development [-]
Les mer
Oslo 5 dager 22 500 kr
07 Apr
07 Apr
11 Jun
DP-100: Designing and Implementing a Data Science Solution on Azure [+]
https://www.glasspaper.no/kurs/dp-100/ [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 dager 23 650 kr
Due to the Coronavirus the course instructor is not able to come to Oslo. As an alternative we offer this course as a Blended Virtual Course. [+]
Blended Virtual Course The course is a hybrid of virtual training and self-study which will be a mixture of teaching using Microsoft Teams for short bursts at the beginning of the day, then setting work for the rest of the day and then coming back at the end of the day for another on-line session for any questions before setting homework in the form of practice exams for the evening. You do not have to install Microsoft Teams , you will receive a link and can access the course using the web browser.  Remote proctored examTake your exam from any location. Read about iSQI remote proctored exam here Requirements for the exam: The exam will be using Google Chrome and there is a plug-in that needs to be installed  You will need a laptop/PC with a camera and a microphone  A current ID with a picture  This 3-day course is aimed at anyone wishing to attain the ISTQB Advanced Test Automation Engineer qualification. This qualification builds upon the Foundation syllabus and provides essential skills for all those involved in test automation and who want to develop further their expertise in one or more specific areas. Bouvet sine kursdeltakeres testresultater vs ISTQB gjennomsnitt A Test Automation Engineer is one who has broad knowledge of testing in general, and an in-depth understanding in the special area of test automation. An in-depth understanding is defined as having sufficient knowledge of test automation theory and practice to be able to influence the direction that an organization and/or project takes when designing, developing and maintaining test automation solutions for functional tests. The modules offered at the Advanced Level Specialist cover a wide range of testing topics.   The course is highly practical addressing the following areas: Introduction and objectives for Test Automation This section provides an introduction to test automation explaining the objectives, advantages, disadvantages and limitations of test automation as well as technical success factors of a test automation project. Preparing for Test Automation Understanding the type of system is vital for determining the most appropriate automation solution and also how we can design systems and testing for more effective automation. This section also looks at how we can evaluate for the most appropriate tools. The generic Test Automation architecture A test automation engineer has the role of designing, developing, implementing, and maintaining test automation solutions. As each solution is developed, similar tasks need to be done, similar questions need to be answered, and similar issues need to be addressed and prioritized. These reoccurring concepts, steps, and approaches in automating testing become the basis of the generic test automation architecture, and this will be discussed in detail during this section Deployment risks and contingencies This section looks at the various risks associated with the deployment of test tools and how to avoid test automation failure. Test Automation reporting and metrics Providing information to stakeholders for them to make informed decisions about the quality of the software is a vital part of testing and this section looks at the various metrics that can be used to monitor test automation and what information should be supplied to the stakeholder and how it should be presented. Transitioning manual testing to an automated environment This section looks at the various criteria to apply to determine the suitability for automation and understanding the factors for transitioning from manual to automation testing Verifying the Test Automation solution To have justified confidence in the information we supply to the stakeholders regarding test automation we must have justified confidence in the test environment and test automation solution supporting the information Continuous improvement This section looks ahead and how we can improve the automation solution making it more effective and efficient The Exam The ISTQB Advanced Test Automation Engineer exam is a 1 hour 30 minute, 40 question multiple-choice exam totaling 75 points. The pass mark is 65% (49 out of 75). It is a pre-requisite that attendees hold the ISTQB Foundation Level certificate. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 4 dager 28 000 kr
TOGAF® V9.2 is the foremost generic framework in the field of Enterprise Architecture (EA). [+]
COURSE OVERVIEW TOGAF® V9.2  is the foremost generic framework in the field of Enterprise Architecture (EA). This course provides guidance on what to do to establish an architecture practice and how to use it in connection with planning the longer-term transformation of the enterprise (strategic architecture), and designing capabilities to support and sustain the transformation. This course will benefit: Practicing architects from complex organizations looking for a set of defined processes to help in the organization, governance and management of architecture teams and multiple architecture projects. Experienced architects looking for details on the elements of sound architectural process and practice. Senior managers, such as Project Managers and Service Managers, who wish to gain a full appreciation of architecture practice. Aspiring architects commencing their career wishing to obtain recognized EA certification. This TOGAF® accredited course examines how practitioners can base their activities on a set of well-defined processes. It examines the framework as a whole, including the numerous techniques to assist in organizing, governing and now in this version, describing, architecture. It incorporates recommendations on how to adapt the framework to deal with issues such as Security and Service-oriented Architecture. The course prepares participants to take the combined TOGAF® 9.2 Foundation and Certified exams (Level 1 & 2). During the course, delegates will be helped to prepare for this combined exam. This TOGAF® for Practitioners Level 1&2 course is being run by Global Knowledge and is accredited by The Open Group. For full details of the TOGAF® certification scheme, visit the following link: www.opengroup.org COURSE OBJECTIVES This workshop has been designed to enable participants to: Understand the basic concepts of enterprise architecture and TOGAF® Explain the features of TOGAF® and its methodology Implement TOGAF® in their work to maximum effect Develop an understanding of the necessary body of knowledge to achieve certification by examination for TOGAF® COURSE CONTENT Day 1 Introduction TOGAF® Basic / Core Concepts Introduction to the ADM Enterprise Continuum ADM Phases ADM Guidelines Architecture Governance Daily Wrap up / Q&A Day Two Architecture Views, Viewpoints, and Stakeholders Building Blocks ADM Deliverables TOGAF® Reference Models Preliminary Phase The Architecture Governance Framework Architecture Content Framework TOGAF® Content Metamodel Stakeholder Management Architecture Implementation Techniques Daily Wrap up / Q&A Day Three Phase A: Architecture Business Scenarios Technique Phase B: Business Architecture Phase C: Information Systems Architectures – Data Architecture Phase C: Information Systems Architectures – Application Architecture TOGAF®Foundation Architecture: Technical Reference Model Integrated Information Infrastructure Reference Model Phase D: Technology Architecture Daily Wrap up / Q&A Day Four Phase E: Opportunities and Solutions Migration Planning Techniques Phase F: Migration Planning Phase G: Implementation Governance Phase H: Architecture Change Management ADM Requirements Management Architecture Partitioning Guidelines for Adapting the ADM: Iteration and Levels Guidelines for Adapting the ADM: Security Guidelines for Adapting the ADM: SOA Architecture Maturity Models Architecture Skills Framework Daily Wrap up / Q&A TEST CERTIFICATION Once you have completed the course and are ready to book your exam at a Test Centre, please contact Global Knowledge and we will email your exam voucher code so that you can redeem it.  Exams can also be sat online https://www.opengroup.org/certifications/online-proctored-exams Achieving this level of Certification also qualifies delegates to take the BCS Practitioner Certificate in Enterprise and Solution Architecture without the need for the BCS Intermediate Certificate. [-]
Les mer
Nettstudie 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
.NET-rammeverket og arkitekturen. Common Language Runtime (CLR). Common Type System (CTS). Klassebiblioteket. Common Language Specification (CLS). Assemblies. Programmeri... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Erfaring med programmering i et objektorientert språk. Innleveringer: Det blir gitt 10 øvinger. 8 må være godkjente for å gå opp til eksamen. Personlig veileder: ja Vurderingsform: individuell skriftlig eksamen, 3 timer. Ansvarlig: Tore Berg Hansen Eksamensdato: 17.12.13 / 20.05.14         Læremål: Etter å ha gjennomført emnet skal kandidaten ha følgende samlete læringsutbytte: KUNNSKAPER:Kandidaten kan forklare:- hva .NET-rammeverket er, dets hensikt og hva det inneholder- begrepene Common Language Runtime, Common Type System og managed code- begrepene Solution, Project og Assembly- hva en webtjeneste er- hvordan datakilder kan aksesseres ved hjelp av ADO.NET- hvordan webapplikasjoner kan lages ved hjelp av ASP.NET FERDIGHETER:Kandidaten:- kan skrive korte programmer i C#, Visual Basic .NET og C++/managed C++ som viser bruk av de sentrale konsepter som klassebiblioteket, ADO.NET og ASP.NET GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- er klar over at .NET rammeverket har styrker og svakheter og at det finnes alternative teknologier Innhold:.NET-rammeverket og arkitekturen. Common Language Runtime (CLR). Common Type System (CTS). Klassebiblioteket. Common Language Specification (CLS). Assemblies. Programmeringsspråkene C#, C++, Visual Basic.NET. Managed code. Web services. ADO.NET. ASP.NET.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Applikasjonsutvikling på .NET-plattformen 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer